Інтернет-торгівля по всьому світу розвивається з неймовірною швидкістю. Онлайн-магазини і аукціони, такі як Amazon чи eBay, заробляють мільярди доларів, і цей процес вже не зупинити. Схожа ситуація відбувається і в Україні. Те, що ще 10 років тому викликало у споживача побоювання і недовіру, зараз асоціюється з гарантовано швидкою і якісною покупкою, зручною системою платежу і економічною вигодою. Український інтернет-бізнес зміг швидко завоювати свою аудиторію, і успішно продовжує її розширювати, ведучи в деяких випадках агресивну, а в інших – довірчу політику.
Аналітики вже підвели підсумки роботи вітчизняних інтернет-магазинів в 2018 році і на їх основі склали різні рейтинги. У цій статті ми не будемо вибудовувати ніяких ієрархій, а просто розглянемо найбільш відвідувані онлайн магазини цього року.
Rozetka
За всіма показниками лідирує супермаркет «Розетка». Тут покупки відбуваються інтенсивніше, ніж у його найближчого конкурента (магазину «Алло») в 5,5 разів. Маркетологи вважають, що причиною такого зростання є досить агресивна PR-політика, яка поки що знаходить у наших громадян відповідний відгук. Реклама «Rozetka» всюди: на білбордах, автобусах і тролейбусах, по радіо і телебаченню, в соціальних мережах і блогах. До честі магазину варто додати, що одночасно з нею він веде і успішну внутрішню політику, розширюючи асортимент продукції до стадії, коли незабаром буде охоплено все. Спочатку магазин переважно пропонував цифрову та побутову техніку, зараз же тут можна купити товари для дітей, косметичну продукцію і навіть ліки. Цікаво, що кілька років тому «Розетка» відкрила торговий майданчик, де свій товар можуть викладати і продавати інші учасники.
Allo
Ще один лідер українських віртуальних продажів – магазин «Алло». Уже за назвою зрозуміло, що при відкритті він був зосереджений на спеціалізованій продукції – продажу телефонів і комп’ютерної техніки. З плином часу сюди додалися побутова техніка, спортивні товари та садова техніка, що дозволило розширити цільову аудиторію. Просування магазину-сайту здійснюється переважно за допомогою старої доброї візуальної реклами в тому ж транспорті та на білбордах. Також не можна не відзначити, що реальні магазини-філіали компанії складають вдалу основу для віртуальних продажів, викликаючи довіру покупців за рахунок досить високої якості пропонованого товару і рівня обслуговування.
Мобілак
Хороші відсотки продажів в останній рік показує інтернет-магазин Mobilluck.com.ua. «Мобілак» також спеціалізується на техніці, пропонуючи смартфони, комп’ютери, побутову техніку і розширює свій асортимент за рахунок додаткових ніш. Сюди входять товари для спорту і туризму, дитячий і шкільний світ, канцелярія, будинок, сад, город. Таким чином, сформована широка цільова аудиторія, купівельний інтерес якої підтримується регулярними акційними пропозиціями, системою знижок і дисконтом, знижені в ціні лініями товарів і розпродажами. Крім цього гарантується сумлінне ставлення співробітників до роботи, що забезпечує злагоджену систему функціонування магазину в цілому.
Фокстрот
«Фокстрот» – гіпермаркет побутової та цифрової техніки, а також віртуальна мережа, що охоплює всю країну. За останній рік показники його доходів стали вище, що дозволило магазину вийти на 4 місце в деяких рейтингах. У випадку з «Фокстротом» ми бачимо ту ж ситуацію, що була описана по відношенню до «Алло»: спочатку магазин завойовував свої позиції в реальній торгівлі, а потім істотно розширив їх за рахунок віртуального простору. Рекламна політика гіпермаркету не дуже агресивна, хоча він регулярно нагадує про себе проведенням акцій, знижками, святковими розпродажами.
Фотос
Інтернет-магазин «Фотос» займає в десятці лідерів проміжне місце. З 2014 року тут була проведена реформа, в результаті якої змінилася не тільки назва і логотип компанії (тепер – «F.ua. Той самий Магазин»), а й напрямок розвитку. Як і багато світових віртуальних торгових майданчиків, «F.ua» пішов шляхом ребрендингу, відмовився від вузькоспеціалізованих продажів і значно розширив пропонований асортимент. Крім фото товарів і телефонів, він пропонує побутову техніку, товари для будинку, косметичну продукцію, спортивне та туристичне спорядження та багато іншого. Розширення клієнтури очікувано призвело до підвищення продажів і просування в загальному рейтингу.
Ельдорадо
В середині списку найбільш успішних віртуальних магазинів України виявився «Ельдорадо», головний суперник і конкурент «Фокстроту». Історія розвитку теж повторилася: спочатку в містах країни з’явилися гіпермаркети, а через кілька років їх продажі доповнилися віртуальною торгівлею. «Ельдорадо» пропонує великий перелік товарів, створюючи впізнаваний бренд і охоплюючи все більшу цільову аудиторію. Головний напрямок – цифрова та побутова техніка, – доповнилося такими торговими нішами як «відпочинок і розваги» і «краса і здоров’я». Проте, основні ставки залишилися колишніми, а впізнаваний логотип і яскраве оформлення сайту просто притягують відвідувача якщо не купити, то хоча б просто поцікавитися.
Make UP
Дивно, але в цей список поряд з великими технічними гігантами потрапив онлайн-магазин для жіночої аудиторії «Make UP». Він пропонує парфумерію, брендову косметику, засоби по догляду за тілом, волоссям, нігтями і всьому, що ще може бути красивого в жінці. Деяка частина каталогу присвячена аналогічним товарам для чоловіків, які звикли доглядати за собою. Пропонуючи продукцію самого різного діапазону цін, «Майк Ап» зміг створити досить розгалужену мережу відділень і охопити велику аудиторію споживачів.
ModnaKasta
Списки найуспішніших віртуальних бізнес-проектів в сфері торгівлі завершують шопінг-клуби. Цікаво, що вони націлені на моду, а не на техніку, і їх клієнти в основному – дівчата і жінки. «ModnaKasta» на українському віртуальному ринку всього 8 років, проте вона вже зібрала близько 6 мільйонів клієнтів і отримала рекордну кількість нагород від Ukrainian E-Commerce Awards. «Модна Каста» пропонує чоловічий, жіночий та дитячий одяг, взуття, модні аксесуари та білизну. Маркетинг будується на регулярних, а не сезонних пропозиціях і знижках, і оскільки мова йде про дорогий брендовий одяг, у «Касти» формується міцна і досить швидко зростаюча клієнтура. Нагороди говорять про те, що компанія відмінно вміє вибудовувати стосунки зі своєю клієнтурою.
LeBoutique
Нарешті, не можна обійти увагою ще один віртуальний шопінг-клуб одягу, парфумерії та модних аксесуарів «LeBoutique». У минулому році база постійних клієнтів цього сервісу досягла показника 5,5 мільйона чоловік, і завдяки досить швидким темпам зростання популярності, «Ля Бутік» в минулому році запустили маркетплейс, торговий онлайн-майданчик для інших учасників. Завдяки цьому ходу, каталог магазину наповнився новими категоріями товару, серед яких постільна та нижня білизна, побутова хімія, посуд, дитячі товари. Відмінний інтерфейс, привабливий дизайн сайту і величезні знижки роблять цей магазин відмінним місцем для шопінгу.