Робота в сфері Digital приносить найманому спеціалісту від 15 000 до 70 000 гривень та 150 000 гривень тому, хто будує тут власний бізнес. Поговоримо, з чого почати будувати кар’єру та як скласти план розвитку на рік.
Оберіть напрямок
В диджиталі є декілька напрямків в яких можна розвиватися. Вибираючи один із них, слід враховувати: термін навчання, обов’язки, рівень зарплатні, кількість вакансій.
Пам’ятайте і про те, що ви будете працювати за професією щодня. Обирайте напрямок, який цікавий не тільки фінансово, бо в іншому випадку жодної мотивації не вистачить надовго.
SEO (пошукова оптимізація)
Будете просувати сайти в пошукових системах на першу сторінку видачі, з допомогою комплексних стратегій. Основна ціль спеціаліста – підвищувати рейтинг сайтів за релевантними запитами та залучення органічного (неоплачуваного) трафіку.
Термін навчання SEO – 3-6 місяців на спеціалізованих курсах з отриманням сертифікату, 1 рік – самостійне навчання. Вартість курсів від 10 000 до 25 000 гривень, індивідуальне навчання з фахівцем – 40 000 гривень.
Кількість вакансій для SEO-спеціалістів на момент вересня 2024 року – 698 (Robota.ua). Рівень зарплатні від 15 000 до 70 000 гривень, в залежності від досвіду роботи, компанії та рівня відповідальності. Після курсів можете розраховувати на посаду Junior SEO-спеціаліст з оплатою від мінімалки до 25 000 гривень (отримаєте, якщо зумієте себе продати).
SMM-спеціаліст
Працює з соціальними мережами та залучає цільову аудиторію на проекти замовника чи роботодавця. Відповідає за імідж бренду в соціальних мережах, зростання інтересу до продуктів та зворотній зв’язок від клієнтів.
Термін навчання – 3 місяці. Вартість курсів – від 11 000 гривень. Навчання проводять студії та онлайн-школи. Слід обирати компанію, яка може забезпечити не тільки сертифікат, але й можливість працевлаштування.
Опанувати професію SMM можна і самостійно, на навчання піде від 6 до 12 місяців ( вчитеся у вільний від роботи та побуту час). Після курсів можна розраховувати на зарплатню від 19 000 гривень брутто, якщо працюватиме в Києві. Дохід може бути прив’язаний до регіону проживання, це теж слід враховувати під час вибору професії.
Продакт-менеджер
Це фахівець, який відповідає за створення продуктів, перевірку попиту на ринку та розробку стратегій продажів. В обов’язки цього спеціаліста входить знаходження ідей, розробка першого прототипу продукту та первинне тестування.
Робота для продакт-менеджера є в таких сферах:
- Fintech;
- IT-компанії;
- Стартапи;
- Онлайн-магазини;
- Освіта;
- Геймінг;
- Охорона здоров’я;
- Інше.
На ринку України продакт-менеджеру без досвіду готові платити до 20 000 гривень. Освоїти професію можна на курсах або самостійно. Доступна безкоштовна програма з IT продакт-менеджменту на сайті додатку Дія, але для її проходження необхідна авторизація.
Курс дозволить зрозуміти, що взагалі представляє собою професія та чи хочете розвиватися в цьому напрямку.
Таргетолог
Це фахівець з налаштування таргетованої (цільової) реклами в мережі. Основне завдання таргетолога — створити ефективні рекламні кампанії, які будуть показуватися певній аудиторії, зацікавленій у продукті або послузі, що просувається.
Пам’ятайте, якщо ви плануєте шукати роботу на українському ринку, то ваші обов’язки залежатимуть виключно від компанії. Підприємці прагнуть отримати універсального працівника та платити фіксовану суму за великий об’єм роботи, це закон бізнесу. Вивчіть всі навички, які зможете та закріпіть на практиці, це стане конкурентною перевагою при пошуках роботи.
Додатково вивчайте іноземні мови. Якщо розраховуєте на міжнародні проекти, ваша ціль – англійська, польська, німецька мова на рівні мінімум В1.
