Якщо перекласти назву шоу-бокс з англійської, то вийде демонстраційна коробка. Все правильно, цей предмет має подвійне призначення. По-перше, це упаковка, покликана зберегти товар від зовнішніх впливів. По-друге, це один із видів POS-матеріалів. Він призначений для демонстрації виробів, привернення уваги покупця та підвищення рівня продажів.
Для чого потрібний шоу-бокс
Дисплейну коробку можна використовувати для представлення та продажу різних товарів. Тістечко поміщають у прозорий пластиковий циліндр і зав’язують красивою стрічкою. Іграшкова кімната для ляльок шикарно виглядає у прямокутній коробці з кутовим віконцем на фасадній та верхній гранях. Чайний сервіз складають у бокс, розмальований розкішними трояндами. А троянди живі розташовують у круглому кошику з верхнім оглядовим вікном та резервуаром з живильною рідиною. Для набору інструментів підходить простіша упаковка, тут головне — добре розглянути всі елементи. У шоу-бокси кладуть дрібноштучні продукти: кавові стіки, жувальні гумки, кулькові ручки, запальнички тощо.
Конструкція
Шоу-бокс складається з кількох елементів:
- Корпус. Це власне коробка з кришкою, що працює як каркас. Роблять його із різних матеріалів: картону, пластику, металу, дерева, скла.
- Прозора вставка зі скла чи пластику на фасаді. Служить демонстрації товару. Залежно від бажаного ефекту може бути прозорою або матовою.
- Елементи всередині коробки: вставки, вкладиші, фіксатори, амортизатори, решітки, розподільники, ложементи. На них кріпляться товари, призначені для показу та реалізації. Роблять із паперу, картону, тканини.
- Кріплення. Залежить від методу фіксації продуктів на фоні. Можна використовувати клей, гачки, підвіски, прорізи у підставці тощо.
- Вбудоване освітлення, зазвичай, приховане. Забезпечує найкращу візуалізацію.
З перерахованих вище деталей не обов’язково всі повинні бути присутніми.
Типи
Багато хто вважає, що шоу-бокс — це один із варіантів дисплейної коробки. Інші заперечують на підставі того, що друга є споживчою упаковкою. Вона продається разом із товаром і тому входить у його вартість. А першою є міні-вітрина, з якої відвідувачі магазину поступово розбирають її вміст.
Дисплейна коробка зроблена у вигляді готової для демонстрації тари з прозорою кришкою. Зазвичай у ній прорізають віконце, яке потім закривають пластиком (не обов’язково). Шоу-бокс — це упаковка для перевезення та викладення в ній же партії виробів, що реалізуються. Крім пристосувань для цієї викладки, від звичайної коробки вона відрізняється ще й яскравим маркетинговим розфарбуванням. На зовнішній стороні зображені товари (необов’язково лише вкладені, але, мабуть, й інші з тієї ж категорії), рекламні тексти, торговий логотип, анонси акцій.
Якщо відкрити кришку, то шоу-бокс перетвориться на топер з додатковою рекламною інформацією на найвигіднішому місці. З його допомогою можна виділити назву бренду, промо-акцію тощо. Сама ж відкрита коробка працюватиме як баркет-дисплей. Така підставка-вітрина з компактним розташуванням товару найкраще його презентуватиме, виділить на полиці, підкреслить особливості та приверне увагу покупців.
Якщо ж говорити про види залежно від конструкції, розмірів та призначення, то можна виділити:
- Класичний. Це простий шоу-бокс, виготовлений із гофрокартону, дерева чи пластику з великим вікном для експонування товару.
- Міні. Практично те саме, але компактний для показу невеликих предметів. Найчастіше робиться із картону.
- З освітленням для підкреслення переваг вмісту.
- З вбудованими дверцятами, що відкриваються вниз, вгору або вбік, для зручності виїмки товарів.
- З декоративними елементами — на таких коробках, окрім друкованої інформації, можуть бути прикраси, фотографії та інше.
- Фігурні, наприклад, у вигляді картонного будиночка оригінальної форми, фанерної стійки для пляшки в авангардному стилі або невеликого дерев’яного підлогового годинника.
- Повністю чи частково прозорі пластикові коробки з кришками.
Крім перерахованих вище, треба сказати і про більші вироби, які, проте, відповідають всім ознакам шоу-боксів. Це вітрини з картону та палетні ящики з вирізами на бортах для полегшення доступу до товарів в упаковці. Для перевезення та реалізації одягу застосовуються вбиральні шафи-коробки. Їх теж можна без особливих проблем із закритого з усіх боків контейнера трансформувати у демонстраційну стійку.
У супермаркетах товари часто викладають у гофролотках. Вони бувають з кришками та без, зі скошеним краєм для викладки на стелажах, посилені для важких предметів, з ручками для перенесення, компактні демонстраційні, великі палетні, з шипами для штабелювання, з роздільниками або комірками, із замками, перфорацією, оглядовими вікнами та іншими деталями.
Переваги та недоліки
Дисплейні коробки це закриті вітрини, головною метою яких є демонстрація товару. Покупець повинен подивитися та купити. Шоу-бокси є полицями самообслуговування. Тут клієнт може ще до покупки взяти річ, що сподобалася в руки, подивитися з усіх боків, можливо, перевірити функціональність. Так що переваги у них дещо різні, хоча кінцева мета в обох одна й та сама, підвищення рівня продажів.
Дисплейні коробки
- За рахунок прозорого віконця відвідувач швидко знаходить те, що його цікавить. Не треба відкривати кілька коробочок, щоб обрати чашку з улюбленим малюнком. Достатньо лише подивитися.
- Естетична привабливість досягається вкладенням мінімальних засобів. Красива коробка посилює позитивний ефект, а елементи, що фіксують, дають можливість представити товар в оптимальному ракурсі.
- Вироби добре захищені від несприятливих факторів довкілля. У процесі транспортування та реалізації їх не тріпатиме вітер, не мочитиме дощ, вони не вкриються пилом. І водночас залишаться візуально доступними.
- Недоторканність. Для деяких груп товарів важливим є дотримання санітарних норм, наприклад, для дитячих іграшок або продуктів. У закритій коробці з прозорим фасадом все добре видно, але ніхто не чіпатиме руками.
Шоу-бокси
- Виріб добре пристосований для транспортування, а потім легко перетворюється на рекламну упаковку.
- Великі можливості розміщувати рекламну інформацію.
- Підштовхування до здійснення імпульсивної (незапланованої) покупки.
- Викладання товарів займає менше часу.
- Коробки невеликі, заощаджується торгова площа.
- Не треба купувати спеціальні полиці для торгового залу.
По обох типах можна додати, що вони дешеві, прості у використанні і екологічно чисті. А головне — ефективні. Серйозних недоліків у шоу-боксів та дисплейних коробок немає.