Рідлі Скотт талановитий оспівувач законів сили, колись порівняв знімальний майданчик з полем битви, де розвідники скаути обирають найліпші локації, життєдіяльність групи підтримує польова кухня — кейтеринг, а головнокомандувач — режисер так само кричить в рацію.
Театр воєнних дій розгортається і в боротьбі за вашу увагу — маркетингу.
Вас беруть в полон оформлюючи карту клієнта та інтегруючи в програму лояльності, бомбардують через таргетинг навіть, коли Казус Беллі незначний.
Тут також діють свої закони честі, тільки вища міра запобіжному заходу не Гаазький трибунал, а Антимонопольний комітет.
Працюючи над домашнім завданням, в рамках навчання в бізнес-школі УКУ, я натрапила на такий приклад контекстної реклами, який в рамках етики бізнесу підпадає під поняття “недобросовісна конкуренція”.
“Діла не буде. Здавай в Сінево. Не шукай. Здавай в Сінево. Без доброго самопочуття діла не буде. Здавай аналізи в Сінево. Переходь! Все щось шукаєш? Переходь на сторінку Сінево, клікай за посиланням! Конфіденційно. Комфортно. Швидко. Зручно”
Зокрема, реклама натякає, що ДІЛА — це неякісна лабораторія. Крім того, реклама є образливою, оскільки вона використовує сленговий вираз “діла не буде”.
Аби розібратись наскільки це привід для Казус Беллі між ДІЛА та Сінево, я звернулась до спеціаліста з авторського права Антона Маринича, адвоката, провідного юрисконсульта, Nota Group:
“Засади рекламної діяльності визначено Законом України «Про рекламу», який регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.
Зокрема, у цьому законі встановлені поняття недобросовісної реклами та порівняльної реклами.
Слоган «Діла не буде. Здавай в Сінево» потенційно може містити ознаки порівняльної реклами, оскільки обидві компанії є конкурентами у сфері лабораторних досліджень, а також у слогані наявне зареєстроване найменування конкурента, що своєю чергою може створити хибні уявлення у споживача при виборі лабораторії.
Натомість встановлення порушення та прийняття рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою або про визнання порівняння в рекламі неправомірним віднесено до компетенції Антимонопольного комітету України.
* (порівняльна реклама — реклама, що містить порівняння з іншими особами та/або товарами (діяльністю) іншої особи, прямо чи опосередковано ідентифікує конкурента або товари, чи послуги, що пропонуються конкурентом).” — прояснює випадок Антон.
Також нагадую, що Макіавеллі радив починати війну в тому випадку, коли коштів стане на утримання армії. З розрахунку день осаду: особовий склад/ амуніція/ зброя/ харчування/ транспорт.
Від себе додам, що контекст на бренд конкурента, це dirty method, який прийшов з grey hat вертикалі аффіліатного маркетингу і радше б’є по репутації замовника ніж конкурента.
Днями ДІЛІ закидали візуальний плагіат, але з очевидних причин він не підтвердився. Лишаю скріншоти лайтрумів.
Кінець.