Маркетплейс – інструмент, який дозволить просто і швидко створити магазин в інтернеті, з уже налагодженими процесами прийому платежів і доставки, почати продажі буквально з перших днів реєстрації. Маркетолог інтернет-порталу Zakupka.com Юлія Миронюк ділиться порадою, як можна швидко почати бізнес в інтернеті з нуля і про те, що при належному підході, успіх магазину на маркетплейсi неминучий.
Порталу Zakupka.com відомі історії багатьох, в минулому, найманих працівників, які почали свій власний бізнес саме з маркетплейса. Посудіть самі, для тих, хто не готовий вкладати відразу круглі суми в створення унікального сайту і утримання численного персоналу, чиї тимчасові можливості часто обмежені іншою діяльністю – таке рішення ідеальне.
Переваги інтернет-магазину, створеного на маркетплейсі
- Економія коштів (понад 1600 $)
За даними it-rating.in.ua діапазон цін на створення інтернет-магазину в українських рекламних агентствах стартує від 2 тис.доларів і деколи перевищує 10 тис.доларів. Вартість базового тарифу з дизайном преміум класу на маркетплейсі навряд чи перевищить 350 $. - Економія годинних і людино-ресурсів (від 3 місяців до року)
Крім часу на постановку задачі, створення і тестування інтернет-магазину, доводиться рахуватися ще й з часом, необхідним на наповнення сайту інформацією.
При наявності необхідного контенту в потрібному форматі, створення сайту на маркетплейсі разом з його наповненням не займе більш одного дня. Крім того, не потрібно укладати договори з банками та компаніями-перевізниками, не потрібно здійснювати інтеграцію платіжних систем, служб доставки, синхронізацію з 1-С та іншими агрегаторами – все це вже зроблено за вас. - Можливості просування в інтернет
У плані просування в інтернет, сайт, створений на маркетплейсі, має рівні можливості з самописним сайтом: його можна рекламувати в пошукових і соціальних мережах за допомогою банерів і відеороликів.
Але і тут є переваги маркетплейсів – вже налагоджена можливість швидко і без складнощів всі товари експортувати в Google Merchant, створити фід ремаркетингу в Google Реклама і Facebook. - Додатковий канал продажів
Якщо ви створили сайт на маркетплейсі, всі ваші товари автоматично потрапляють у великий каталог. Каталог, як правило, відомий на ринку України і у нього велика аудиторія відвідувачів з вже сформованою готовністю до покупки. Таким чином, ви знову у виграші. - Підтримка клієнтів
Вам завжди буде кому підказати. Ваш сайт буде закріплений за персональним менеджером порталу, який особисто зацікавлений в успіху вашого підприємства. Погодьтеся, на старті бізнесу добра порада нікому не буде зайвою.
“Я працювала менеджером з продажу в одному з інтернет-магазинів, але ця вакансія мене не зовсім влаштовувала, як в моральному, так і в фінансовому плані. Хотілося чогось більшого, але і по своїй зайнятості в реальному світі я розуміла, що для мене варіант роботи онлайн ідеальний. Так я почала пошуки. ”
Катерина Смирнова,
власник інтернет-магазину AVIRA
Замислились, з чого почати? Почати завжди краще з попереднього аналізу і планування. Пропоную вашій увазі своє бачення покрокової інструкції, яка може стати основою для вашого успішного бізнесу на маркетплейсі. Як приклади буду використовувати інформацію порталу Zakupka.com і відкриті дані інших маркетплейсів, які передбачають можливість створення сайту.
Вибір маркетплейса
Як кажуть, на жвавому місці торгувати краще! Щоб швидко повідомити безлічі зацікавлених осіб про ваш товар, потрібно знайти місце, де збираються потенційні покупці і заявити про наявність у вас того, що вони шукають. В офлайн-світі такими місцями є ринки і торгові центри. Що толку в високій якості і привабливій ціні, якщо ви відкриєте торгову точку в непрохідному районі? Мине багато часу до того, коли покупці дізнаються про вас і будуть приходити безпосередньо до вас за товаром. Так і в інтернет. Почати бізнес з допомогою маркетплейса простіше, ніж створювати власний інтернет-магазин з нуля. До речі, дослівно “marketplace” з англійської перекладається як ринкова площа.
