Одна із серйозних проблем мислення малого бізнесу – вважати себе маленьким, хоч як би то парадоксально не звучало. Думати, що тобі не потрібні нові технології та методи просування, не потрібен вихід в Інтернет і свій сайт. І це велика помилка.
Але в сучасному світі, в умовах економічних криз і воєн, за швидкого технічного розвитку, будь-якому бізнесу потрібно підвищувати свою присутність у мережі. Насамперед, щоб стати «видимим» – люди живуть в онлайні, люди не знають, що на сусідній вулиці відкрився магазин, але вони можуть побачити це у своєму смартфоні.
Усім привіт, я Даніелла Шихабутдінова – COO першої глобальної платформи з українським корінням для створення сайтів Weblium. Уже понад п’ять років ми допомагаємо розгортати сайти і вибудовувати стратегію розвитку бізнесу в мережі Інтернет. Для цього ми використовуємо найсучасніші інструменти – від конструктора сайтів для ручного складання до AI-генерації.
І одночасно з відповіддю на питання про важливість виведення бізнесу в Інтернет, ми отримуємо і відповідь як збільшити прибуток в умовах війни. Тому що видимість бізнесу – це нові покупці, онлайн – це новий ринок, а технології = розвиток.
Як розвивати свій бізнес у мережі
Щоб ефективно вибудувати свою присутність у мережі Інтернет, а відтак отримати всі переваги для збільшення прибутку, почніть із такого:
- Як відправну точку для швидкого старту запустіть лендінг. Це простий сайт, що має всього одну сторінку. Його мета: розповісти про себе, тобто бути «онлайн-візиткою» вашого бізнесу. Додайте на ньому опис бренду, шлях до фізичних точок, якщо такі є, і контактні дані для зв’язку.
- Крім інформації на власній сторінці, заведіть профілі на всіх популярних агрегаторах або картографічних сервісах. Заповніть їх даними і оновлюйте в разі змін. В ідеалі, відстежуйте відгуки і відповідайте на них.
- Для наступного кроку, у разі широкого асортименту, відкрийте онлайн-магазин. З його допомогою ви можете продавати продукти без прив’язки до географічного положення, а отже, матимете можливість розширювати аудиторію, залучати клієнтів з різних регіонів – на території країни і за її межами.
- Збільшуйте кількість лояльних покупців, розвиваючи соціальні мережі. Для цього наповнюйте канали корисним, профільним контентом, спілкуйтеся з користувачами, розповідайте про особистий бренд і просувайте його. Це дасть змогу підвищити залученість і довіру аудиторії, а ще збільшити свою впізнаваність.
- Використовуйте на максимум переваги мережі Інтернет, запустивши нативну рекламу. Вивчайте свою аудиторію, свого покупця, щоб знайти правильний підхід до подачі продукту. Експериментуйте з формою реклами, її джерелами.
Як отримати перевагу на ринку
Щоб не лише використати можливості інтернет-просування, а й отримати конкурентну перевагу на ринку, потрібно брати на озброєння всі доступні технології. Тому що, як ми вже зазначили раніше, технології – це розвиток.
- Необхідним доповненням до онлайн-магазину стане система платежів зі зручним способом оплати. Люди часто можуть передумати і скасувати покупку, якщо стикаються з незручним функціоналом, що вимагає витрат часу. Чим простіше можна здійснити оплату, тим частіше угоду буде доведено до логічного кінця. Цікавим, конкурентним рішенням стане підтримка криптоплатежів. В Україні цифрові активи використовують 15% населення і це число постійно зростає. Щоб зробити це, не потрібно вивчати технологію – достатньо впровадити готове рішення. Наприклад, інтегрувати платежі від сервісу WhitePay з підтримкою 140+ активів.
- Також для отримання переваги використовуйте технології штучного інтелекту (AI) та інші засоби автоматизації. Наприклад, простий скриптовий бот у спливаючому вікні на сайті здатний відповісти на 90% запитань клієнтів, розвантаживши і майже повністю замінивши відділ підтримки. При правильному налаштуванні він здатний провести користувача від першого питання до моменту оплати товару.
Також бот використовується для розсилки інформації, наприклад, про новинки та акції, проведення опитувань серед лояльних користувачів, пошуку інфо на сайті.
Детальніше про штучний інтелект
AI-технології зі свого боку здатні не тільки автоматизувати процеси, а й вивести малий бізнес на абсолютно новий рівень, стимулюючи його розвиток:
- Аналізувати запити та вподобання покупця і на їх основі складати особисті рекомендації, персональні, рекламні матеріали та знижки.
- Складати контент для соціальних мереж, як текстовий, так і візуальний. Для цього існують такі нейромережі як ChatGPT (написання тексту), MidJorney (створення зображень) і Sora (генератор відео за запитом).
- Тестувати бізнес-ідеї, допомагати в розробці нових концептів.
- Збирати й аналізувати масиви даних, працювати з документацією.
Це лише кілька варіантів для використання AI. Оцінити весь його потенціал сьогодні майже неможливо, адже нові моделі його роботи з’являються щодня.
Ще одна можливість на яку варто звернути увагу, це запуск свого сайту за допомогою AI-технологій. Сьогодні таку послугу надає конструктор сайтів Weblium – він дає змогу майже миттєво за простим текстовим запитом з описом бізнесу та особистих побажань створити лендінг і запустити в роботу за кілька хвилин. Після розгортання, сайт можна відредагувати в ручному режимі та підключити потрібні нейромережі. Наприклад, текстовий ChatGPT або генератор картинок Dall-E.
Важливо розуміти, що AI – не чарівна кнопка, а інструмент. Для реалізації всіх його переваг потрібен фахівець, який розуміє його особливості та обмеження.
Підбиваємо підсумки
Зберегти свій бізнес в умовах війни – завдання непросте і вимагає великих зусиль. Збільшити прибуток в умовах війни – дуже складна мета, що вимагає не тільки сил і досвіду, а й використання всіх наявних технічних можливостей.
Розвивати свою присутність в Інтернеті, запустити свій сайт, профілі в соцмережах, оптимізувати процеси і вийти на нові ринки збуту, використовувати функціонал ботів і AI-мереж – все це і є ті самі можливості. Вони та найпростіша і найзрозуміліша відповідь на запитання: як бізнесу збільшити прибуток у цей непростий час.