В інтернет-бізнесі, також як і в реальному підприємництві, нічого не стоїть на місці. Тут постійно винаходяться нові способи залучення клієнтів, розширюються ніші продажів, з’являються пропозиції, які на перший погляд здаються дикими, і навіть запускається особлива, електронна валюта.
Сучасні новинні портали навіть не завжди розділяють онлайн і офлайн бізнес, просто сортуючи їх за рубриками. Це означає, що віртуальний заробіток став частиною нашого життя, вже невід’ємною і звичною. Проте в цій статті ми приділимо увагу саме новинкам онлайн-бізнесу.
Найуспішніші інтернет-компанії України на початок 2018 року
IT-компанія «TrendLine» опублікувала список найбільш успішних онлайн-компаній українського інтернету. Рейтинг складався за даними про доходи, які надавали самі компанії. Також враховувався той факт, що їх онлайн-бізнес повинен був становити не менше 50% від загального обсягу діяльності. В результаті був складений список з 10 компаній, де 1-ше місце отримала «Розетка», 2-е «Алло», 3-е «Цитрус», 4-е найбільший інтернет-магазин «Фокстрот», 5-е — його найближчий конкурент «Ельдорадо». Замкнули рейтинг магазин для дівчат і жінок «LeBoutique» (9-е місце), і компанія «Mobilluck» (10-е місце).
Екосистеми інтернету
На початку 2018 року журнал Forbes опублікував статтю, де на прикладі російського бізнесу була показана загальносвітова тенденція до злиття онлайн і офлайн бізнесу. Інтернет-компанії перетворюються в екосистеми — якісь глобальні утворення, які об’єднують два простору (реальне і віртуальне) нерозривними нитками. Хоча слово «екосистема» не здається тут достатньо гідною кандидатурою, воно прижилося в сфері маркетингу і вже кілька років активно використовується як у нас, так і за кордоном. У зазначеній вище статті («Вирощування екосистем»), автор наводить кілька прикладів таких новоутворень: компанію «Яндекс», мережа дитячого одягу «Дочки-синочки» і навіть «Сбербанк». Цікаво, що тільки магазин дитячого одягу розширився за рахунок покупки Інтернет-магазину «Esky» (тобто діяв зрозуміло і очікувано), інші компанії посилено розширювали сферу свого впливу за межами первинних інтересів: купували фармацевтичні компанії, служби таксі і доставки їжі.
Нові ідеї
Бізнес-ідеї в сфері онлайн-заробітку є дуже актуальною темою для всіх користувачів інтернету. Однак останнім часом складається враження, ніби все, що можна було тут придумати, вже придумано. Але ні, нові ідеї все-таки виникають, хоча часом і здаються трохи більш оригінальними, ніж хотілося б.
Хенд-мейд виходить на новий рівень
До недавнього часу штучки, зроблені своїми руками (хенд-мейд), займали невелику нішу в просторі віртуальної торгівлі. Американський стартап «Minted» вирішив об’єднати мистецтво ручного дизайну з послугою з оформлення святкових заходів. Тепер будь-яке свято можна прикрасити унікальними штучками, причому кожен клієнт може заздалегідь «замовити» певний стиль, в якому будуть витримані всі деталі заходу, починаючи з запрошень і закінчуючи сервіровкою столу. Цікаво, що дане підприємство було запущено як нестандартна онлайн-платформа, де дизайнери безпосередньо взаємодіють з користувачами і можуть пропонувати або вже готовий товар, або в співтворчості створювати щось індивідуальне, під замовлення.
Бізнес-ідея про оцінку бізнес-ідей
Кілька програмістів створили програму, яка буде оцінювати здатність тієї чи іншої ідеї онлайн-заробітку до виживання в умовах конкуренції. Оцінювання проводиться автоматично, для цього відвідувачеві досить ввести в спеціальну форму відповіді на ряд питань. Питання стандартні, наприклад потрібно вказати сферу віртуального бізнесу, основний продукт, що продається, передбачувану аудиторію та інше. Програма аналізує надану інформацію, працюючи з великою базою даних, виокремлюючи конкурентну здатність в зазначеному регіоні та близькі за характером проекти. Клієнт отримує результат, який в будь-якому випадку допоможе йому налагодити свою справу, а програмісти-експериментатори — цілком заслужений дохід.
Криптовалюта виходить в реальний простір
Жоден новинний сайт, що висвітлює події в світі інтернету, не обходиться без обговорення криптовалют. Електронні гроші з дивними і незвичними назвами захопили людство не гірше золотої лихоманки. Коли пристрасті навколо них злегка вщухли, на перший план вийшла інша проблема: як їх витратити не на віртуальні цінності, а на цілком матеріальні?
Останні новини оптимістичні: виявляється, деякі онлайн-магазини повністю перейшли на оплату біткоїнами, і для того, щоб ці магазини і шукані товари знайти, досить скористатися спеціальними пошуковими системами, наприклад, Spendabit. Система працює як звичний для нас пошуковик, видаючи список з великих і невеликих віртуальних магазинів, що працюють виключно з цифровими грошима. Як один з варіантів може бути розглянута комерційна платформа OpenBazaar, яка виставляє на продаж масу цікавих пропозицій.
Витратити криптовалюту можна також через сервіс Purse.io, який зібрав власників подарункових карт Amazon. Amazon не пропонує товар за цифрову валюту, але власники карт здійснюють вигідний взаємообмін: вони купують товар за звичайні гроші, отримуючи в обмін криптовалюти від замовника еквівалент витраченої суми.
Є й інші варіанти. Цифрова валюта в останні роки продемонструвала свою життєздатність, і магазини, що готові приймати її в якості звичайних грошей з’явилися по всьому світу. Щоб знайти такі торгові точки, можна звернутися до сервісів Coinmap або SpendBitcoins. Зайшовши на їх сторінку, відвідувач побачить карту світу, на якій відзначені всі магазини і торгові центри, які беруть цифрові гроші.
Coinmap ↑
Але і це не всі сюрпризи для тих, хто бажає витратити криптовалюту. Остання і шокуюча новина на сьогодні — це відкриття банкоматів, що конвертують біткоїни в звичайну валюту! Тепер проблема придбання матеріальних цінностей за цифрові гроші не актуальна.