Незважаючи на всі потрясіння, які спіткали блогерів у 2024 році, ті, хто насправді хоче вести канал на YouTube і заробляти на цьому, продовжують роботу на платформі. Розвиватися та заробляти тут актуально і в 2025 році. Щоб зрозуміти, чому це так, варто проаналізувати тренди YouTube та те, як платформа планує розвиватися в новому році.

Як зміниться YouTube у 2025 році
Ще на початку грудня YouTube випустив традиційний звіт про тренди за 2024 рік. У досить об’ємному документі нам розповіли про найгучніші та найзначущі події на платформі, популярних авторів і музикантів, вірусні проєкти та топові теми за минулий рік.
Однак це не єдиний звіт, який випустив YouTube. Він також провів аналіз фанатської культури та її трендів. Аналіз фанатської культури? Що? Звучить, можливо, дивно, але щоб зрозуміти суть, вслухайтеся в слоган: “Як фанати перетворилися зі споживачів контенту на їхніх творців і як вони захопили за собою глядачів”. Всередині нас чекає кілька важливих для кожного блогера істин, які допоможуть ефективно просуватися на YouTube сьогодні.
Основні тренди YouTube у 2025 році
YouTube не стоїть на місці і з кожним роком набирає нових обертів. 2025 рік принесе кардинальні зміни в тому, який контент буде популярним та як автори взаємодіятимуть з аудиторією. Розберемося детальніше, які саме тренди визначатимуть успіх на платформі та як творцям контенту адаптуватися до нових реалій.
1. Популярні теми та напрямки контенту
Перший найголовніший звіт являє собою аналіз найпопулярніших тем, блогерів і треків з розбивкою за країнами. Всього їх там 12: США, Індія, Мексика, Великобританія, Північна Африка та Близький Схід, Японія, Бразилія, Німеччина, Південна Корея, Франція, Індонезія та Канада.
Більшість із перерахованих входить до топ-10 за кількістю глядачів на YouTube, тож тут все логічно. Виходячи з цього, можна відразу зробити невелике застереження: тренди в цих країнах можуть сильно відрізнятися від того, що подобається україномовним глядачам. Однак, як багато хто знає, більшість трендів приходять до нас саме з-за кордону, тож варто звернути увагу на найбільш релевантні для нас тенденції.

серіал Amazing Digital Circus
Серед усіх трендів особливо виділяється анімаційний серіал Amazing Digital Circus, який з’явився в трендах у 8 із перелічених 12 країн. На цей час на пілотній серії зібралося близько 365 мільйонів переглядів, а кожна наступна серія набирає по кілька десятків мільйонів. Цей інді-мультсеріал має величезну фан-базу, перекладений десятками мов, за ним роблять фан-кліпи, створюють мерч, і він також з’явився на стрімінговій платформі Netflix.

фан-кліпи
І особливий акцент в цій темі робиться на те, як швидко у мультсеріалу виросла фан-база. За півроку фанати зробили безліч мемів, оглядів і шортсів за темою мультфільму, які в сукупності набрали понад 25 мільярдів переглядів.
2. Вплив фанатської культури
Мультсеріал про цирк – це всього лише приклад того, як свіжий авторський продукт виріс і став популярним саме за рахунок формування на YouTube фанатської бази. В інтернет-просторі загалом простежується така тенденція, що фанатські спільноти, будь то шанувальники Тейлор Свіфт або геймери, які роками чекали трейлера нової GTA 6, не просто приносять окремим авторам перегляди й дохід, але й самі стають виробниками контенту для таких самих фанатів.

формування на YouTube фанатської бази
Колишній просто фанат автокультури Академік не лише створив і розвинув успішний YouTube-канал, але й надихнув десятки людей розповідати про автомобілі у своїх блогах. Фанатська культура – це потужний двигун для просування контенту, тому в звіті YouTube навіть ділить глядачів на фанатські категорії:
- Фанат звичайний – зрідка спілкується на тему свого інтересу.
- Великий фанат – витрачає час і гроші на предмет свого захоплення.
- Супер фанат – витрачає багато часу й грошей на фендом, бере участь у заходах, спілкується з іншими фанатами і сильно занурений у тему.
- Професійний фанат – той, хто вже пройшов усі стадії та навчився монетизувати своє захоплення.
Про що це говорить нам, авторам? Про те, що сьогодні для глядачів актуально не просто споживати контент на цікаві теми, а й ставати частиною, скажімо так, субкультури, бути причетними до певного фендому. І якщо ви плануєте розвивати свій канал у 2025 році, необхідно враховувати той факт, що ваш контент має бути не просто якісним, він повинен також і прив’язувати до себе глядачів, створюючи спільноту однодумців.
3. Ностальгія та реакційний контент
Важливими трендами також стають ностальгія та реакційний контент. Ностальгія була, є й залишається актуальною темою в будь-якому форматі вже років 5. Усі ці відео в стилі “а пам’ятаєте, як ми бігли вранці до телевізора, щоб дивитися мультики” або ностальгічні атмосферні ролики з іграшками чи культовими місцями нашого дитинства – все це світовий тренд.
Ностальгічними настроями страждають не тільки українці та пострадянський простір, але й люди, які живуть західніше. Німеччина, наприклад, підказує нам відмінний тренд, який можна підхопити вже зараз: тенденція відродження старих форматів шоу, таких як кулінарні передачі та шоу талантів. Тобто, беремо з телебачення початку 2000-х якусь прикольну програму і відроджуємо її на YouTube.

