Усі, хто має підрядників, стикаються із питанням взаємодії з ними. Не зовсім зрозуміло, як вибудовувати з ними взаємини, який формат роботи вибрати та чим підрядник відрізняється від звичайного працівника. Безумовно, ваші робочі процеси та виконання планів повністю залежать від того, як спрацюють ці підрядники. Це стосується будь-якого бізнесу. У цій статті розповідаю, які методи потрібно застосовувати, щоб підрядники не зривали терміни та якісно виконували свою роботу.
Автоматизація роботи з підрядниками
Людьми треба керувати. І це справедливо не лише щодо ваших співробітників. Якщо ви маєте досвід керування, то чудово знаєте, що потрібно робити. По-перше, дуже точно ставте завдання. Бажано завжди письмово. Навіть якщо воно невелике та коротке.
У нас є власна платформа Business Booster Platform, використовуємо її для постановки завдань та контролю їх виконання. За допомогою такого софта ви бачите всі завдання, які були поставлені та бачите, на яких етапах виконання вони знаходяться. Але навіть якщо ви не використовуєте подібну платформу, то все одно маємо періодично перевіряти хід виконання завдання.
Підрядники у моїй компанії
Ми вже три роки працюємо з підрядниками по YouTube. Вони продюсують, займаються написанням сценаріїв, присутні на фільмуванні і таке інше. Після зйомок вони оптимізують ролик, створюють прев’ю, роблять назву та публікують ролик разом із описом унизу. Всім цим вони повністю займаються. За роки роботи ці підрядники стали лояльними до нашої компанії, купували наші послуги. Тепер ще краще стало працювати з ними ще комфортніше та продуктивніше, бо вони глибше розуміють мене. У них з нами вже одна картина світу, і це дуже допомагає у роботі.
Порада для тих, хто працює з підрядниками
Завжди створюйте чати під проєкт, у якому присутні підрядники. Припустимо, у нас є чат по YouTube, де є абсолютно всі підрядники, які залучені в процесі. Там два власники, один із яких присутній на зйомках, а інший допомагає редагувати сценарії. Їхній project manager теж у цьому чаті — він допомагає курувати весь проєкт, призначає дати фільмування, погоджує, щоб усім було зручно і таке інше. Він також займається публікацією роликів, складає графік їхнього виходу, складає ТЗ на прев’ю до роликів.
Окрім чату проєкту є ще один окремий чат з оплат. Це чат, в якому знаходиться цей же Project Manager і два бухгалтери. Тобто під кожен проєкт чи окреме завдання мають бути окремі чати, де є всі необхідні фахівці. Потрібно, щоб вся команда бачила, які є домовленості та процеси.
Як домагатися виконання роботи
Це проста істина щодо управління співробітниками. З підрядниками потрібно працювати так, як ви працюєте зі співробітниками. Тобто, потрібно дуже чітко, письмово ставити завдання. Переконатися, що завдання зрозуміле та прийняте. Робити проміжний контроль. Так само, коли ви укладаєте якісь договори, обговорювати, що буде, якщо підрядник не виконає завдання вчасно, наприклад.
Укладіть сервісну угоду
З кожним підрядником потрібно укласти сервісну угоду, в якій ви відразу обговорюєте, що буде, якщо робота не буде надана вчасно або не буде надана якісно. Тому що ви даєте їм роботу й обіцяєте своїм клієнтам. Тому маєте бути впевнені, що підрядники виконають цю роботу.
Робіть проміжний контроль
Після укладення угоди ви повинні робити проміжний контроль, час від часу зв’язуючись із підрядником і запитуючи, чи є якісь складнощі, чи все гаразд і коли ви зможете отримати результат. Звичайно, це не гарантує вам 100% дисципліни, але відсоток виконання роботи підрядниками зросте до небес.
Робіть проміжний контроль, тому що люди можуть відволікатися, не виконувати, забувати, чогось не розуміти і тому зупинятися без злого наміру. Якщо ви не робитимете проміжний контроль і не запитуватимете, як йде хід виконання завдання, далеко не всі ваші прохання вчасно виконуватимуться. А що ймовірніше — мало які взагалі будуть. І потім ви зіткнетеся з неприємним сюрпризом, коли час настав, завдання не виконане, а ви зриваєте важливий проєкт.
Тому що тут є ще один простий принцип. Зазвичай підрядники не виконують своєчасно замовлення тому, що вони набирають багато подібних завдань і в першу чергу віддають увагу тому, хто від них цього вимагає.
Виявляйте вимогливість
Тому потрібно бути вимогливим. Коли ви працюєте з підрядниками, у вас у компанії має бути людина, яка відповідає за роботу з підрядниками. З погляду компанії, саме ця людина робить для вас роботу. Вона відповідає за виконання завдань в строк, і вам треба до неї донести це. Це дуже важливий момент, тому що часто навіть люди не розуміють, що в компанії має бути певний розподіл функцій. І має бути конкретна людина, яка відповідає за роботу з підрядником.
Це ще раз наголошує на важливості опрацювання функціональної оргструктури таким чином, щоб було зрозуміло і ясно, хто за що відповідає. Це є першим фундаментальним кроком, щоб далі рухатися до світлого та організованого майбутнього, до якого ми з вами всі йдемо.
Висновок
Ефективне управління підрядниками є критичним для успішності бізнесу. Чітке складання завдань та їх автоматизація забезпечують прозорість та контроль над ходом виконання робіт. Лояльність та глибоке розуміння між бізнесом та підрядниками покращує якість співробітництва та виводить його на новий рівень продуктивності. Найкращі фішки в роботі з підрядниками — це:
- письмове підтвердження завдань;
- створені за кожним проєктом чати;
- укладення сервісної угоди;
- проміжний контроль;
- вимогливість.
Ці фішки допоможуть налагодити роботу з підрядниками та вберегти себе від зірваних термінів та незадоволених клієнтів.