У світі, насиченому інформаційним шумом, російська пропаганда виявляється однією з найбільш загрозливих сил, що спотворює дійсність та уявлення про війну. Її поширення через Інтернет має негативний вплив на громадську думку закордоном, що може призвести до втрати підтримки та зниження міжнародного тиску на росію. Що своєю чергою може зміцнити позицію агресора. Тож важливо, щоб кожен українець мав змогу долучитись до ефективної боротьби з російською пропагандою. Саме задля цієї мети волонтерами за підтримки Департаменту Кіберполіції була створена платформа Stop russia|Mriya, що блокує ворожі ресурси: https://t.me/+EbXZHBfHXbszY2I6
Через спад активності протидії ворожій пропаганді з’явилась задача відкрити “друге дихання” проєкту, залучити ще більше людей та закріпити в інфопросторі новий бренд, який би містко та однозначно заявляв про себе. Над виконанням цих цілей працювала агенція креативного маркетингу idealers.
Було вирішено провести ренеймінг, попрацювати над новою бренд айдентикою, а також визначити нову комунікаційну стратегію.
Ренеймінг
Креативники виявили, що позиціювання “Найбільша інформаційна армія” та заклик “Ставайте кібервоїном” не зовсім відповідає дійсності. Адже для блокування пропагандистів на платформі не потрібно проходити курс молодого бійця в даркнеті. Достатньо просто мати інтернет та вільний час. З цього і народилося стратегічне повідомлення — “Ти можеш допомагати задонативши свій час”.
Назва Stop russia|Mriya була досить обширна та абстрактна. Тому варто було сфокусувати увагу на самому призначенні платформи, знайти метафору, яка б уособлювала глобальну ідею проєкту. В процесі брейнстормінгу знайшли найбільш влучну асоціацію, яка і стала новою назвою — BRAMA. А для роз’яснення створили дескриптор: “онлайн варта України”.
“BRAMA” символізує захищений в’їзд в місто або фортецю, відображаючи ідею захищеної спільноти. Цей символ легко знайти в міській геральдиці середньовіччя.
Бренд — айдентика
Проєкт створювався волонтерами без професійних навичок в графічному дизайні та в обмежені терміни. Тому треба було будувати все з нуля.
За основу взяли жовтий колір, який символізує міцність замкових мурів, та темно-коричневий, який виражає спокій та впевненість.
Логотип повторює форму стародавніх мурів, а саме бійниць. Вони були невідʼємною частиною фортифікаційних укріплень в давнину, а зараз стали важливим графічним елементом. Рамка навколо — це власне ворота, БРАМА. Яка відчиняється лише для своїх і міцно тримає оборону перед ворогами. Додатково створили декілька версій логотипа для різних каналів комунікацій.
Завершили айдентику розробкою гайдлайну, який допоможе втілювати ідею візуальної ідентичності BRAMA на всіх можливих носіях та каналах комунікації.
Комунікаційна стратегія
На основі створеного позиціювання idealers розробили нову стратегію комунікації, яка наголошує на легкості використання та безпеці користувачів.
Також розробили кей-віжуали для перезапуску, які демонстрували ситуації використання платформи BRAMA “…у будь-якому місці, у будь-який зручний час…”. На різних варіантах зображені різні цільові аудиторії, що підкреслює універсальність BRAMA. А оскільки проєкт у діджитал сфері, залучили до розробки кей-віжуалів ШІ, який допомагав генерувати фонові зображення, що значно прискорило роботу.
Головний меседж кампанії — “Донать свій час на захист інфопростору!”
Деякі телеграм-канали вже встигли підтримати перезапуск проєкту від Кіберполіції, такі як “Віталій Кім (понад 500 тисяч підписників) або “Никлаевский Ванек” (понад 2 млн підписників).
Так, донатити для українців це вже настільки звична річ, як сієста для іспанців. Але донатити свій час — це дійсно щось нове, таких пропозицій українцям ще не надходило.