Маркетолога продає його портфоліо, особливо, якщо він прагне самостійно шукати клієнтів та будувати бренд. Від якості прикладів робіт та їх оформлення залежить кількість замовлень та середній чек на послуги. Поговоримо, в чому помилки маркетологів (при оформленні портфоліо), які приведуть до зниження конверсії.
1. Кейси, як дисертація
В описі кейсу багато теорії, канцеляризмів, води. Незрозуміло, яка стояла ціль, як її реалізували. Кейс не показує, скільки грошей було зароблено для клієнта, яку роботу зробив маркетолог. Такі приклади робіт бувають у маркетологів, які ще не мають достатнього досвіду роботи, прийшли тільки після курсів, або працювали з усім, що траплялося, не маючи конкретної спеціалізації.
2. Відсутність конкретики
Кейс не включає ніякої корисної інформації, неможливо прослідкувати, які результати отримав спеціаліст. Приклад роботи не охоплює:
- стартові дані;
- ціль, яку треба реалізувати;
- інструменти, які використовувались спеціалістом.
Переглядаючи кейс неможливо зрозуміти, чи має сенс співпраця та чим маркетолог буде корисний для бізнесу.
3. Відсутність сегментації
Якщо ви хочете щоб портфоліо працювало, його треба сегментувати. Наприклад, якщо ви працюєте з магазинами чаю, то показувати потенційному клієнтові приклад розкрутки шиномонтажу немає сенсу.
Скажете, що це банальна істина, яку всі знають? Можливо, але реальність показує, що проблеми з сегментацією кейсів мають багато спеціалістів. Не повторюйте цю помилку, та виділіть час на роботу з кожним сегментом, з яким мали справу.
4. Зайві подробиці
При оформленні кейсів важливі всі KPI, які допомогти отримати потрібний результат. Зверніть увагу, що замовника цікавлять тільки вони. Неважливо, коли та при яких обставинах вам прийшла ідея реклами, яка спрацювала. Важливо тільки те, що ви можете дати клієнтові. Будьте конкретні, лаконічні та послідовні в оформленні кейсів для портфоліо.
5. Стара інформація
Сфера маркетингу постійно змінюється, включаючи інструменти, підходи та стратегії. Якщо ви довгий час працювали з однією нішею, використовуючи стандартні інструменти, це може стати проблемою при пошуках нових клієнтів.
Інформація в портфоліо повинна регулярно оновлюватися з урахуванням останніх трендів в цифровому просторі. Якщо нових прикладів роботи немає, спробуйте описати старі кейси новими словами та з позиції розширення спектру інструментів.
6. Неправильні акценти на ролі в командній роботі
Якщо ви працювали, як спеціаліст в команді, то формулювання «розробляли стратегію», «підвищили продажі на 25%» в вашому кейсі будуть зайвими. При пошуках вакансії в компанії, така інформація може влаштувати роботодавця, а от клієнту потрібно більше.
Розкажіть про свою роботу в команді конкретно:
- що робили саме ви;
- які інструменти використали;
- що вмієте;
- як співпрацювали з іншими.
Така інформація покаже вашу експертність та здатність брати на себе відповідальність за свої вчинки.
7. Відсутність просування власного бренду
Як маркетолог, ви працюєте з цільовою аудиторією та знаєте про неї все. Спеціаліст, який не здатний просунути власний бренд, не буде цікавий корпораціям та великому бізнесу. Працюючи з портфоліо, подумайте, де ви його можете поширити, що зробити для розвитку власного бренду.
Про вас повинні бути позитивні відгуки в Інтернеті, згадки в СМІ та соціальних мережах. Як маркетолог, треба вести блог на тематичних площадках, спілкуватися в спільнотах, налагоджувати контакти.
8. Неакуратний дизайн
При роботі з портфоліо важливо подумати про легкість сприйняття інформації та візуальне оформлення контенту. Маркетолог повинен розумітися на базових принципах дизайну та візуальної подачі інформації. Потенційний замовник – та сама цільова аудиторія. Якщо він не зацікавиться оформленням ваших кейсів, то малоймовірно, що довірить вам свій проєкт.
Коротке резюме
Перегляньте своє портфоліо на можливі помилки та перераховані недоліки, це дозволить збільшити шанси на пошук нових клієнтів з вищим чеком. Для роботи з кейсами можна використати таблицю нижче
Зберігайте текст в закладки та повертайтеся до нього при необхідності. Які помилки в портфоліо маркетологів ви додали б до списку?