Сильний маркетолог – це економія бюджету на рекламу, зростання конверсії продажів, цільової аудиторії та розвиток впізнаного бренду.
Для пошуку спеціаліста, який реалізує цілі компанії мало перевірити наявність вищої освіти та портфоліо у кандидата. Обговоримо на що звернути увагу при пошуках маркетолога для бізнесу, щоб вибір був вдалий.
Визначиться з вимогами до кандидата та його обов’язками
Зрозуміло, що хочеться знайти універсального фахівця, який буде займатися всім одразу, а отримувати одну зарплатню і бажано, не дуже високу на ринку.
Реальність така, що кваліфікований маркетолог, який може забезпечити результат, знає свою кваліфікацію та власну цінність. Він не піде працювати в компанію, де його змусять заповнювати картки товару та постити оголошення в соціальних мережах. Його завдання не в цьому.
Універсальних маркетологів багато, у вас не буде проблем з пошуком фахівця, який робитиме все, що йому скажуть. Але якщо потрібна позиція лідера на ринку в своїй ніші, високі продажі та реальний спеціаліст в команду, ви повинні чітко визначитись з його обов’язками.
Фундамент обов’язків маркетолога – потреби компанії. Перед написанням вакансії та проведенням співбесід важливо мати відповіді на запитання:
- Який у вас місячний бюджет на маркетинг?
- Які маркетингові цілі пріоритетні, а з чим можна почекати?
- Скільки часу ви готові виділити спеціалісту на виконання поставлених перед ним завдань?
- Яка ситуація в компанії зараз, яка маркетингова стратегія використовується (точні кроки, цифри та етапи)? Що ви хочете змінити та які результати отримати?
Відповіді на питання дозволять побачити реальну ситуацію в бізнесі, ключові проблеми та потреби. Обговорювати з маркетологом в першу чергу потрібно цю інформацію, а не кількість дипломів.
Форма занятості спеціаліста
Ви можете взяти маркетолога на повний робочий день або знайти фахівця на фрілансі. Щоб зробити правильний вибір треба подумати ось про що:
- Реальна кількість роботи. Найманого в штат спеціаліста дорого утримувати і якщо постійного об’єму роботи для нього немає, то брати в штат працівника невигідно. Звернути увагу слід і на те, що наймані спеціалісти менш гнучкі, не адаптивні до змін, не завжди зацікавлені в результаті (особливо, якщо доходи ніяк не пов’язані з цим результатом).
- Що вам важливо: співпраця чи ієрархія? Нерідко на маркетолога лягає весь диджитал, що вимагає від нього функціональності. Майстер «на всі руки» не забезпечить вам ексклюзивних послуг, від нього не варто чекати експертних рішень. Його влаштує система, коли ви ставите завдання, а він виконує. Вузькоспеціалізований маркетолог працює ювелірно, та досконало знає свою нішу. Але в його зоні компетенції важко розказувати, що він повинен робити. Таких людей наймають, щоб вони розказували бізнесу, що робити. Нішові маркетологи коштують дорого, їх краще наймати для роботи над конкретними проектами, без оформлення в штат. В той же час, один нішовий маркетолог може заробити для вас більше грошей, чим цілий відділ «універсалів».
Визначиться з форматом занятості спеціаліста перш ніж напишете вакансію. Це заощадить купу часу та грошей.
Освіта, досвід роботи, професійні скіли
Є рекомендації вибирати маркетологів тільки з вищою освітою. На практиці треба звертати увагу не на кількість дипломів з університету, а якість знань фахівця.
Якщо ваша компанія не стратегічно важлива для безпеки країни, не пов’язана з людським життям, то відбирати працівників по фільтру «диплом Гарварду» немає сенсу. Більшість закладів освіти орієнтовані на теоретичні знання, а продажі бізнесу приносить практика, аналітика та експерименти.
При пошуках універсального маркетолога для бізнесу важливо звернути увагу на такі показники:
- Портфоліо та кейси. З чим фахівець працював, яку роботу виконував, які показники його роботи?
- З якими програмами та сервісами працює? Що вміє? Скільки мов знає? Які в нього професійні контакти і чи є вони взагалі? Наприклад, взяти на роботу маркетолога з невеликою диджитал командою (дизайнер, програміст, копірайтер і т.д.), вигідніше, чим з дипломом.
- Відгуки та рекомендації. Навіть якщо маркетолог приходить до вас з іншої компанії, є можливість зібрати про нього інформацію. Це дозволить розуміти, з чим ви можете зіткнутися ще до початку співпраці.
Якщо потрібен вузькопрофільний спеціаліст, тут важлива освіта, додаткові курси, рекомендації та відповідність вимогам до нього. Маркетолога наймають для заробітку грошей для бізнесу та скорочення витрат на рекламу. Професійний маркетолог може з кожної копійки вижати максимум.
Де шукати маркетолога для бізнесу?
На сайтах працевлаштування сидять теоретики. Немає нічого простішого, чим опублікувати резюме та чекати на пропозиції. Справжньому спеціалісту такий підхід цікавим не буде, він без роботи залишається рідко.
Якщо вам потрібен маркетолог, зверніть увагу та такі канали пошуку:
- професійні спільноти та сайти. Маркетологи, які ведуть власний блог, працюють над своїм брендом мають вищу цінність за колег, які пасивні в своєму розвитку;
- рекомендації та відгуки. В колах підприємців обговорюються стратегії, результати, ефективність. Нерідко там можна знайти маркетолога, який буде ефективним і для вашого бізнесу;
- конкуренти. Компанії слідкують за своїми конкурентами та знають працівників. Переманити фахівця з конкурентної компанії – ваша можливість в рази підвищити ефективність своєї роботи;
- курси та конференції. На маркетингових конференціях, форумах можна познайомитись з провідними фахівцями в своїй галузі.
Коротке резюме
Перед пошуком маркетолога, визначиться з потребами компанії та обов’язками фахівця. Подумайте, де такий маркетолог шукатиме роботу чи проекти, використовуйте всі канали інформації. Час витрачений на пошуки спеціаліста окупиться вже за декілька місяців співпраці.
А що про пошук маркетолога знаєте ви? Доводилось наймати фахівця чи самостійно шукати роботу в маркетингу? Поділіться досвідом.