З 2022 року діяльність та комунікація українських бізнесів змінилася. Підприємці всіх рівнів забезпечують стійкість країни на економічному фронті, організовують волонтерські ініціативи, допомагають армії, населенню на звільнених від окупації територіях та вимушеним переселенцям, тощо.
Так, українські бізнеси не просто продовжують свою роботу і сплачують податки, а й заохочують у своїй комунікації якомога більше людей доєднатись до соціальних ініціатив на підтримку країни та людей.
“Наші люди просто неймовірні! Щоденно вони донатять у безліч фондів, долучаються до глобальних зборів та зборів поменше, наприклад, знайомим на фронті, яким тут і зараз потрібна допомога. Все це створює дуже насичений інфопростір благодійності, в якому треба пробитися до аудиторії та спонукати їх доєднатись. З часом це стає все важче і важче, тому потрібні більш креативні та ефективні рішення в комунікаціях”, — говорить Ігор Фінашкін, креативний директор I AM IDEA.
На прикладі двох кейсів агенції I AM IDEA, розповідаємо, як за допомогою креативу можна реалізовувати соціальні ініціативи на підтримку держави.
1. Збір на пальне для волонтерів БФ Життєлюб
В жовтні 2022 року креативники спільно з WOG та VISA створили новий вид пального — ДОБРОПАЛИВО. В рамках благодійного кампейну мережа АЗК WOG збирали гроші на пальне для волонтерів благодійного фонду Життєлюб. Кожен охочий мав змогу придбати ДОБРОПАЛИВО та “підвісити” його для волонтерів, а при оплаті карткою VISA кількість пального подвоювалася.
Основна ідея кампейну полягала в тому, щоб забезпечити волонтерів пальним для безперервного продовження їхньої діяльності. А також нагадати про важливість волонтерських організацій та заохотити людей донатити на їх підтримку.
Життєлюб — благодійний фонд, заснований у 2013 році. З лютого 2022 року фонд розширив свою діяльність і фокусується на доставленні гуманітарної допомоги в прифронтові населені пункти та деокуповані території. Фонд також відкрив центр підтримки внутрішніх переселенців у Києві для допомоги в адаптації вимушено-переміщеним особам на новому місці.
Кампанія наголошувала, що можна допомогти не тільки прямими донатами, але й долучитися до конкретної ініціативи на підтримку фонду. Була розроблена цілком зрозуміла назва та айдентика кампейну, щоб людям з перших секунд було зрозуміло, що таке ДОБРОПАЛИВО, як працює ця ініціатива та куди будуть направлені зібрані кошти.
“Важливо було пояснити людям, що таке ДОБРОПАЛИВО, бо для всіх це просто нова не зрозуміла назва. А ще ж треба стимулювати людей зробити добру справу. Саме в комунікації ми розкрили для людей волонтерські властивості ДОБРОПАЛИВА у різних каналах.” — арт-директор, Тоня Кондакова.
Процес заправки цілком рутинний для власників авто, а після літнього дефіциту палива тисячі водіїв постійно тримають руку на “паливному пульсі” й намагаються підтримувати повний бак. Кампейн “ДОБРОПАЛИВО” транслював наступний меседж: підтримка нашої країни (будь-яким чином) має бути регулярною і новий вид пального — ДОБРОПАЛИВО це ще один варіант, як донати можуть стати частиною щоденної рутини українців. Ми зарелізили його на всіх АЗК WOG і таким чином, заправляючи авто, всі охочі мали змогу “заправити” волонтерську вантажівку.
Результатом кампанії ДОБРОПАЛИВО стали зібрані 120 000 літрів для волонтерів. 120 000 літрів, які перетворились у доставлену їжу, медикаменти, речі першої необхідності та врятовані життя.
*Відео-кейс за посиланням:
2. Збір на відновлення будинків для українських родин
Ще одним прикладом кампанії з заохочення людей продовжувати робити пожертвування на підтримку України і українців, що постраждали від війни стала ініціатива від Eldorado.ua — «Цеглинка для родинки».
Не дивлячись на те, що донати стали частиною нашого життя, ми розуміли, що люди могли трохи втомитися від об‘єму зборів і дезорієнтуватися, куди і на що їм донатити в першу чергу. Саме тому нашим завданням і викликом було створити «ще одну» донорську кампанію, яка б резонувала, викликала емоції та стала помітною для нашої аудиторії.
З початку повномасштабного вторгнення в Україні було зруйновано понад 143 тисячі житлових будинків. У жовтні 2022 року в Eldorado.ua, одному із найбільших ритейлерів техніки та електроніки в Україні, на деякий час у продажі окрім техніки з‘явилась ще й цеглинка. Бренд частково замінив свої ноутбуки, смартфони та інші найпопулярніші гаджети на цеглинки — «цеглинки для родинки». Штучна цегла існувала як предмет пожертвування за 23 гривні, знайти яку в магазині електроніки та техніки було справді неочікувано. Це викликало у клієнтів цікавість, бажання дізнатися більше і в результаті зробити внесок.
«Вже понад рік позиціювання Eldorado.ua тісно пов’язане з сім’ями. Команда Eldorado.ua працює кожного дня, щоб в українців було все необхідне для життя та зв’язку з близькими. Завдяки ініціативі «Цеглинка для родинки» ми можемо разом з нашими партнерами та клієнтами, друзями та близькими допомагати українським сім’ям, цеглинка до цеглинки будуючи нове житло», — каже CEO Eldorado.ua Віра Вітинська.
Даруйте цеглинку* в Eldorado.ua — YouTube:
Кампанія «Цеглинка для родинки» не має терміну придатності, це довгострокова благодійна акція, яка надихає людей жертвувати та збирати кошти на відновлення будинків для українських родин. Усі гроші від цієї кампанії направляються до фонду, де їх перетворюють на справжні цеглини для будівництва нових домівок для сімей, які втратили свої.
Лише за перші місяці існування цієї ініціативи українці купили понад 40 000 цеглинок. І вже у січні 2023 року було побудовано будинок для першої сім’ї, яка втратила свій дім внаслідок війни.
*Відео-кейс за посиланням:
Ці кампанії, в першу чергу, про цінності. Цінності українців та українських брендів, які створюють такі важливі партнерства та проєкти, продовжують своєю діяльністю підтримувати країну та стимулюють людей долучатися до благодійних ініціатив.