Можливо, ви не замислювалися про це, але Кока-кола часто асоціюється зі щастям. Насправді слова Coca-Cola на китайській мові означають «Смачне щастя».
За даними The Coca-Cola Company, зараз люди в більш ніж 200 країнах випивають 1,9 мільярда порцій кожен день!
The Coca-Cola Company володіє продуктовим портфелем з більш ніж 3500 найменувань. Компанія Coca-Cola, представлена в більш ніж 200 країнах і обслуговує в середньому 1,9 мільярда чоловік в день, була визнана найдорожчим брендом у світі, 94% населення світу визнають червоно-білий логотип бренду Coca-Cola. Більш того, 3,1% всіх напоїв, що споживаються в усьому світі, складають продукти Coca-Cola. Все це завдяки чудовій маркетинговій стратегії.
The Coca-Cola Company:
- має ринкову капіталізацію 192,8 млрд доларів (за станом на травень 2018).
- річні дивіденди збільшувалися 53 роки поспіль.
- з доходом понад 44,29 мільярда доларів, це не просто компанія, а ЕКОНОМІКА.
Історія Coca-Cola і її блискучі стратегії:
1. Унікальна формула напою
Все почалося 130 років тому, в 1886 році, коли полковник Конфедерації під час Громадянської війни Джон Пембертон хотів створити свою власну версію вина з коки (Коли з алкоголем і кокаїном) і послав свого племінника Льюїса Ньюмана провести дослідження ринку із зразками своїх сумішей в місцеву аптеку (аптеку Jacobs), де люди збиралися пити ці ранні версії газованих напоїв. Ньюман поділився з дядьком відгуками про різні сумішах, і до кінця року у Пембертона був унікальний рецепт, що відповідає смакам клієнтів.
Тоді це не було новою ідеєю. Первісна ідея вин Кока була відкрита паризьким хіміком Анджело Маріані.
Незабаром Пембертону довелося зробити його безалкогольним через закони Атланти. Після того, як продукт був запущений, Пембертон просував його на ринок як «Тонік для мозку, стверджуючи, що він лікує головний біль, неспокій, депресію, розлад шлунка і залежності. Кокаїн був вилучений з виробництва Coke в 1903 році.
Після того, як формула була продана Асі Дж. Кендлеру (в 1889 р), який перетворив її в газований напій, почався справжній маркетинг.
Кендлер був маркетологом. Він роздав тисячі безкоштовних склянок кока-коли, а також сувенірні календарі, годинник і т. і. з зображенням торгової марки, і подбав про те, щоб торгова марка кока-коли була видна всюди.
2. У його логотипі використовується позачасовий шрифт
Назва і оригінальний (поточний) логотип торгової марки були ідеєю бухгалтера Пембертона Френка Робінсона, який розробив логотип своїм власним листом. В результаті з’явився логотип, який закарбувався у свідомості людей по всьому світу за більше ніж 100 років. Не змінювати логотип до теперішнього часу – найкраща стратегія, прийнята Coca-cola.
3. Фірмова пляшка
Після того, як бізнесмен з Джорджії Аса Гріггс Кендлер став мажоритарним акціонером Coca-Cola в 1888 році, він націлився на створення найпопулярнішої Коли в країні завдяки маркетингу і партнерству з регіональними розливними підприємствами. Coca-Cola була настільки відома в США, що піддавалася підробкам.
Він оголосив національний конкурс на новий дизайн пляшки, який буде сигналізувати споживачам, що кока-кола – продукт преміум-класу, який не можна сплутати з будь-якою іншою коричневою колою в такий же прозорій скляній пляшці.
Компанія Root Glass з Індіани вирішила взяти участь в конкурсі і заснувати свій дизайн на назві продукту. Таким чином, в 1916 році унікальна пляшка Coca-Cola була розроблена компанією Root Glass з Терре-Хот, штат Індіана. Дизайн флакона торгової марки до сих пір не змінився.
Coca-Cola в світі
У 1919 році Кендлер продав компанію Роберту Вудраффу, метою якого було зробити Coca-Cola доступною для всіх, в будь-який час і в будь-якому місці. Заводи по розливу були відкриті по всьому світу, і кока-кола стала першим по-справжньому глобальним брендом.
У Роберта Вудраффа були і інші стратегії. Він був зосереджений на підтримці стандарту якості у міру зростання компанії. Він хотів позиціонувати Coca-Cola як продукт преміум-класу, який заслуговує на більшу увагу, ніж будь-який з його конкурентів. І йому це вдалося. Coca-Cola швидко росла в усьому світі.
Світова популярність Coca-Cola стала результатом простих, але новаторських маркетингових стратегій, таких як:
Послідовність
Узгодженість можна побачити по логотипу, дизайну пляшки і ціні напою (з 1886 по 1959 рік ціна становила 5 центів). Компанія зберігала фіксовану споживчу ціну протягом 70 років.
