Соціальна мережа Clubhouse стрімко привертає увагу відомих знаменитостей у всьому світі і користувачів бета-тестування. Її називали улюбленою новою соціальною мережею і популярним новим додатком. Clubhouse зайняло центральне місце серед підприємців, стартапів, венчурних капіталістів і навіть знаменитостей.
Отже, про що йде мова, і чи варто вам приєднатися до Clubhouse?
Що таке Clubhouse: основи мережі
Якщо коротко позначити, то Twitter – це слова, Instagram – це зображення, Facebook – це особи, Clubhouse – це безкоштовна соціальна мережа, створена на основі аудіо.
Clubhouse на своєму фундаментальному рівні є голосова платформа соціальних мереж, яка в даний час знаходиться в стадії бета-тестування і відкрита для обраних користувачів через однорангові рекомендації. Ексклюзивність – ключ до її привабливості: ви повинні отримати запрошення використовувати додаток, і поки воно відкрито тільки для користувачів iOS. Платформа позбавлена будь-яких візуальних підказок – ні тексту, ні зображень, ні відео.
Соціальна мережа була запущена менше року тому двома випускниками Стенфордського університету, Рохані Сетом і Полом Девісон.
«Це місце, де можна зустрітися з друзями і новими людьми з усього світу – розповісти історії, задати питання, обговорити, дізнатися і провести імпровізовані бесіди на тисячі різних тем», – кажуть засновники в своєму блозі.
Clubhouse став популярним серед мас – додаток вже скачали 12 000 індійців, йдеться в звіті, опублікованому аналітичною компанією Sensor Tower. У минулому році додаток привернуло 1 мільярд доларів у вигляді фінансування серії B, очолюваної американською венчурною фірмою Andreesen Horowitz.
Минулого тижня генеральний директор SpaceX і Tesla Ілон Маск приєднався до мережі для участі в ток-шоу. Цього було достатньо, щоб тисячі людей направили свою увагу туди. Крім цього, Ілон Маск в своєму «Твіттері» запросив російського президента Володимира Путіна поговорити з ним в новій соціальній мережі.
Як працює мережа?
Платформа дозволяє користувачам створювати кімнати на основі їх численних схильностей і інтересів, в яких вони можуть брати участь в обговореннях. Є слухачі і виступаючі, а також модератор, який стежить за тим, щоб все пройшло відповідно до інструкцій.
Кожне обговорення триває окрему кімнату аудіочата – люди можуть бачити, хто говорить або слухає, спілкуватися один з одним, переходити на сторінки профілю і підписуватися один на одного, а також проводити обговорення з потрібних тем. Це може бути книжковий клуб, комедійне шоу, бесіда біля каміна, дебати – ви можете робити що завгодно.
Таким чином, ви можете створювати чати, щоб розмовляти з друзями, знайомитися з новими людьми, спілкуватися з абсолютно незнайомими людьми або просто слухати безперервний потік контенту, як якщо б це був подкаст. Як і у випадку з Zoom, ви можете відключати або включати себе, а також по черзі розмовляти на основі соціальних сигналів. Користувачі можуть приєднуватися до кімнат аудіочатів, які зникають після завершення розмови.
Конфіденційність
Що стосується конфіденційності, Clubhouse веде запис чатів в режимі реального часу, хоча і «виключно для розслідування інцидентів». Отже, якщо хтось повідомляє про жорстоке поводження в кімнаті, записаний звук можна перевірити на предмет дій. Але в політиці конфіденційності додатка зазначається, що ці записи зашифровуються, поки вони зберігаються, і видаляються після завершення розслідування.
Як я можу отримати інвайт в Clubhouse?
Для цього нам потрібно набратися терпіння. Кожному новому учаснику призначається одне запрошення, а через деякий час ви отримуєте ще три, тому, якщо вас запросив існуючий учасник, ви в кінцевому підсумку можете вибрати до 4 своїх друзів, які приєднаються до вас. В даний час додаток відкритий тільки для користувачів iPhone.