Після курсів у вас є декілька варіантів для пошуку роботи:
- Агентства цифрового маркетингу. Будете працювати з проектами їх клієнтів, як член команди.
- Великі підприємства. Ваша дорога у відділ digital-просування чи маркетингу.
- Фріланс. Ви самі шукаєте проекти та клієнтів. У цьому випадку доходи не гарантовані, але й не обмежені.
- Стартапи. Таргетологи допомагають просувати продукти на ринок та підвищувати продажі.
Таргетолог в Україні заробляє від 10 000 гривень в залежності від досвіду, рівня компанії працевлаштування та знання іноземних мов. Можна розраховувати на офіс з генератором або віддалену роботу.
Відеомейкер
Фахівець, який працює з фото та відео для соціальних мереж чи сайтів. Ці навички можуть вимагати від SMM-фахівця при працевлаштуванні, але слід пам’ятати, що це окрема професія. В Україні таким спеціалістам платять від 8000 гривень на місяць чи за проект, залежить від вашого досвіду та вміння домовлятися.
Робота для відеомейкерів є в таких сферах:
- онлайн-магазини;
- послуги;
- освітні продукти;
- блогінг;
- компанії різного профілю;
- стартапи.
Відеомейкерів вчать на курсах, час навчання – 2-6 місяців. Ціна навчання від 6500 гривень та вище. Пам’ятайте, що самих курсів не вистачить для працевлаштування в солідну компанію, починайте розвиток з невеликих проектів, стартапів, напрацюйте портфоліо та зрозумійте, з чим подобається працювати.
Автор цифрового контенту та копірайтер
Це фахівці, які створюють тексти для проектів різного профілю. В Україні їх звикли називати копірайтерами, хоча різниця між цими професіями є (копірайтер пише рекламні тексти з конверсією, яку можна порахувати, автор контенту – інформаційні тексти).
Навчитися працювати з контентом можна самостійно, на навчання піде від 6 місяців до 2-х років, в залежності від обраного напрямку та кількості вільного часу. Курси навчають професії за 3-9 місяців та коштують від 4200 гривень за програму.
Важливо!
Низький поріг входу в професію не означає, що буде легко заробляти багато. Автори контенту постійно вчаться новим прийомам письма, програмам, додаткам, пристосовуються до змін на ринку та в стратегіях просування сайтів в пошукових системах.
У копірайтера 3 шляхи розвитку:
- Робота в агентствах та студіях. Це звичайна робота з 9.00 до 18.00, 5 днів на тиждень. Ви матимете чіткі обов’язки, соціальний пакет та зарплатню від 15 000 гривень. Або не матимете соціальних гарантій, вас оформлять як ФОП, але зарплата буде більша.
- Фріланс. Шукаєте клієнтів та замовлення самостійно, оплачуєте податки та просуваєте свій бренд.
- Власний бізнес. Це може бути сайт, курс, книжка, спільнота, консультації, власна агенція. Варіантів розвитку багато.
У більшості випадків, після курсів, людина йде працювати в якусь компанію для напрацювання досвіду або на фріланс.
Слід пам’ятати, що з фрілансу повернутися в найм буде важко. Ейчари не люблять тих, хто був на «вільних хлібах» та можуть не пропустити, навіть на другий етап співбесіди.
Причина – людина, яка працювала сама, гірше адаптується до колективу, знає скільки реально коштує її час та не готова іти на невигідні для себе умови.
Крім того, досвіду фрілансерів (якщо це не вузькоспеціалізований фахівець з сильним особистим брендом), недостатньо, щоб працювати з корпоративними клієнтами та корпораціями. Компаніям простіше взяти людину з найму з трохи гіршими навичками, чим навчати фрілансера, який звільнитися в будь-який момент, якщо на нього почнуть тиснути.
Email-маркетолог
Це фахівець з розробки, налаштування та оптимізації маркетингових кампаній за допомогою електронних листів. Основний обов’язок – впливати на лояльність клієнтів та збільшувати продажі.
На ринку України можна знайти дистанційні вакансії або ж вас чекає робота в офісі. Вимоги до кандидатів абсолютно різні та залежать від потреб роботодавця.