“Знайомство з порталом Zakupka.com почалося з розміщення оголошень на безкоштовній основі, яку даний сервіс надає будь-якому користувачеві інтернет ресурсу. Стартом своєї кар’єри як інтернет-продавця я вважаю день, коли мені надійшов несподіваний дзвінок потенційного клієнта, який хотів придбати товар, викладений мною абсолютно безкоштовно, як пробу. Після першого продажу в інтернеті зі мною зв’язався менеджер Zakupka.com та запропонував співпрацю, на яку я погодився без довгих роздумів. Це дало мені можливість реалізувати свої прагнення і амбіції, та створити структуру, що розвивається. ”
Євген, директор Proffservice
Для прийняття правильного рішення при виборі маркетплейса, однієї ціни річного розміщення недостатньо. Спробуйте оцінити можливості каталогів в комплексі.
- Вартість розміщення в каталозі 1 товару або послуги.
Для малого бізнесу цей показник особливо важливий на початковій стадії діяльності, коли потрібно визначитися з асортиментною лінійкою методом спроб і помилок. Знадобиться час, щоб оцінити, який з товарів стане хітом, який – супутнім, а який – зовсім не приверне покупців. Для експериментів потрібно розмістити безліч товарів.
Вартість розміщення товару можна розрахувати за формулою самостійно:
D = (А-G) / В
де:
D – вартість розміщення 1 товару або послуги, грн
А – вартість річного розміщення, грн
G – бонусний рахунок для платних показів на порталі, грн
В – кількість товарів і послуг, доступних для розміщення, шт
Як приклад розглянуто платні пакети з мінімальною вартістю маркетплейсів України.
Таблиця 1 “Порівняльний аналіз маркетплейсів України”
Портал | Ціна пакету, грн на рік | в т.ч. | |||
Безкоштовні покази в каталозі | Кількість товарів і послуг, доступних для розміщення, шт | Бонусний рахунок для показів на порталі, грн | Вартість розміщення 1 товару або послуги, грн | ||
All.biz | 7 000 | так | 1 000 | 1 000 | 6 |
Prom.ua | 5 400 | – | 1 000 | 1 500 | 3,9 |
Zakupka.com | 4 900 | так | 5 000 | 200 | 0,94 |
Pulscen.ua | 3 780 | так | 500 | 0 | 7,56 |
- Сучасний дизайн для сайту.
Сайт, створений на маркетплейсі, цілком може стати вашим єдиним корпоративним сайтом. Його можна просувати і за межами каталогу, а саме – в пошукових і соціальних мережах, за допомогою розсилок, в різних pr-кампаніях, партнерських програмах. А значить, не останнє значення в цьому випадку має зовнішній вигляд сайту. Зверніть увагу, чи може майданчик надати гарний шаблон сайту і скільки це коштує.
Таблиця 2 “Вартість premium-шаблонів для сайту деяких маркетплейсів України”
Портал | Вартість premium-шаблону для сайту, грн |
Zakupka.com | 1 400 |
Prom.ua | 2 500 |
All.biz | входить у вартість пакету |
Pulscen.ua | входить у вартість пакету |
- Вартість платних показів в каталозі. Зазвичай в маркетплейсах товари, розміщені на умовах платних пакетів, мають переваги показу в каталозі перед товарами, розміщеними безкоштовно.
Крім того, компанія може вказати вартість, яку вона готова заплатити за перехід користувача на сторінку свого товару, тобто рекламувати товари у середині каталогу. Товари, розміщені на платній основі, показуються в каталозі на більш привабливих позиціях і конкурують між собою на умовах аукціону.У особистих кабінетах користувачів деяких маркетплейсів ви можете знайти підказку про мінімальної, максимальної і середній ставці в рубриці, яку платять за покази конкуренти.
Малюнок “Скрін-шот клієнтського кабінету Zakupka.com”
Зберіть середні значення ставок на порталах в таблицю. Порівняйте ставки.