Ті, хто ще не був запрошений, можуть завантажити додаток і зареєструвати свої імена користувачів в базі даних.
Як стежити за людьми?
Коли ви вперше приєднуєтеся, алгоритм Clubhouse може зв’язати адресну книгу вашого телефону і об’єднати її з тими, на кого ви вирішите підписатися. Додаток також може пропонувати вам інших людей в залежності від ваших уподобань і того, на що ви вже натискали.
Як стежити за темами?
Якщо є конкретні (або досить широкі теми), які вас найбільше цікавлять, ви можете стежити за цими темами, і Clubhouse запропонує кімнати з цією темою для розмови. Під людьми, на яких ви рекомендуєте підписатися, ви побачите набір тем з позначкою «Знайти розмови про…».
Як створити кімнату?
Будь-який користувач програми може відкрити свою власну кімнату, де ви будете ведучим, але потім можете призначити права ведучого іншим виступаючим на сцені. Якщо ви виберете «Додати тему», вам буде запропоновано вибрати між тим, щоб зробити кімнату відкритою, соціальною або закритою. Відкрита кімната буде видна всім, хто переглядає додаток. Соціальна кімната буде доступна для людей, з якими ви безпосередньо пов’язані через додаток, наприклад, для ваших передплатників. Закрита кімната настільки ексклюзивна, наскільки це можливо, до неї буде дозволено приєднатися тільки тим, кого ви вибрали.
Світові знаменитості в мережі
Ідея програми проста, але приваблива настільки, що аудиторія додатка зросла з 600 000 користувачів в грудні минулого року до понад два мільйони приблизно через місяць.
Хоча додаток існує з 2019 року, недавній запис знаменитостей викликав інтерес публіки. Це створює певну інтригу, тому що, на відміну від інших платформ, користувачі можуть спілкуватися з видатними особистостями.
Додаток не робить відмінностей за популярністю – можна перебувати в одній кімнаті з Ештоном Катчером і говорити з ним про спільні інтереси. Хто не хоче перебувати у віртуальній кімнаті з такими, як Опра, Каньє Уест, Дрейк, Кевін Харт? Виступ Ілона Маска в Clubhouse говорить багато про що: воно перевищило ліміт в 5000 осіб для кімнати, що спонукає створювати додаткові кімнати для прослуховування і прямі трансляції на інших платформах. Навіть Марк Цукерберг з’явився в мережі, що ще більше підвищило її привабливість.
Що відрізняє Clubhouse від інших додатків?
Акцент на слуханні і взаємодії кидає виклик стереотипам соціальних мереж, зосередженим на пасивному перегляді або перегляді аналогічного контенту. Той факт, що він позбавлений візуальних елементів, також сигналізує про невеликий зсув: ідеї мають пріоритет над картинкою.
З технологічної точки зору алгоритм додатку також забезпечує індивідуальний підхід до користувача. У той час як подібні Twitter і Instagram залежать від мережі друзів і знайомих при складанні рекомендацій, Clubhouse пропонує перспективу, орієнтовану на інтереси, яка захищає теми і дозволяє користувачам занурюватися в них за своїм бажанням. Користувачі можуть створювати спільноти навколо цікавих для них доменів і брати участь в обговореннях.
Проблеми та обмеження
У Clubhouse є свої проблеми. Як і інші соціальні мережі, він стикався з критикою за небажаний контент, який транслювався на його сайті. У вересні минулого року Clubhouse піддався шквалу негативного розголосу, коли деякі оратори увічнили антисемітські стереотипи. Стартапу необхідно більш активно інвестувати в функції забезпечення довіри і безпеки та наймати модераторів контенту для пом’якшення переслідувань. На горизонті також є конкуренція з Twitter Inc., яка тестує власну функцію аудіо-чату всередині свого застосування під назвою Spaces.
Читайте також:
- Топ соц мереж 2020
- Соціальна мережа Parler, популярність і поразка