Соціальні мережі стали невід’ємною частиною стратегії ритейлу, надаючи можливість безпосередньо взаємодіяти з клієнтами, ділитися новинами та пропозиціями, а також отримувати цінний зворотний зв’язок. У наш час, коли конкуренція на ринку велика, ефективне використання соціальних медіа може стати вирішальним фактором успіху для будь-якого ритейлера.
Марія Жуковська, SMM-менеджерка OMG Agency, уже два роки разом з VARUS працюють над ефективними контентними стратегіями, що створили справжнє ком’юніті мережі супермаркетів. Секретами спільної роботи ділимося в експертній колонці для Marketer.
Єдина візуальна стилістика
Будь-який користувач сприймає контент спочатку візуально, і лише якщо вдається привернути його увагу, він здатен затриматися та поринути в суть того, що ви хочете донести.
Розробляючи візуальну стилістику для соцмереж ритейлу, варто не забувати про декілька основних моментів: велике різноманіття товарів, які доведеться поєднувати; неможливість уникнути великої кількості акційних матеріалів; періодичні спонтанні зміни цін чи позицій.
З огляду на це, дизайн має бути функціональним і адаптивним, з можливістю швидко підготувати необхідні матеріали, не втрачаючи якості та фірмового стилю.
Крім того, важливо одразу зрозуміти, чи буде можливість використовувати переважно живий контент (фото та відео) чи графіку, адже це впливає на кількість шаблонів, елементів і деталей, які потрібно створити.
Єдина візуальна стилістика є ключовою для привернення та утримання уваги користувачів, а також для підтримки впізнаваності бренду.
У новій контентній стратегії з VARUS ми розуміли, що повністю перейти на живі фото та відеоконтент не вийде, тому частину ми маємо закривати саме графікою.
Після проведення аналізу сторінок конкурентів та дослідження візуальних трендів, спираючись і на розроблену концепцію комунікації та TOV, ми обрали яскравий візуальний напрям, натхненний осучасненим стилем ретроплакатів.
Основними об’єднуючими елементами стали:
- округлі форми для плашок;
- яскраві прямокутні підложки під текст;
- накладання «шумів» на фон та поверх зображень;
- періодичне додавання характерних ручок брендового маскоту клієнта.
Окрему увагу варто приділити палітрі кольорів, адже в подальшому вони також будуть слугувати обєднуючи елементами. Окрім брендових помаранчевого та зеленого ми закріпили за VARUS використання різнобарвної палітри насичених відтінків.
Продумані шаблони дозволили нам поєднувати чи не будь-які товари, а розроблені елементи легко інтегруються і до живих фото та відеоматеріалів.
Не лише красивий, а й актуальний та корисний контент для кожної соцмережі — ось ключ до успіху в ритейлі. На прикладі VARUS ми реалізували кілька прийомів, які ви можете інтегрувати у свою стратегію.
З новою візуальною стилістикою ми вже привертаємо увагу користувачів. Наступне завдання — утримати її за рахунок цікавого, актуального та корисного контенту. В Instagram ми зробили акцент на відеоматеріалах із лайфхаками для кухні та приготування їжі. Додали фотоконтент із цікавими поєднаннями продуктів, підкреслюючи позиціювання мережі VARUS “Різномаїжжя щодня” — різноманіття товарів, серед якого кожен знайде щось для себе.
Ці прийоми допомагають залучати аудиторію та підвищувати впізнаваність бренду. Інтегруйте їх у свою стратегію ведення соцмереж, щоб досягти подібних результатів.
У Facebook ми зробили акцент на корисних матеріалах у форматі інфографік, а також рецептах, адже такий контент радо поширює більш доросла аудиторія соцмережі.
Для Telegram-каналу VARUS ми додали більше продуктових списків до різних ситуативних подій, а також жартівливі матеріали. Також особливістю Telegram стали спеціальні промокоди на знижку, які доступні лише для підписників каналу.
Крім того, у кожну із соцмереж однаково йдуть іміджеві матеріали, що розповідають про доставку, програму лояльності VARUS PERFECT, новини, різноманітні благодійні проєкти чи сезонні тематичні події (тижні вина, фестиваль сиру тощо).
Окремий канал комунікації — stories. Це місце швидкого спілкування з аудиторією, можливість поговорити та дізнатися більше. Тут ми додаємо ситуативні матеріали, робимо інтерактиви чи опитування.
Ситуативний контент
Щоб залишатися на одній хвилі з аудиторією, важливо приділяти увагу ситуативному контенту. Якщо, наприклад, сьогодні всі говорять про гру української футбольної збірної на чемпіонаті Євро-2024, хіба можемо ми бути осторонь? Звісно ні!
Тому щомісяця ми приділяємо увагу пошуку запланованих ситуативів — державні свята, дні тих чи інших страв і продуктів, спортивні чи культурні події. Таке планування дозволяє не пропустити важливе.
А також слідкуємо всією командою VARUS та OMG за спонтанними ситуативами, як то вихід нових кінопрем’єр, унікальне місячне затемнення тощо.
Робота зі штучним інтелектом
На даний момент для VARUS ми визначили два основні напрями використання сервісів ШІ: представлення новинок власних торгових марок (ВТМ) і привітання з тими чи іншими святами.
Важливо не просто зробити картинку заради картинки, а розуміти, чому саме в цьому випадку вам може допомогти ШІ. Ми залучаємо його до рубрики новинок, з двох причин.
- По-перше, було зрозуміло, що ця категорія товарів може змінюватися в останній момент, тому ми не зможемо оперативно сфотографувати продукт.
- По-друге, ми заклали певний сенс у те, що буде цікаво, якщо саме про нові продукти розповідатиме нова технологія. Наше завдання не просто створити картинку схожу на реальну фотозйомку, а навпаки — зробити віжуал цікавим і таким, яким навряд чи вийшло б створити його на фотозйомці. Адже ШІ бачить світ трохи інакше.
Після поступового впровадження розробленої візуальної концепції нам вдалося змінити зовнішній вигляд контенту на сторінці, а також урізноманітнити контенту складову новими рубриками.
Як кожен допис окремо так і загальна стрічка, зокрема, виглядають цілісно та гармонійно, відображаючи свіжий і сміливий вайб бренду VARUS.
Зміни відобразилися також і на кількісних показниках, а саме, з моменту впровадження нового оформлення (липень 2023 року) ми отримали ріст взаємодій на Instagram-сторінці:
Релевантний контент у комбінації з продуманим медіапланом та креативами для промо дозволив нам досягти й гарного приросту за підписками, особливо для Facebook-сторінки:
Усе це було б неможливим без року плідної співпраці обох команд — OMG Agency та VARUS. Постійна спільна робота заради однієї мети, відкритість до нового та бажання йти вперед — це те, що дає результат.
Кількісні показники підтверджують важливість оновлення та адаптації візуальної концепції, а також застосування сучасних технологій та ШІ. Це дозволяє будувати якісне ком’юніті, залучати нових клієнтів та утримувати існуючих.
Не нехтуйте впливом соціальних мереж на ріст та піар вашого бренду. Використовуйте їхній потенціал на повну, щоб забезпечити стійкий розвиток і успіх вашого бізнесу.