Ціноутворення
Для формування ціни немає сенсу аналізувати всі сайти з аналогічною тематикою в Google. Вам достатньо вбити в пошукове вікно маркетплейса, на якому ви зупинили вибір, найменування товару, ціну на який ви збираєтеся скласти. У вікні відфільтруйте товари за ціною. Знаючи діапазон цін на майданчику, не складно визначитися з власною ціною.
Створіть таблицю ринкових цін на ваш товар. Внесіть в таблицю ціни закупівлі. Розрахуйте націнку, з якої ви будете здійснювати продажі.
Таблиця 3 “Ціноутворення” (дані вигадані)
Ціни конкурентів на обраній площадці | Ваші ціни | ||||
Мінімальна | Максимальна | Закупівельна | Роздрібна | Націнка | |
Товар 1 | 10 186 | 10 535 | 8 584 | 10 186 | 18,66% |
Товар 2 | 7 546 | 8 100 | 7 654 | 9 580 | 25,16% |
Товар 3 | 11 254 | 12 532 | 10 800 | 11 852 | 9,74% |
Тепер ви можете зрозуміти, який товар з вашого асортименту самий рентабельний. Однак, не поспішайте з висновками. Безпосередньо на дохід від продажу товарів впливає попит і конкуренція. Рекомендую відкоригувати вашу асортиментну лінійку після деякого тестового періоду. Достатнім періодом тестування буде місяць, а поки – зверніть увагу, як ваш магазин виглядає в очах покупців.
Інформаційне наповнення магазину
Крім привабливої ціни ще ряд факторів може вплинути на вибір покупця. Серед ряду аналогічних товарів покупець швидше за все зупиниться на магазині де:
- фотографії якісні, дозволяють розглянути товар крупним планом і з різних ракурсів;
- опис товару вичерпний: вказані всі необхідні характеристики, особливості застосування;
- якість товару підтверджено сертифікатами;
- товар є в наявності, терміни поставки оптимальні;
- умови покупки передбачають можливість оплати частинами або в кредит;
- вказані умови повернення товару;
- співробітники магазина реагують на замовлення швидко, консультація надається якісно;
- магазин має відзнаки (такі як перевірений продавець), кількість відгуків велике, з них число позитивних прагне до 100%.
Коригування асортиментної лінійки.
Внесіть в таблицю реальні дані за місяць.
Таблиця 4 “Коригування асортиментної лінійки” (дані вигадані)
То вар |
Ваші ціни | На цінка, грн |
Платні пере ходи, шт |
Замов лення, шт |
Кон версія в замов лення, % |
Прибуток з 1 плат ного пере ходу, грн |
Ставка за 1 платний перехід з каталогу |
При буток з 1 замов лення, грн |
При буток всього, грн |
|
Заку піве льна, грн |
Роз дріб на, грн |
|||||||||
1 | 8 584 | 10 186 | 1 602 | 348 | 8 | 2,30% | 36,8 | 1,5 | 35,3 | 282,8 |
2 | 7 654 | 7 908 | 254 | 600 | 24 | 4,00% | 10,2 | 2,48 | 7,7 | 184,3 |
3 | 10 800 | 10 852 | 52 | 47 | 2 | 4,30% | 2,2 | 2,73 | -0,5 | -1,0 |
Зверніть увагу на товари, прибуток з продажів яких має від’ємне значення. Якщо не вдається відкоригувати ситуацію рекламної ставкою або ціною, можливо варто переглянути асортиментну матрицю.
Розрахуйте результат розміщення ваших товарів на маркетплейсі за минулий місяць:
А = В – С / 12
де:
А – прибуток за місяць;
В – виручка за місяць;
С – річна вартість платного розміщення в каталозі.
Маркетплейс – інструмент з унікальними можливостями, який може стати надійним помічником малому бізнесу. Але інструменту без майстра ніяк не обійтися.
Якщо не докладати зусиль: не стежити за правильним розміщенням товару в каталозі, його описом, ціною, наявністю, ігнорувати запити клієнтів – навіть найкращий інструмент виявиться марним. Завдяки маркетплейсам ви зможете заощадити на розробці функціоналу, на сео оптимізації, на дизайні, на інтеграції, але продавати вам доведеться самостійно, а подача товару це частина процесу.
Аналізуйте, оптимізуйте – і ваш бізнес обов’язково принесе відмінні результати!