Дозвольте мені почати з твердження, що особистий брендинг призначений не тільки для тих, хто володіє бізнесом. Персональний брендинг також важливий для будь-якої впливової особи, ідейного лідера або людини, яка хоче поділитися своєю історією зі світом.
Чи працюєте ви на себе або є менеджером в компанії – не так важливо. Люди купують у людей. Джон Рокфеллер, перший в історії доларовий мільярдер, як-то сказав:
«Уміння поводитися з людьми – це товар, який можна купити точно так же, як ми купуємо цукор або каву. І я заплачу за таке вміння більше, ніж за що-небудь інше на світі».
Відповідайте собі: до якого фахівця ви звернетеся в першу чергу – до будь-якого з видачі Google або до того, кого вам рекомендували знайомі? Більшість з вас вибере другий варіант. Образ експерта, за який відповідає особистий бренд, вселяє довіру ще до особистого знайомства з людиною.
Якщо ви вирішите всерйоз взятися за персональний брендинг, ось кілька must have рекомендацій:
Будьте автентичні
У самобрендингу важливо бути автентичним, але що, чорт візьми, це означає? А це значить бути собою. Можливо, у вас є якісь, як вам здається, недоліки, які можуть стати вашою фішкою. Може, у вас своєрідний стиль в одязі, а, може бути, ви голосно, заразливо смієтеся – будь-яка примха може стати вашою особливістю.
Люди люблять щирість і завжди відчувають, коли ви намагаєтеся здаватися іншою людиною. Та й навіщо це. Спілкуйтеся з аудиторією, як зі своїми друзями. Адже друзям ви не станете щось доводити і нагадувати, що ви успішніше, ніж вони?
Активність в мережі
Сьогодні особистий бренд і соціальні мережі – поняття невіддільні. Якщо у вас не було звички по кілька разів на тиждень генерувати контент, то тепер доведеться з цим змиритися. Чим більше ви взаємодієте з людьми, тим більше ваш вплив.
Почніть вести свій блог, виступати на онлайн-конференціях, активно відповідати своїй аудиторії на повідомлення в мережі. Головне, робіть це регулярно. Але й не варто забувати про якість, адже нам важливо не кількість постів, а саме їх якість.
Ви можете розповідати практично все, що завгодно: кейси клієнтів, коментарі на вашу адресу, ваші рекомендації, за лаштунками з життя.
Знайдіть сильні сторони
Серед мільярдів людей досить складно виділитися, на ринку може бути безліч гідних конкурентів. Але не варто поспішати впадати у відчай, а просто візьміть паузу і подумайте про ваші сильні сторони.
Відомий культурист Сімеон Панда зробив ставку на свою зовнішність, за допомогою чого успішно створив особистий бренд. У своєму магазині він продає обладнання для занять спортом, а також за чималі гроші надає доступ, щоб перейти до онлайн-матеріалів для тренувань.
Він посилив свій зовнішній вигляд, щоб виділятися в ніші фітнесу. Якби він цього не зробив, то його навчальні відео не користувалися б таким попитом.
Можливо, ваша фішка знайдеться не відразу, але це нічого страшного, адже головне – це направити ваші думки в потрібне русло.
Будьте послідовні
Прийміть той факт, що ви тепер публічна особа. Кожен раз, коли ви робите що-небудь в інтернеті, ви повинні враховувати, що це накладає відбиток на ваш бренд. Значить, коли ви будете публікувати статтю, пост в соц мережах, залишати коментарі, то потрібно тримати єдину марку, бути послідовним.
Ваш бренд – це більше, ніж просто онлайн-персонаж, це те, як ви ведете себе вдома, в офісі і навіть у повсякденних поїздках. Потрібно визначитися з голосом і тональністю вашого бренду і слідувати цьому завжди і всюди. Крім єдиного стилю необхідно розробити фішку, яка буде асоціюватися саме з вами. Наприклад, у вас може бути своя унікальна фраза або жест, щось таке, чим люди будуть відразу дізнаватися, що це ви.
Репутація
Дуже важливим кроком є налагодження Google Alert для вашого імені. Якщо ви не знаєте, що про вас говорять в інтернеті, у вас немає можливості відслідковувати або контролювати вашу репутацію. Google повідомить вас, коли хтось згадує вас в інтернеті, і ви можете швидко відповісти, щоб або подякувати їм, або – якщо це щось неточне або проблематичне – ви можете вжити заходів, щоб видалити цей матеріал.
Зустрічають по одягу
Це дуже сумно, але така наша природа. Якщо ви прийдете на зустріч в затертих штанях і з брудним волоссям, можна з упевненістю сказати, що дана зустріч успіхом не увінчається. Людям буде складно сприймати вас серйозно, якщо ваші фотографії в соц мережах складаються з селфі в туалеті або ви на них в нетверезому стані, наприклад. Ви можете думати, що виглядаєте приголомшливо, але це не виглядає професійно. Подумайте, як ви хочете, щоб вас сприймали і знайдіть фахівця, який зробить вам кілька професійних фото.
Розкажіть історію
Якщо ваш особистий бренд не розповідає історію, то ви вже втратили половину потенційної аудиторії. Розкажіть про свої успіхи, помилки і труднощі. Про свої переживання і про те, як ви прийшли до того, що маєте зараз. Все це допоможе аудиторії ставитися до вас з великою довірою і повагою. А ідеальна картинка бездоганної людини нікого не притягує, не викликає бажання поставити запитання, не викликає інтерес.
Також багато людей дотримуються принципу “роботу з особистим життям не змішувати”. У деяких випадках це дійсно слушна думка, але тільки не тоді, коли ви публічна особа. Навіть якщо ви самий суворий дядько, бізнесмен-акула, іноді можна підняти завісу особистого життя. Нехай аудиторія розуміє, що перед ними звичайна, жива людина, у якої є такі ж проблеми і радості, як і у всіх.
Висновки
Заробити хорошу репутацію – процес не з легких, а ось її зруйнувати можна всього за одну хвилину, це цілодобова робота над собою, тому у вас завжди має бути виділено час на навчання і самовдосконалення.
Але ваш особистий бренд – це не тільки демонстрація ваших знань і успіхів, а й прояв того, ким ви є насправді, ваших ідеалів і принципів, він повинен підсилити те, у що ви вірите.
Персональний бренд – це історія, яку розповідають про вас, коли вас немає в кімнаті. Саме ви творець цієї історії, продумувати її скрупульозно, адже змінити її буде досить складно.