Сьогодні технологічні стартапи зазвичай починають з пропозиції послуги безкоштовно, а потім стягують вищу ціну зі споживачів і / або рекламодавців, як тільки вони попалися на гачок. Перш ніж використання мережевих ефектів стало стандартною практикою, Coca-Cola використовувала аналогічний підхід для масштабування в США, а потім і в усьому світі.
Брендинг
Від зоряної пляшки до календарів, годинників і інших не пов’язаних один з одним товарів – Кендлер поклав початок тенденції зробити Coca-Cola видимою всюди. До сих пір компанія слідувала тієї ж стратегії брендингу. Coca-Cola всюди, тому у неї найвідоміший в світі логотип.
Позиціонування
Coca-Cola не позиціонує себе як продукт. У Coca-Cola все просто, кожен слоган обертається навколо двох термінів: «Насолоджуйся» і «Щастя».
Модель франшизи
Права на розлив були продані різним місцевим підприємцям, і це триває досі. Отже, Coca-cola – це не одна гігантська компанія, це система безлічі невеликих компаній, що діють в одній гігантській компанії.
Персоналізація і соціалізація
На відміну від інших великих компаній, Coca-Cola зберегла свої позиції в якості соціального бренду. Він розмовляє з користувачами. Coca-Cola більше не компанія. Тепер це частина нас. Завдяки своїм знаковим рекламним ідеям, в тому числі «Я хотів би купити світу кока-колу» і «Поділюся кока-колою», він зайняв особливе місце в серцях своїх користувачів.
Диверсифікація
Coca-Cola, зазначивши свою присутність у всьому світі, в 1960 році зробила перший крок до диверсифікації свого портфеля, купивши Minute Maid. В даний час він працює у всіх країнах світу, крім 2, з портфелем з більш ніж 3500 брендів.
Компанія пропонує наступний асортимент продуктів по всьому світу: Coca-Cola, Sprite, Fanta, Diet Coke, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Life, Coca-Cola Light, Minute. Maid, Dasani, Ciel, Powerade, Simply Orange, Fresca, Glaceau Vitaminwater, Del Valle, Glaceau Smartwater, Mello Yello, Fuze, Fuze Tea, Honest Tea, Osewalla і Powerade Zero.
Цікаві факти про маркетинг Coca-Cola
- Логотип і дизайн пляшки не змінювалися з самого початку.
- Протягом першого року існування Coca-Cola продавала в середньому 9 напоїв в день.
- Кока-кола зіграла величезну роль у формуванні іміджу Санта-Клауса.
- У 1980-х роках компанія спробувала провести кампанію «Кока-кола вранці», щоб привернути увагу любителів кави.
- У 1923 році компанія почала продавати пляшки в упаковках по шість штук, що стало звичайною практикою в індустрії напоїв.
- Кількість працівників, які працюють в компанії Coca-Cola (якщо бути точним, 123 200 чоловік), перевищує населення багатьох країн.
Сегменатція і таргетинг
Coca Cola не націлена на конкретний сегмент, а адаптує свою маркетингову стратегію, розробляючи нові продукти.
Точно так же компанія використовує поєднання недиференційованих і масових маркетингових стратегій, а також нішевого маркетингу для певних продуктів, щоб стимулювати продажі на конкурентному ринку. Кола популярна у всьому світі і подобається людям всіх вікових груп, в той час як дієтична кола націлена на нішевий сегмент для людей, які більше дбають про своє здоров’я.
Coca Cola використовує стратегію конкурентного позиціонування, щоб бути попереду своїх конкурентів на ринку безалкогольних напоїв.
Coca-cola в наші дні
Канали онлайн-комунікації, які представляють соціальні мережі, стали одним з найбільш швидкозростаючих інструментів маркетингу. Як і слід було очікувати, Coca-Cola користується цим і створила профілі на всіх шановних платформах соціальних мереж.
Маркетингова стратегія Coca-Cola досить незвичайна і унікальна, особливо з урахуванням того, наскільки широко відомий цей бренд. Компанії відносно легко залучити десятки тисячь передплатників без особливих зусиль і витрат. Проте залучення і взаємодія зі споживачами – це те, чим вона займається, хоча компанія в різних країнах може тижнями не публікувати будь-які оновлення на платформі. Оскільки у Coca-Cola немає магазинів, куди можна було б направляти клієнтів, її мета – підвищити впізнаваність бренду, обізнаність про майбутні рекламні кампанії і підвищити авторитет.
Профіль компанії (CocaColaUkraine) на Facebook має 105 млн. передплатників: https://www.facebook.com/CocaColaUkraine