Сьогодні складно повністю контролювати поширення інформації у ЗМІ, Інтернеті та соцмережах. Але завдяки моніторингу згадок про ваш бренд — є можливість вчасно зреагувати на відгуки клієнта, запобігти репутаційній кризі, з’ясувати як і що говорять про вас, оцінити реакції на зміни, які відбуваються в компанії чи в галузі загалом.
Далі декілька рекомендацій, що допоможуть розпочати збір даних зі ЗМІ та соцмереж. Поради підійдуть як для ручного моніторингу так і для моніторингу за допомогою спеціальних сервісів таких як LOOQME, SemanticForce, YouScan та ін.
Визначте за чим вам стежити
Процес підбору параметрів може зайняти трохи часу, адже в кожного бренду своя історія, позиціонування та цінність в інформаційному просторі. Ось декілька ідей, з чого розпочати відстежування:
- Назва вашого бренду (компанії, продукту, послуги). Наприклад: ТРЦ Gulliver, «Моршинська».
- Варіанти назви вашого бренду на декількох мовах, в різних варіаціях, або до/після ребрендингу. Наприклад: Nestlé/ «Нестле», «Воля»/Volia, «Райффайзен банк Аваль»/ «Райф».
- Імена найбільш значимих представників. Наприклад: Владислав Чечоткін (Rozetka), Дмитро Борисов (Сім’я ресторанів Дмитра Борисова).
- Слоган бренду, а також згадки про конкретні кампанії, події, заходи, програми, які ви проводите. Наприклад: LVIV HALF MARATHON («Молокія»), Програма підтримки підприємництва «Будуй своє» («Ощадбанк»).
- Слова або фрази, що описують вашу галузь чи зацікавленість. Наприклад: фраза «випуск iPhone 12» буде актуальна для ритейлерів електроніки типу «Алло» та «Фокстрот», а також для конкурентів таких як Samsung, LG та інші.
Короткий висновок:
Чим повніше та чіткіше сформовані ваші запити, тим ефективнішими будуть отримані результати.
Визначте джерела та інструменти для збору згадок про бренд
На цьому етапі варто виділити для себе ключові ЗМІ та канали комунікації де можуть бути згадки про ваш бренд. Наприклад, якщо компанія локальна — львівський девелопер «Моя країна», то джерелами для моніторингу можуть бути: регіональні ЗМІ (преса, телебачення та радіо), львівські інтернет-медіа, локальні спеціалізовані форуми про будівництво, а також соцмережі. А відстежуючи згадки про бренд Bukovel, варто взяти до уваги всеукраїнські ЗМІ, туристичні сайти та блоги, онлайн-платформи для подорожей з відгуками та рекомендаціями, а також соцмережі. Якщо ви бачите, що ресурсів для моніторингу як і згадок про ваш бренд дуже багато, то краще відразу шукати для себе спеціальні сервіси, що допоможуть зібрати інформацію набагато швидше.
Для наочності покажемо скільки згадок про бренд Bukovel було за минуле літо. Для цього скористаємося «Пошуком» сервісу LOOQME і до уваги візьмемо всі типи джерел, що пропонує система.
В результаті маємо 593 згадки за словом Bukovel. Щоб отримати кількість згадок з системи нам знадобилося 1 хв, а скільки знадобиться часу збираючи їх вручну? Ще одним позитивним моментом роботи з сервісами для моніторингу є можливість шукати за окремим типом джерела, наприклад, Інтернет, чи конкретно за назвою, наприклад, «Українська правда».
Короткий висновок:
Якість збору інформації залежить від того де і як ми шукаємо. Формуйте релевантний список джерел та інвестуйте в ефективні інструменти пошуку.
Доповнюйте, експериментуйте та порівнюйте
Як тільки ви почнете бачити результати свого моніторингу, то мабуть захочети вдосконалити пошукові запити, щоб стати ще ефективнішими. У цьому випадку, не бійтеся експериментувати з додаванням та відніманням слів, адже це допоможе цілеспрямованіше збирати згадки про бренд.
Як можна додавати нові пошукові слова за допомогою «Конструктора запитів» в системі LOOQME показано на прикладі фрази «Будуй своє», актуальної для «Ощадбанку». Зручність такого пошуку ще й в тому, що можна обрати параметри, наприклад – «точна відповідність слова» та «обов’язкова присутність» згадуваного запиту і заповнити поле нижче – мінус-слова.
Відстежувати дані про власний бренд — це лише одна з можливостей для подальшого розвитку бізнесу. Адже щоб бути класними, варто розуміти як розвивається ринок загалом, виділяти тенденції галузеві тренди та порівнювати себе з конкурентами. Якщо ви маєте сформовані параметри збору інформації про ваш бренд, подумайте, досвід яких компаній вам може стати у пригоді і обов’язково включіть їх у список для відслідковування.
Короткий висновок:
Той, хто шукає, завжди знайде. Доповнюйте свої ключові запити і не забувайте про відстежування конкурентів.
Отримуйте ідеї для нового змісту
Збір даних про бренд — це як риболовля, складно передбачити коли і де ти зловиш велику рибу. Щоб отримувати цінні інсайти для розвитку, необхідно «ловити» як глобальні так і локальні тенденції, адже можливо, одна з них і буде вашою «великою рибою» для бізнесу.
Далі розберемося як світові тенденції впливають на окремі ніші і бренди. Екологічність сьогодні активно впроваджується в повсякденне життя та бізнеси. У fashion-індустрії виокремився окремий напрям — екологічна мода (sustainability). За останні декілька років багато українських дизайнерів та брендів, наприклад, Ksenia Schnaider, AZAVA, Soulmates Atelier, the Coat by Katya Silchenko підхопили цю тенденцію і успішно використовують її. А цьогорічний Ukrainian Fashion Week спільно з Українським Культурним Фондом створив спеціальний проєкт присвячений екологічності моди. Це лише ще раз підтверджує вплив тенденції на галузь.
І повертаючись до необхідності відстежування глобальних та локальних трендів та їхнього впливу на ваш бренд.
Короткі висновки:
Найкорисніший результат, який ви можете виявити в результаті моніторингу— це можливість. Використовуйте її для створення нового вмісту чи для покращення стосунків з клієнтами, для вдосконалення товару чи послуги або ж для впровадження інновації в роботу компанії.