Праця в умовах війни, податковий тиск та нестабільність економіки напряму впливають на малий бізнес. Обговоримо стратегії економії для підприємців, які дозволить зекономити гроші та утримувати фінансову рівновагу в складні часи.
1. Спільне використання ресурсів та оптимізація витрат
Якщо можливо перевести персонал на дистанційну роботу – переведіть. Не треба буде платити за офіс та комунальні послуги. Користуйтесь колективними закупками товару, використовуйте коворкінги для переговорів.
Перегляньте свої основні витрати та подумайте, як їх можна зменшити без впливу на роботу. Можливо це буде спільна оренда, закупка вживаного інструменту і т.д.
2. Оптимізація податкових витрат
На податках можна зекономити, якщо розуміти як. До податкової оптимізації відноситься:
- консультації з податковими юристами та експертами;
- оптимізація податку на прибуток. Його можна зменшити законним способом. Консультуйтесь з експертами податкової сфери та знайдіть спосіб, ціна консультації себе окупить буквально за декілька місяців;
- робота с бухгалтером. Невеликі підприємства та ФОП часто ведуть бухгалтерію самостійно. Даремно! Кваліфікований бухгалтер допоможе правильно заповнити документи і знизити ризик отримати штраф. Крім того, він слідкує за змінами в податковому кодексі та своєчасно вас про це повідомить;
- вибір актуальної системи оподаткування.
3. Автоматизація бізнес-процесів
Автоматизація бізнес-процесів включає впровадження технологічних рішень, які дозволяють спростити, оптимізувати та зробити більш ефективною щоденну роботу. Методи автоматизації:
- Використання CRM. Відстеження поведінки клієнтів, їх відгуків, історії замовлень можна автоматизувати. Роботу з клієнтською базою теж можна зробити частково автоматичною. Популярні Creatio, Pipedrive та інші.
- Автоматизація фінансів. Використання інструментів для автоматичного ведення бухгалтерського обліку, фінансів. Нормальна інтеграція з платіжними системами: автоматизація прийому платежів, заявок.
- Управління запасами. Автоматична перевірка кількості товару, поставок, продажів та замовлень.
- Контроль над проектами. Використання інструментів для планування, контролю часу, спільної праці над завданнями підвищить продуктивність та дозволить нічого не упустити.
- Використання інструментів електронної комерції.
- Організація електронного документообігу та спрощення роботи з архівами.
4. Аутсорсінг непрофільних завдань та розумне управління персоналом
Віддати на аутсорсінг роботу, яка не потребує високої кваліфікації – можливість звільнити руки спеціалістам. Персонал зможе сконцентруватися на основній роботі, виготовленні продукції чи розробці нових послуг. Послуги аутсорсингу при такому підході швидко окупаються.
Передача роботи фрілансерам, підрядчикам, коштує дешевше утримання постійного персоналу. Якщо в бізнесі періодично буває робота, яка не потребує постійної присутності спеціаліста, можна створити собі базу контактів фрілансерів та звертатися до них при необхідності.
5. Оптимізація витрат на маркетинг
Використання довгострокових та ефективних методів маркетингу для просування бізнесу. Наприклад, для швидкої продажі трендових товарів, вигідний маркетинг – це таргетинг, куплена реклама у блогерів та пошукових систем. Для просування постійних послуг та асортименту товару використовується SEO, робота з соціальними мережами.
Інструменти реклами бізнесу залежать від його типу, амбіцій та бюджету. Підприємці вибирають максимально вигідні інструменти, які приносять гроші зараз та створюють основу під майбутнє.
6. Оптимізація витрат на зв’язок та комунальні послуги
Встановлення енергоефективного обладнання, використання цифрових інструментів для зв’язку допомагає оптимізувати витрати.
Замість висновку
Детально подивіться на бізнес: які у вас потреби, місячні витрати, прибуток та плани на розвиток. Маючи повну картину сьогодення, побачите, що можна змінити для звільнення додаткових ресурсів.