Просування, спрямоване на покращення органічного ранжирування сайту в пошукових системах, багатогранне і в першу чергу залежить від тематики ресурсу, що просувається.
І якщо в e-commerce діють одні правила та принципи, які в першу чергу спрямовані на розвиток та оптимізацію структури сайту та відпрацювання процесу “зайшов-побачив-купив”, то для вузьких та профільних ніш ці комплекси заходів вже не діють.
Так, SEO-просування в IT-ніші має низку особливостей і перша з них – це наявність відносно невеликого трафіку в цілому і висока конкуренція (якщо говорити про так звані “популярні” тематики, наприклад розробка мобільних додатків), так і низька частотність пріоритетних комерційних запитів (особливо у сфері про УТП – унікальних торгових пропозицій, особливо це актуально ринку b2b).
Звертаючись до будь-якого сео агентства, слід передусім розуміти, що в даному випадку треба, відштовхуючись від бюджету на зовнішнє просування, чітко узгодити ефективну маркетингову стратегію. Звичайно, при цьому слід враховувати сам продукт, який потребує просування.
На що звернути увагу
Ефективний старт робіт буде неможливим без попередньої оцінки технічного стану сайту, а також відповідності до низки умов успішної SEO-оптимізації ресурсу.
Тому пріоритетом на початку робіт буде проведення повного аудиту та складання технічних завдань щодо усунення або оптимізації окремих аспектів на сайті. За відсутності критичних проблем на сайті – доробки сміливо можна впроваджувати паралельно із просуванням.
Далі – справа за збиранням релевантних для сайту ключових запитів. Насамперед слід виходити з того, що за наявності низькочастотних запитів слід активно залучати інфотрафік за допомогою підготовки експертних матеріалів (і використання, відповідно, у такому контенті інформаційних та змішаних типів запитів).
Комерційні запити в it-тематиці – умовно невеликий кластер запитів з відносно низькою частотою запитів, що просуваються.
Погодьтеся, складно порівняти частотність запиту “купити сукню” та “створити додаток для ios” – у першому випадку частотність вище 14 тисяч, у другому – частотність 20.
Написання нішевого та якісного контенту – ключовий тип роботи при SEO просуванні сайту з IT-тематикою, а тому блог повинен бути з розряду must have. Розширення структури сайту, покриття пошукового попиту в релевантних групах запитів, лояльність зацікавлених користувачів – це основа пошукового просування такого типу сайтів. Не менш важливий аспект при цьому – регулярність наповнення блогу на сайті.
Звичайно, і без вивчення та аналізу сайтів конкурентів у подібній тематиці – не обійтися. Розуміючи, за рахунок чого конкуренти змогли зайняти топ-позиції щодо органічного трафіку – слід скоригувати свій контент-план робіт.
Провівши детальний аналіз сайтів конкурентів, слід виділити пріоритетні групи запитів, які надалі визначають просування. Не варто пробувати “охопити невловиме” і генерувати масу контенту в надії на покриття максимальної кількості запитів. Принцип “краще менше, але краще” ідеально описує цю стратегію.
Підготовка контенту для сайту пов’язана з якісним формуванням семантичного ядра. Як вже було згадано, чистих комерційних ключових запитів може бути небагато, а тому треба буде зібрати та структурувати ще й досить великий кластер інформаційних запитів, в ідеалі виділити і так звані змішані запити.
Не менш важливим етапом має стати формування стратегії зовнішнього просування. Стартувати слід з вивчення сайтів прямого просування та формування оптимальної кількості розміщення посилань, а також відсоткового співвідношення анкорних посилань до безанкорних.
У цій тематиці цінується крауд-просування (розміщення посилань на форумах), тут виняток – тематичні форуми веб-розробників і окремі гілки розмов на популярних форумах за кордоном (якщо просування спрямоване на західний ринок).
Однак, крауд-посилання будуть менш ефективними, якщо сайт, що просувається, надає специфічні послуги у форматі b2b. Зважати також треба на те, що розміщення на форумах відносно “дешевий” варіант розміщення, проте й ризики закриття гілки розмови на форумі вкрай великі.
Також слід при розміщенні на майданчиках донорів (сайтах, інформаційних агенціях, тематичних блогах) враховувати чотири ключові умови:
- тематичність (на ресурсі вже до цього повинен був бути раніше опублікований контент на IT-тематику, або це має бути ресурс, присвячений новинам зі світу технологій);
- трафік на сайті, де планується розміщення (слід розглядати ресурси з трафіком від тисячі);
- рейтинг домену;
- трафік на сайт донора має бути з цільової для просування країни.
При цьому слід зазначити, що дана ніша дуже конкурента і коштує дорого, а тому зовнішнє просування під країни Європи або США, Австралію – коштуватиме значно дорожче аналогічного формату ресурсів для українського ринку.
Чим різноманітнішим буде формат та тип майданчиків, де будуть розміщені посилання – тим краще для вашого сайту. Не варто оминати і тематичні блоги, цілком можливо, що при домовленостях безпосередньо з майданчиком можна “виторгувати” підготовку партнерського матеріалу, а сам матеріал готуватиметься з боку тематичного блогу.
Відмінним варіантом буде і розміщення інформації про компанію на сайтах-довідниках, а також плюсом буде “потрапляння” до списків формату “топ-20 компаній країни”.
Тим не менш, за наявності структурованої семантики та грамотного використання анкорів для зовнішнього просування, а також підготовки експертних матеріалів – існують всі шанси “подружитися” з пошуковою оптимізацією та отримати суттєву частину трафіку з органічного пошуку.