Соціальна мережа – це інтернет-платформа, яка дозволяє людям зі схожими інтересами збиратися і обмінюватися інформацією, фотографіями і відео. Соціальні мережі стали невід’ємною частиною нашого життя. Ми використовуємо їх, щоб залишатися на зв’язку з друзями, отримувати новини або знаходити роботу. З кожним днем ми спостерігаємо все більше і більше нових користувачів. Для маркетологів це означає, що існує величезний потенціал для залучення уваги до свого бренду широкої і зацікавленої аудиторії. Приблизно 3,5 мільярда інтернет-користувачів у світі користуються соціальними мережами, і очікується, що ця цифра буде рости, оскільки використання мобільних пристроїв і мобільних соціальних мереж все більше набирає обертів.
Напрямки в соціальних мережах досить різноманітні: такі платформи, як Facebook, в значній мірі орієнтовані на обміни фотографіями або статусами між друзями. Інші соціальні мережі, такі як Tumblr або Twitter називаються мікроблоги. Деякі соціальні мережі фокусуються на спільнотах; інші виділяють і відображають призначений для користувача контент.
Завдяки постійній присутності в житті своїх користувачів, соціальні мережі надають вирішальний соціальний вплив.
Глобальні соціальні мережі за кількістю користувачів 2020:
А яка платформа соціальних мереж найпопулярніша в світі? Згідно statista.com, лідер ринку Facebook в даний час налічує майже 2,5 мільярда активних користувачів на місяць. Додаток для обміну фотографіями Instagram – 1 мільярд.
Найпопулярніші соціальні мережі в світі
Таблиця: Найпопулярніші соціальні мережі в світі за станом на квітень 2020 року, ранжирувані за кількістю активних користувачів (в мільйонах)
Назва | Кількість, млн. |
2 498 | |
YouTube | 2 000 |
2 000 | |
Facebook Messenger | 1 300 |
Weixin / WeChat | 1 165 |
1 000 | |
Douyin / Tik Tok | 800 |
731 | |
QZone | 517 |
Sina Weibo | 516 |
430 | |
Kuaishou | 400 |
Snapchat | 398 |
386 | |
366 |
Найдинамічніші соціальні мережі
У кожного маркетолога є ліміти часу для роботи в соціальних мережах, так на яку найбільш швидко зростаючу соціальну мережу краще зосередити свої зусилля? Джерело: smartinsights.com:
Найпопулярніші соціальні мережі в Україні
Згідно Statista.com, станом на березень 2019 року найбільш популярною соціальною мережею в Україні був Facebook, яким регулярно користуються 44 відсотки учасників опитування. Instagram посів друге місце з часткою 18 відсотків, а 13% респондентів взагалі не користувалися соціальними мережами.
19 мільйонів українців є користувачами Facebook, згідно зі статистикою цієї ж соц мережі, яку вона надає в рекламному кабінеті:
Популярність Фейсбук в Україні сильно зросла. Наприклад в 2016 році за даними того ж рекламного кабінету, кількість користувачів фейсбук становила 5,4 млн.
VK і Однокласники як і раніше мають свою частку, хоча вона різко зменшилася в порівнянні з 2014 роком, коли ВК був лідером серед соціальних мереж України.
В опитуванні виключені Автономна Республіка Крим, а також райони Донецької і Луганської областей, які не перебували під контролем уряду України. З імовірністю 95 відсотків похибка не перевищує 2,2 відсотка. Респонденти могли уявити кілька відповідей.
Рейтинг соціальних мереж в Росії
Statista.com представила більш широкий звіт про рейтинг соціальних мереж в Росії. YouTube найпопулярніший серед всіх соціальних мереж в Росії – 87%. Це трохи випереджає 83% ВКонтакте, і набагато випереджає будь-яку західну соціальну мережу, яка працює в Росії.
ВКонтакте – це фейсбук Росії, який дуже сильно запозичує у Facebook в плані дизайну і функціональності. Останнім часом ВКонтакте зазнала значне зростання з 39,7 мільйона користувачів в березні 2014 року до 81,1 мільйона користувачів до грудня 2017 року. Однак присутність компанії за межами Росії значно менша, при цьому частка ринку складає всього лише 0,04% в Сполученому Королівстві станом на січень 2019 року.
Хоча росіяни схильні віддавати перевагу домашнім сервісам, таким як VK і Однокласники, західні соціальні мережі також мають значну базу користувачів. 9,91 мільйон росіян використовують Twitter, в порівнянні з 14,1 мільйонами людей, які користуються цією послугою в Великобританії. 13 мільйонів росіян є користувачами Facebook.