реакційний контент
Що стосується реакційного контенту, оскільки блогери для нашого покоління часто є набагато більш авторитетною думкою, ніж телевізійні журналісти, то, наприклад, у Німеччині особливою популярністю стали користуватися реакції та розбори новин. Звичайно, затребуваними залишаються і формати реакції на фільми, серіали, треш-шоу та інтерв’ю, але це знову підводить до озвученої вище думки: важливо бути в контакті з аудиторією, і реакційний контент повністю зав’язаний на особистості й авторитеті блогера.
4. Вузькоспеціалізований контент
Ще один важливий тренд – це вузькоспеціалізований контент. Це не тренд в лоб, який YouTube виділив би в окрему категорію, це те, що читається між рядків. Фанатські спільноти рухають контент, однак ми часто шукаємо однодумців у досить непопулярних темах. Наприклад, існує певна кількість людей, які захоплюються фанфіками, однак мало хто ділиться успішним досвідом їх написання.
Але це зовсім не означає, що такого запиту аудиторії немає. У деяких країнах у звіті був особливо високий попит на освітні короткі відео, які відповідають на досить складні та нечасті запитання. Так, у цій темі великий ризик закопатися й обмежити свій канал у зростанні, але за правильного підходу можна не лише зібрати навколо себе вузьке фанатське коло, але й успішно монетизувати цю справу.
Нові функції YouTube у 2025 році
Платформа не лише підлаштовується під існуючі тренди, але й активно впроваджує інноваційні інструменти для посилення ролі глядача в екосистемі YouTube. Ці нововведення докорінно змінять спосіб взаємодії між творцями контенту та їхньою аудиторією, створюючи нові можливості для зростання та монетизації.
1. Система “Хайп”
Хайп – це рейтинг, який з’явиться поруч із розділом у тренді, і в ньому будуть збиратися 100 найхайповіших відео за тиждень. Хайпи будуть роздавати самі глядачі, у кожного з яких буде по 3 безкоштовних хайпа на тиждень. Голосувати можна буде тільки за канали авторів від 500 до 500 тисяч підписників, і для дрібніших авторів кожен хайп буде оцінюватися дорожче, ніж той самий хайп для більшого автора.

Hype
Мета всього заходу – дати можливість менш відомим авторам отримати більше уваги від нової аудиторії.
2. Вкладка “Ком’юніті”
Ком’юніті – це нова вкладка, яка незабаром з’явиться на каналах авторів, і вона покликана створити більш близькі стосунки між фанатами та автором, оскільки пости там можуть створювати вже й самі глядачі.

Вкладка “Ком’юніті”
3. Нагороди для активних глядачів
YouTube також впроваджує нагороди для активних глядачів, які будуть заохочувати аудиторію писати коментарі, ставити лайки та роздавати платні знаки уваги улюбленим авторам.
4. Короткий формат і штучний інтелект
Практично в кожній із 12 країн аналізувалися тренди саме в шортсах. Тож нікуди нам із вами від коротких вертикальних відео не дітися. І тут головне грамотно їх поєднувати з довгими відео.
Розвиток ШІ та його використання в контенті – це просто неймовірний світовий тренд. ШІ не те, щоб є якоюсь новомодною примочкою для контенту, він стає частиною нашого життя загалом.
5. Розширення кордонів
Автоматичний дубляж відео різними мовами – це теж дуже важливий момент, який на мільйон відсотків вплине і на авторів, і на глядачів. Озвучка відео різними мовами може підірвати YouTube і повністю змінити правила гри на платформі.

Автоматичний дубляж
Автоматичний переклад контенту різними мовами відкриває україномовним авторам доступ до глобальної аудиторії, дозволяючи подолати мовний бар’єр та інші регіональні обмеження, з якими вони стикалися раніше.
Висновок: рік влади глядачів
В цілому, 2025 рік – це рік влади глядачів. YouTube вважає себе центром з’єднання творців контенту та захоплення аудиторії. Він зробить все для того, щоб фанати всього на світі й автори, які створюють тематичний контент, мешкали саме на його території.
Саме це і породжує введення таких функцій, як кнопка хайп, ком’юніті з нагородою для глядачів, автоматичний дубляж, який покликаний допомогти однодумцям з усіх країн об’єднатися на одній платформі.
І якщо говорити про те, в чому буде секрет просування контенту в 2025 році, то відповідь – у фанатських спільнотах. Тому об’єднуйтеся з глядачами, підлаштовуйтеся під їхні інтереси, налагоджуйте зв’язок, мотивуйте їх бути активними на каналі та повертатися за переглядом нових відео знову і знову.
Платформа також потребує нових облич, тому не бійтеся експериментувати та ризикувати, тому що успішні авторські проєкти абсолютно точно будуть активно підтримуватися YouTube. І не забуваємо про те, що все, що відбувається на YouTube, вже давно вийшло за рамки платформи і починає впливати навіть на зовнішні події.