Медіасередовище сучасного банку розвивається під впливом різних факторів: нарощені ЗМІ, клієнтський досвід, ринкове середовище, економічні та соціальні зміни. Все це в кінцевому результаті має вплив на імідж, репутацію, інвестиційну привабливість, конкурентну спроможність банку.
- Найгучніші скандали проти Covid-19 – хто виграв медіаполе в банківській сфері?
- Третина згадок в контенті банківської сфери – не банки?
- Як пандемія вплинула на комунікації банків? Чи змістилася сезонність активності?
- Який банк більше всіх створював контент під час пандемії? А хто неочікувано втрачає позиції в медіа?
- Який банк став улюбленцем ТБ у 2021?
Масштабне для українського ринку дослідження медіаактивності банківської сфери від компанії LOOQME за майже три роки (2019-2021).
У дослідженні представлені 15 банків: ПриватБанк, Ощадбанк, Укргазбанк, Укрексімбанк, Райффайзен Банк, Альфа-Банк, ПУМБ, Сбербанк, Монобанк, Таксомбанк, Укрсиббанк, OTP Банк, Банк Кредит Дніпро, Універсал банк, Креді Агріколь Банк.
Industry Watcher: Bank Market зібрав ключові інсайти галузі на основі 896 858 проаналізованих публікацій з online та offline ЗМІ (інтернет-ресурси, друковані видання, ТБ, радіо, інформагентства).
До основних факторів, які мають вплив на банківську активність в медіа, належать пандемія, зміна курсу долару США, скандали, які трапляються з топ-менеджментом.
Андрій Пасічник, Head of Analytics LOOQME, відзначає:
“Цінність таких досліджень в першу чергу у тому, що є можливість порівняти та об’єктивно оцінити не тільки себе, а й конкурентів. Побачити, які інфоприводи є причиною негативу, а які, навпаки, приносять успіх. Крім того, можна перевірити, наскільки успішна та ефективна ваша комунікаційна стратегія, залежно від поставлених вами цілей. Industry Watcher розвиває медійну далекоглядність без якої сьогодні — ніяк”.
Медіаполе банківської сфери найактивніше весною
За період 2019-2021 рр. середня кількість публікації становить приблизно 28 027 матеріалів в місяць. Найбільша кількість публікацій вийшла у березні 2020 року – 37 918. Ймовірно, це пов’язано з пандемією, адже саме в цей період, щоб не сіяти паніку серед громадськості, багато банків почали більше публічно говорити про те, що в них відбувається і як загалом справи.
В загальному медіаполі банківського ринку найбільш активне весною та восени. Найпіковішими місяцями виходу публікацій стали березень, квітень та липень включаючи досліджені місяці 2021 року.
Нарощення контенту у банківському секторі у 2020 році
Банківський сектор підхоплює загальноринкову тенденцію з нарощення контенту. Найкращу динаміку показує Monobank, який збільшив свою частку в загальному пулі публікацій на 2,92% та за 8 місяців 2021р. перевищив кількість публікацій в 2019р.
У 2020 році всі досліджувані банки, окрім державних PrivatBank та Oschadbank, збільшили кількість публікацій, в порівнянні з 2019 роком.
Попри те, що PrivatBank ще й досі залишається найбільш активним банком в медіа, він втратив 7,95% долі ринку, у порівнянні з 2019 р. Хоча й випереджає свого найближчого конкурента Oschadbank більш ніж у 2 рази.
Скандали провокують стрибки контенту в банківському секторі
На прикладі листопада-грудня 2019 року можемо побачити, як впливають скандали на збільшення кількості публікацій. Саме на цей період припадає скандал з головою Укрексімбанку Олександром Гриценко та скандал через позбавлення боргів Коломойського.
Як бачимо, динаміка за 2020 рік показує абсолютну протилежну ситуацію, адже на цей період не припадає подібних ситуацій. За прогнозом приблизно така ж тенденція буде збережена у 2021 році.
Найбільший рейтинг на ТБ у 2021 році отримав PrivatBank
PrivatBank отримав найбільшу кількість виходів на ТБ – 2 573 згадки та потенційне охоплення 150,7 млн переглядів за 8 місяців 2021 р. Найбільші рейтинги зібрали телепрограми зі згадками PrivatBank: Свобода слова с Савиком Шустером на каналі «ТРК Україна» и Справа PrivatBank на каналі «1+1».
І. Коломойський найпопулярніший хедлайнер контенту по банківській сфері
За період дослідження І.Коломойський отримав 121 692 згадки в контексті банківського контенту, обійшовши В. Зеленського та П. Порошенка. Також у топ-хедлайнерів увійшли Р. Ахметов, К. Шевченко, Д. Шмигаль, Я. Смолій.
У 35,61% всіх публікацій є згадки про тих чи інших публічних осіб, включаючи політиків та керівників НБУ.