Найпопулярніші додатки для соціальних мереж в США
Незважаючи на бурхливий 2018 рік, Facebook як і раніше залишається найбільшою соціальною мережею в США: у вересні 2019 року до додатку Facebook приєдналися 169,76 мільйона мобільних користувачів. Інші властивості компанії – Instagram і Facebook Messenger – посіли друге і третє місця зі 121 і 106 мільйонами користувачів відповідно.
У найбільшій соціальній медіа-компанії в світі був непростий 2018 рік. Платформу давно звинувачують в тому, що вона дозволяє поширювати фальшиві новини під час виборів 2016 року і далі. Однією з перших і найбільших негативних історій в Facebook в 2018 році став скандал з Cambridge Analytica. The Guardian, The Observer і The New York Times одночасно повідомляли про те, що політична компанія Cambridge Analytica збирає дані мільйонів користувачів Facebook по всьому світу, з-за яких генеральний директор Facebook Марк Цукерберг повинен був дати свідчення перед Конгресом в квітні 2018 року.
Через події з Facebook, багато користувачів США стали використовувати соціальну мережу рідше і бути більш уважними до того, що публікують.
Дані були зібрані від 20 000 американських експертів, які використовують і володіють декількома пристроями.
Рейтинг соціальних мереж у Франції
У 2019 найпопулярнішою соціальною мережею був YouTube з 80% опитаних користувачів інтернету, в той час як рівень проникнення Facebook становив приблизно 76%, Instagram посів третє місце з 47%, а потім Snapchat з 35%.
Соціальні мережі в Японії
Незважаючи на те, що провідні світові мережі, такі як Twitter, Instagram або Facebook, отримують значну частку популярності на японському ринку соціальних мереж, охоплення аудиторії LINE в середньому більш ніж в два рази вище, ніж у інших платформ, досягаючи приблизно 83 мільйонів активних користувачів у місяць.
Що робить LINE такою популярною? Додаток було випущено для публічного використання і дуже сподобалося японським споживачам завдяки своєму унікальному і такому, що добре налаштовується дизайну, що дозволяє одночасно використовувати його як для приватного, так і для ділового використання. Річний дохід LINE виріс з 7 млрд. японських ієн в 2012 фінансовому році до понад 227 млрд. ієн в 2019 фінансовому році, що стало основним успіхом компанії в цифрах.
Станом на січень 2019 року інтернет-користувачі в Японії витрачали в середньому 4,8 години на день на споживання цифрового контенту, причому молоді японці у віці від 18 до 34 років використовували до шести годин свого часу кожен день для споживання онлайн-медіа, включаючи соціальні мережі. Основними причинами використання соціальних мереж серед молодого покоління є зручність збору та обміну інформацією, а також спілкування з друзями і колегами.
Згадуючи про популярні соціальній мережі, багато з нас вірно назвали б Facebook або Instagram, але на них все не закінчується. Можливо, тоді варто більше дізнатися про сайти, які можуть бути корисні для вашої компанії, але в яких ви ще не представлені.
Facebook безсумнівно зараз є лідируючою платформою, де 6, 314 мільярда (якщо брати всю сім’ю фейсбук) активних користувачів по всьому світу. Тут знаходиться більше 65 мільйонів підприємств і понад 7 мільйонів рекламодавців, активно просувають свої послуги, що робить Facebook надійним вибором.
Тільки в Індії більше 280 мільйонів користувачів Facebook, що робить її провідною країною за розміром аудиторії Facebook. Крім Індії, є ще кілька ринків з більш ніж 100 мільйонами користувачів Facebook: США, Індонезія і Бразилія зі 190 мільйонами, 130 мільйонами і 120 мільйонами користувачів Facebook відповідно.
Facebook, який є найпопулярнішою соціальною мережею в світі, має майже 2,5 мільярда активних користувачів на місяць. З аудиторією такого масштабу не дивно, що переважна більшість доходів Facebook генерується за рахунок реклами. Крім того, більше 90 відсотків доходів від реклами в Facebook надходять через мобільні пристрої. Це узгоджується з останніми даними про використання пристроїв користувачами Facebook: за станом на січень 2020 року було виявлено, що 98 відсотків активних облікових записів користувачів Facebook отримали доступ до платформи через мобільний телефон.
YouTube
YouTube – одна з найпопулярніших соціальних мереж серед інтернет-користувачів, які щодня переглядають мільярд годин відео. Ви можете обзавестися каналом і просувати свій бренд, або ви просто можете дати там рекламу, щоб збільшити охоплення вашого сайту. Також YouTube є відмінною пошуковою системою, тому для більшого успіху варто почитати про YouTube SEO.
Станом на березень 2020 року в рейтингу найбільш популярних каналів YouTube, заснованому на щомісячних переглядах, домінує музика і дитячий контент. Cocomelon – Nursery Rhymes посіла друге місце з 2,32 мільярдами переглядів каналів за останні 30 днів. Індійський розважальний канал T-Series посів перше місце з більш ніж 3,29 мільярдами переглядів.
