Дослідники з британського університету розроблять технологію, завдяки якій штучний інтелект стане створювати анімовані 3D-карти фантастичних місць. Почати вирішили з світу Дж.Р.Р. Толкіна — Середзем’я. Вчені з Ланкастерського університету отримали великий грант на подальші роботи за новим методом, який допомагає в цифровій обробці літературних творів. Дослідницька рада з мистецтва і гуманітарних наук виділяє вченим 914 тис. фунтів, щоб нейромережу навчили читати книги і власноруч візуалізувати їх географію в справжні 3D-карти.
Роботу планується провести в три етапи. Перший рік піде на обробку масиву текстів, в ході якого програма буде вчитися знаходити літературні фрагменти, які підходять для візуалізації, і переводити їх в в формат XML. Протягом другого року програма буде вчитися «стискати» кожен текст до XML-опису певної місцевостей і за допомогою алгоритмів 3D-моделювання створювати для нього візуальний географічний довідник. Третій рік програма присвятить візуалізації конкретних сцен відповідно до сюжету твору з використанням програмного забезпечення для ігор.
В результаті буде створений сайт з великою картографічної базою фантастичних місць по літературі і не тільки. Як вважає керівник проекту Саллі Бушелл, таким чином нейромережа допомагатиме людям в читанні і навчанні.