Успішна колаборація починається з довіри. Тож насамперед варто звертати увагу на репутацію партнера та його звітність. Спільні комунікаційні кампанії — це про системну й відповідальну роботу. Особливо коли на кону багатомільйонна допомога ЗСУ.
Про це під час зустрічі в UK comms club розповіли керівниця відділу комунікацій і маркетингу фонду «Повернись живим» Ольга Омельянчук та очільниця департаменту корпоративних комунікацій компанії ОККО Ярослава Полякова.
Довготривалі кампанії: план, реалізація та емоційні гачки
Як і в будь-якій іншій сфері, у комунікаціях підґрунтям спільних проєктів стають людяність, адекватність та відповідальність. Не варто розподіляти ролі й думати, хто на кого працює, чий логотип розмістити першим. Ваші кампанії мають бути про співдію та націлені на результат, а не на змагання між собою.
З чого починається колаборація? З усвідомлення потреби. Далі партнери працюють над розробленням ідеї та «упаковують» її: генерують назву кампанії, прописують її основні меседжі та займаються візуалізацією.
Варто створити спільний документ, до якого матимуть доступ усі залучені до проєкту та за потреби вноситимуть коментарі. Кожну пропозицію та правку варто детально обговорювати, для цього можна створити окремий чат.
Не забудьте на етапі планування кампанії прописати ризикові питання від аудиторії. Так ви зможете оперативно на них відповісти. І члени команди будуть в курсі того, що всі відповіді мають бути синхронізовані (йдеться про tone of voice). Жодного різнобою, наприклад, у повідомленнях гарячої лінії та SMM-фахівця.
Розподіляйте канали комунікації, дати виходу та відповідальних за кожен процес. Визначте з партнером, хто до якого медіа «стукатиме». Так ви уникнете надсилання однакових новин та зекономите час.
Створюйте спільний контент-план та дотримуйтесь його. Але не забувайте, що є ситуативні, незаплановані комунікації. У такому разі попередьте партнера, що ви вийдете із запізненням та вкажіть причину.
Використовуйте емоційні гачки, щоб підігрівати інтерес аудиторії до кампанії. Якими ж емоційними гачками послуговувались «Повернись живим» та ОККО? Це і публікація відео знищеної ворожої техніки, й випуск намальованих бійцями ТрО марок, і мурал з військовим та безпілотником «Шарк» на одному зі столичних АЗК мережі ОККО, й розіграш за донати значків на лацкан, створених татом керівниці комунікацій фонду «Повернись живим». Усе це заохочує допомагати ЗСУ. І точно запам’ятовується.
Ефективна довготривала колаба — це про:
- системні зустрічі упродовж усього проєкту та мозкові штурми;
- спільні чати для обговорення нагальних питань;
- звіти, вимірювання й коментарі;
- фідбек та роботу над помилками, які обов’язково потрібно врахувати під час підготовки до наступного проєкту.
Внутрішня комунікація — теж дієвий інструмент
Не варто нехтувати внутрішніми каналами комунікації, коли ви запускаєте нові кампанії. Адже ваші працівники щонайменше спілкуються з родиною та друзями, тож можуть їм розповісти про проєкти.
Поширюйте інформацію про кампанії на корпоративному порталі, у щомісячних чи щотижневих дайджестах, інших каналах внутрішніх комунікацій — Telegram-каналах, групах у Facebook тощо. Залучайте працівників до важливих ініціатив компанії.
Проєкти «Повернись живим» & ОККО та їхні результати
«ОКО ЗА ОКО» починався зі збору в 325 мільйонів гривень на 25 розвідкомплексів «Шарк». Далі було «ОКО ЗА ОКО 2» й зібрані 400 млн грн на кулемети, міномети і гранатомети для Сил ТрО.
На сьогодні у розпалі проєкт «ОКО ЗА ОКО 3», ціль якого — 500 млн грн на 10 комплексів розвідки та знищення «Пульстрон» для Десантно-штурмових військ.