Ця статистика представляє найпопулярніші категорії відеоконтенту на YouTube в світі, які ранжуються за кількістю переглядів. Станом на грудень 2018 року розваги були найпопулярнішою категорією контенту YouTube на основі переглядів відео. На цю категорію припадало 25 відсотків публічних переглядів відео на платформі.
Instagram досяг 1 мільярда користувачів, ставши однією з найбільш швидкозростаючих соціальних мереж в світі. Протягом 2019 року цю платформа додала багато оновлень, полегшуючи взаємодію і просування. Цей рік здається багатообіцяючим для Instagram, і число користувачів, ймовірно, буде рости в геометричній прогресії.
Для бізнесу існує безліч платформ, які прискорять успіхи в просуванні ваших продуктів: вам буде надана розширена аналітика, ваш контент буде публікуватися за потрібним графіком, а штучний інтелект буде ставити за вас лайки.
Станом на квітень 2020 року був встановлено, що 13 відсотків активних користувачів Instagram у всьому світі становлять жінки у віці від 18 до 24 років. Більше половини населення Instagram у всьому світі складає 34 роки або молодше. Додаток для обміну фотографіями посів друге місце за популярністю серед підлітків в США, поступившись тільки Snapchat. Підлітки активно залучені в аудиторію соціальних мереж: в ході опитування, проведеного в квітні 2018 року, 43 відсотки підлітків зізналися, що перевіряють свої соціальні мережі щогодини або частіше.
Хоча ця соціальна мережа орієнтована на професійний світ, вона є четвертою за популярністю соціальною платформою зі 600 мільйонами користувачів.
Станом на квітень 2020 року аудиторія LinkedIn в Сполучених Штатах досягла 160 мільйонів користувачів. На частку Індії, яка зайняла друге місце, припадає 65 мільйонів чоловік. У грудні 2016 року Microsoft придбала LinkedIn, зробивши її дочірньою компанією. У 2018 році платформа принесла майже 5,3 мільярда доларів США доходу і повідомила про операційний збиток в 987 мільйонів доларів США.
Tik Tok
Дуже популярна платформа для коротких відеороликів, де прямо в додатку можна редагувати, додавати їм ефекти і музику. Число активних користувачів вже перевищило 800 мільйонів (серед яких в основному молодь), а рекламні можливості не поступаються Instagram.
TikTok статистика
- TikTok був встановлений більше 738 мільйонів разів в 2019 році, 44% всіх завантажень за весь час;
- Співачка Лорен Грей – найпопулярніша людина на TikTok, з майже 40 мільйонами передплатників;
- На Китай припадає 8 з кожних 10 хвилин перегляду на TikTok;
- Середньодобовий час на TikTok оцінюється в 45 хвилин;
- Американські користувачі відкривають TikTok в середньому вісім разів на день, а сеанси – в середньому менше 5 хвилин;
- Індійські користувачі проводять 38 хвилин щодня, використовуючи TikTok;
- Виручка TikTok 2019 склала 176,9 млн доларів.
Найпопулярніші додатки 2019 року, Android і iOS:
Twitter – це платформа для мікроблогів, яка дозволяє обмінюватися текстами з обмеженням в 280 символів. Хоч і користувачів тут менше, ніж в інших соціальних мережах (386 млн), але вони дуже активні, так як відправляють не менше 500 мільйонів твітів на день.
Snapchat
В основному працює як додаток для обміну миттєвими повідомленнями. Основна відмінність полягає в тому, що ви вибираєте, як довго одержувач зможе бачити повідомлення, перш ніж воно буде знищено, а також можна знімати Сторіс, як в Instagram.
Snapchat, ймовірно, найшвидший додаток для фотографування та обміну фотографіями з вашого телефону. Перевага полягає в тому, що ви можете поділитися фотографією або відео швидким, ефемерним і неідеальним способом, не зациклюючись на досконалості, тому що все, що ви відправите, буде тимчасовим.
Платформа має неймовірних залучених користувачів, які відправляють понад 2 мільйони знімків в хвилину, а відео набирає 10 мільярдів переглядів щодня.
Classmates
Американський аналог Однокласників, створений ще в далекому 1995 році. Соціальна мережа користується попитом серед жителів Америки і Європи, і налічує близько 50 мільйонів користувачів, що непогано для такого музейного експоната.
Ви можете обмінюватися фотографіями, інфографікою, відео та будь-якими іншими аудіовізуальними файлами на цьому сайті. Ця соціальна мережа допоможе вам організувати всі типи фотографій в альбомах і згрупувати їх за темами.
Тут ви зможете дізнатися, як використовувати цю мережу для вашого бізнесу.