Спеціальності вчаться на курсах, термін навчання – 2-4 місяці. Вартість – від 7500 гривень. Безкоштовно отримати базові знання та зрозуміти чи підходить вам професія, пропонує SendPulse. Email-маркетологи в Україні заробляють від 20 000 гривень. Подумайте, в якій сфері ви хочете працювати та оберіть напрямок.
Як обрати вигідний напрямок в диджитал?
З вибором професії не слід поспішати, щоб не викинути час та гроші на вітер. Зробити вигідний вибір допоможе:
- Моніторинг вакансій на ринку. Ми йдемо працювати заради грошей, і читаєте ви цю статтю явно не тільки з цікавості. Подивіться, які зарплати в Україні, список обов’язків та подумайте, чи зможете ви жити на ці гроші.
- Тверезий погляд на реальність. Ми дорослі люди з купою обов’язків та проблем, у вас не буде стільки вільного часу, як у студентів. Подумайте, де ви візьмете час на навчання, чим готові пожертвувати.
- Варіанти розвитку. Вам достатньо звичайної роботи, чи плануєте розвивати власні проекти? Відповідь на це питання визначить подальший шлях в професії.
Оберіть формат навчання
Як швидко ви хочете почати працювати та чи готові платити за курси? Платні курси дозволять вийти на ринок праці вже через 6 місяців, навіть, якщо ви прийшли в професію з нуля. Але це не гарантує 100% працевлаштування, компанії хочуть фахівців з вищою освітою та досвідом.
Для швидкого старту в професії потрібно:
- Пошукати безкоштовні курси, вивчити декілька програм та зрозуміти, чи підходить вам обраний напрямок.
- Зробити моніторинг тематичних платних курсів на ринку та обрати доступну програму. Вибирайте компанії, які можуть запропонувати студентам допомогу з працевлаштуванням та доступ до комьюніті.
- Скласти власну програму навчання. Курсів буде недостатньо для роботи за професією. Подивіться обов’язки фахівців у бажаних вакансіях, які вимоги пред’являють компанії до кандидатів, та складіть список сервісів та тем, які треба вивчити. Це буде ваша додаткова освіта.
- Знайти практику. Досвід роботи потрібно отримувати з перших днів навчання. Дайте знати знайомим, друзям, в соціальних мережах, що ви навчаєтесь. Пропонуйте свою допомогу з проектами за символічну плату. Чому не безкоштовно? Оплата витраченого часу допоможе отримати перші гроші з нового напрямку та уникнути знецінення, коли остаточно вийдете на ринок.
Скільки хочете заробляти?
Про це треба думати ще на етапі навчання. Чітке поняття скільки грошей ви хочете мати, дозволить правильно визначити пріоритети та подальший шлях в професії.
Наприклад, якщо вам треба 20 000 гривень на місяць, достатньо буде закінчити курси, зробити портфоліо, моніторити вакансії та ходити на співбесіди. В ситуації, коли претендуєте на дохід 200 000 гривень на місяць, план дій буде іншим:
- навчання та самоосвіта;
- створення власного бренду;
- розвиток професійних контактів;
- тематичне ком’юніті;
- співпраця з відомими людьми та компаніями;
- конференції та тренінги в якості запрошеного фахівця, спікера;
- створення власних продуктів;
- публікації в медіа;
- багато іншого.
Дохід – показник цінності фахівця та його вміння продати себе на ринку. Ніхто не заплатить 200 000 гривень людині, яку ніхто не знає. Вам доведеться системно працювати, щоб отримати такі гроші. Визначення особистих фінансових орієнтирів полегшить вам життя та збільшить шанси на успіх.
Коротке резюме
Почати кар’єру в сфері диджитал – нескладно, тут є робота та гроші на будь-які амбіції. Для успішного старту потрібно відповісти собі на декілька питань:
- Де та з чим ви хочете працювати?
- Скільки хочете заробляти?
- Скільки часу готові працювати?
- Що готові інвестувати в навчання?
- Які у вас плани на професію? Чи забезпечить вона вам бажаний рівень життя?
- Чого хочете досягти у перший рік роботи?
Відповіді на питання і будуть вашим орієнтиром на перший час. А ви вже працюєте в диджитал чи тільки плануєте це зробити?