Більшість сучасних PR-кампаній схожі на набридливого комара, який дзижчить над вухом і заважає заснути. Їхні методи привертання уваги дратують своєю нав’язливістю. Мало кому вдається вигадати щось справді оригінальне, таке, що посилить лояльність до бренду. Все частіше кампанії звертаються до формату креативної розсилки, аби нагадати про себе і вразити як інфлюенсерів, так і їхню аудиторію. Ми поспілкувалися з Head of PR NGN.agency Ярославом Білодо й дізналися більше про специфіку роботи над креативною розсилкою.
Що таке креативна розсилка?
Креативна розсилка – це іміджева історія за допомогою якої бренд може привернути увагу до певної події, привітати зі святом або ж обрати головним вектором рекламну інтеграцію з інфлюенсерами. Найголовніше у подібних розсилках – донести головну думку, а не просто щось гарно загорнути й відправити. Важливою є кожна деталь.
Якою вона повинна бути?
Такою, щоб про неї хотілося розповісти й викласти в усі свої соціальні мережі. Якщо вашу креативну розсилку пам’ятають через 2–3 роки, значить, ви все зробили правильно. Загалом подібна інтеграція має викликати позитивні емоції. Я завжди аналізую себе і свою реакцію: якби мені надіслали подібний подарунок – які думки, емоції та переживання це викликало? Загалом, якщо основне завдання – привітати ваших клієнтів чи привернути увагу інфлюенсерів, потрібно відштовхуватись від того, хто ви й що хочете отримати у відповідь. Я ставлю на меті здивувати й нагадати про себе, можливо, розповісти, які ми і як змінилися за останні роки.
Коли варто робити подібні інтеграції?
Я вважаю, що робити такі креативні розсилки має сенс декілька разів на рік, але це не повинно бути просто так. Шукайте цікаві події і дати, дивуйте своїх клієнтів, колег, інфлюенсерів і доносьте свій меседж. Подарунки – це завжди приємно, але подарунки, у які закладено певний сенс, – це ще приємніше. Дуже прикро, коли подібні розсилки так й залишаються непоміченими. Частіше за все головна ідея та думка не були донесені й не зацікавили отримувача.
Як шукати інфлюенсерів для подібних розсилок?
Для співпраці з блогерами я все ж таки напряму спілкуюся з професіоналами своєї справи, а саме – з інфлюенс-маркетологами, але я також маю коротенький чек-лист з приводу пошуку інфлюенсерів:
- Спочатку переглядаємо блогерів через рекомендації в Instagram, вивчаємо кожен запропонований профіль. Цей процес може бути нескінченним, тому пам’ятайте про основні критерії відбору.
- Шукаємо блогерів за їхнім напрямом, адже нам підходять не всі категорії.
- Іноді блогери рекомендують один одного у Stories і дружать між собою, намагаємося переглядати всі запропоновані акаунти, які хоч якось пов’язані.
- Читаємо коментарі під постами вже обраних вами блогерів. Для підвищення активності багато тематичних інфлюенсерів намагаються «миготіти» в коментарях – це чудова можливість знайти нового лідера думки для співпраці.
Якою була остання креативна розсилка від NGN.agency?
Це було привітання клієнтам до Нового року. Ми ставили за головну мету нагадати, що ми у NGN постійно займаємось тим, що драйвимо бізнес. Також хотілось привітати й приємно здивувати. Важливим було те, щоб подарунок викликав асоціативний ряд саме з нашою агенцією. Драйвити бізнес наших клієнтів – це саме те, чим ми займаємося вже не один рік – робимо компанії ефективнішими, кращими, динамічнішими й адаптивнішими до зовнішніх змін. Швидкість змін у світі сьогодні божевільна, і тут лише два шляхи – або ловити цю швидкість із задоволенням, або ж втрачати енергію.. Нам цікаво постійно рухатися вперед і розвиватися разом із нашими клієнтами. Саме так і народилася ідея подарунку у вигляді каністри, яка й доносила наше гасло Driving your business! Також наша назва NGN.agency (engine з англ. – двигун). Всередину ми поклали приємний подарунок, і, впевнені, він продрайвить кожного нашого клієнта. Також разом з каністрою йшов конверт, де було написано: «У Новому році драйвимо не тільки ваш бізнес, а й кожного з вас!»
Що б ви порадили тим, хто планує такий формат привітань?
Якщо це ваш перший досвід, то я б рекомендував почитати та подивитися, що роблять різні бренди в Україні. Загалом потрібно бути у тонусі й переглядати міжнародні кейси за останні роки. Важливо розуміти, для чого ви робите загалом розсилку, і яка ваша головна мета. Якщо ви маєте натхнення, то все відбудеться саме по собі, причому дуже швидко. Залишиться тільки все прорахувати, узгодити та розіслати. Рекомендую також після розсилки створити кейс, який може принести вам нових клієнтів та прихильні відгуки колег, чи обґрунтовану критику, що теж важливо.