Tumblr
Tumblr – провідний сайт з блогами. Тут можна приєднуватися до спільнот, публікувати свої історії, музику, фото і відео. Він дуже популярний серед молодих людей і відмінно підходить для самовираження.
У цьому році кількість блогів переступило за 490 мільйонів, в яких було опубліковано більше 168 мільярдів постів. У Tumblr 46% трафіку припадає на США, і, якщо ваш бренд працює на ринок Америки, то це могло б стати непоганим місцем для його піару.
Medium
Це видавнича платформа з елементами соц мережі. Ви можете безкоштовно читати багато статей і публікувати свої. Компанії часто ведуть тут свої колонки, щоб розширити можливості.
Якщо ви забажаєте провести експеримент з цим сайтом, то це керівництво допоможе вам дізнатися про працюючі маркетингові стратегії.
На Reddit можна публікувати все: відео, фото, опитування, статті, а також голосувати за і проти. Користувачі будуть взаємодіяти з вашим контентом: коментувати, підвищувати і знижувати в рейтингу. Також тут є спеціалізовані форуми на будь-які теми, багато з яких неймовірно активні, а 99% трафіку є органічним, що показує його популярність.
Nextdoor
Це приватна соціальна мережа для певних районів. Ви можете написати свою адресу і знайти спільноту, де можна поспілкуватися з людьми, які живуть поруч.
Мережа популярна в таких країнах як: Італія, Німеччина, Голландія, Франція, Швеція, Великобританія і Австралія.
Meetup
Цей сайт допомагає познайомитися людям по групах інтересів. Ви можете знайти категорії: на відкритому повітрі, любителі пива, фотографії, технології, музика, спільні подорожі та багато іншого.
Мережа популярна в основному в США і Великобританії, але і в Україні знаходить своїх фанатів.
WeChat – це додаток в якому можна не тільки обмінюватися повідомленнями, а й здійснювати покупки, перекази грошей і бронювати житло.
Цей сервіс найбільш популярний в Азії (1 мільярд користувачів), так що, якщо ви ведете там бізнес, то це може стати непоганою альтернативою, адже в деяких областях діє заборона на такі мережі як Facebook.
QQ – це відома платформа, яка налічує 861 мільйон користувачів. Вона створена для обміну миттєвими повідомленнями, яка дуже популярна серед китайців. (Використовується в 80 країнах, а також доступна на багатьох інших мовах). Крім функцій миттєвого обміну повідомленнями, він також дозволяє користувачам прикрашати свої аватари, дивитися фільми, грати в онлайн-ігри, робити покупки в Інтернеті, вести блог і здійснювати платежі.
Тут є невелике корисне введення в QQ для маркетологів.
Vkontakte
Ця програма не потребує зайвої реклами, думаю, що практично кожен з нас раніше ним користувався. В Україні його успіх зараз не великий, але якщо у вас залишилися клієнти з колишніх країн СНД, то ви можете обзавестися там сторінкою.
75+ соціальних мереж, про які ви повинні знати
Сайт influencermarketinghub.com дає список соціальних мереж світу:
- Tumblr
- Snapchat
- YouTube
- Mix
- Tagged
- Nextdoor
- DeviantArt
- Quora
- Meetup
- ReverbNation
- Flixster
- Goodreads
- Twitch
- CaringBridge
- Wattpad
- Viadeo
- Crunchyroll
- Skyrock
- VK
- MyHeritage
- LiveJournal
- Classmates
- SoundCloud
- Bubbly
- Flickr
- We Heart It
- Influenster
- FilmAffinity
- Open Diary
- Yelp
- CollegeHumor
- Gaia Online
- MocoSpace
- CouchSurfing
- Funny or Die
- italki
- eToro
- MeetMe
- Ravelry
- Care2
- YY
- Vero
- Medium
- GIPHY
- Tribe
- Tencent QQ
- Qzone
- TikTok
- Sina Weibo
- Kuaishou
- Skype
- Viber
- LINE
- LINE PLAY
- The Dots
- Telegram
- Foursquare Swarm
- Douban
- Discord
- Badoo
- Myspace
- Mixi
- Ravelry
- Cellufun
- Xanga
- Imgur
- Ello
- Vimeo
- Parler
Люди завжди шукали способи з’єднання і спілкування один з одним. Ми живемо в цифровому столітті, де можливо зробити половину речей навіть не виходячи з дому, а в цьому нам допомагають додатки. У світі їх тисячі, їх так багато, що цей список ледь подряпав поверхню. Але тут зібрані ті, які володіють найширшою користувальницької базою. Сподіваюся, це допоможе відкрити перед вашим бізнесом трохи нових можливостей.
Читайте також: Топ месенджерів в Україні та світі 2020