Штучний інтелект в маркетингу здатен замінити рекламний відділ, якщо правильно підібрати сервіси та синхронізувати їх роботу. Вже зараз нейромережі обробляють фото, генерують контент, слідкують за конкурентами, та складають комерційні пропозиції з реальною конверсією. Сьогодні поговоримо про тренди ШІ в маркетингу та як їх використовувати для економії власних грошей.
1. Використання чат-ботів
Розвантаження служби підтримки за допомогою штучного інтелекту – не новина. Наприклад, клієнти Приватбанку, при зверненні до організації по телефону, спершу стикаються з віртуальним консультантом і тільки тоді, якщо зможуть їй довести, що для вирішення питання потрібна жива людина, отримають з’єднання з консультантом.
З однієї сторони така політика нервує, бо забирає час на зайві пояснення та очікування, а з іншої – економить людські ресурси для справді важливих задач. Використання АІ – консультанта для компаній, інтернет-магазинів, підприємств – можливість робити більше за той же проміжок часу.
Серед популярних чат-ботів:
- Personal AI;
- Claude 2;
- ChatSpot.
Чат-боти мають дві функції: розвантаження служби підтримки (відповіді на прості типові запитання, приймання скарг, алгоритм повернення товару чи уточнення цін) та утримання користувача на лінії до з’єднання з консультантом. Музика, яка звучить в слухавці, поки клієнт чекає на консультанта нервує. Користувачі виходять з контакту до того, як їх питання буде вирішене.
Підключення до чату чат-бота, який буде утримувати увагу користувача до під’єднання консультанта, дозволяє знизити рівень стресу та збільшити вірогідність, що людина залишиться клієнтом компанії.
З роботою чат-ботів ви могли стикатися при користуванні послугами таких компаній, як Укрзалізниця, Монобанк, Розетка, Нова Пошта. Подумайте, як чат-боти могли б допомогти вам підвищити продажі або оптимізувати свою роботу.
Цікаво знати
Користування послугами платформи Tidio обійдеться від 18$ на місяць. Функції дозволять: писати власні сценарії, підключити потрібні CRM-системи та отримати детальну аналітику.
Ви платите за користування сервісом, менше чим мінімальна зарплатня живого консультанта. Додаткова економія: не треба платити податки, бот не ходить на лікарняні та у відпустку.
2. Поглиблена персоналізація
Штучний інтелект аналізує тисячі змінних за секунди та шукає між ними зв’язки. Він складе повний портрет клієнта тільки на основі його поведінки на вашому сайті. В свою чергу це дозволить побачити, які маркетингові інструменти ефективні для вашого бізнесу.
Поки користувач переглядає ваші товари чи послуги, ШІ встигає підібрати для нього спеціальні пропозиції та альтернативні товари. Це збільшує вірогідність покупки.
Штучний інтелект збирає інформацію про потенційних клієнтів на основі їх поведінки, характеристик, вподобань та об’єднує в окремі групи. Ви отримуєте додатковий портрет цільової аудиторії, про яку могли не здогадуватись.
На основі цієї інформації готуються персональні пропозиції, будується стратегія взаємодії з клієнтами в різних каналах комунікації. Створення додаткових тригерів для конкретного сегменту збільшує продажі.
На ринку десятки інструментів для персоналізації в маркетингу. Ось корисні сервіси, та що вони вміють:
- HubSpot. Платформа пропонує інструменти персоналізації даних на основі поведінки потенційного клієнта. Використовується для сегментації аудиторії, автоматизації електронних листів, підготовки персональних пропозицій.
- Dynamic Yield. Сервіс персоналізує мобільні додатки, вебсайти, маркетингові компанії. Основне джерело даних – поведінка користувачів на вашому ресурсі.
- Algolia. Інструмент для персоналізації рекомендацій товарів, які створюються на основі поведінки юзера на сайті. Мова інтерфейсу англійська, французька, німецька.
- Adobe Analytics. Платформа для поглибленого аналізу поведінки клієнтів та персоналізації пропозицій.
3. Ухвалення рішень з допомогою ШІ
ШІ в маркетингу може виконувати певні функції керівника та приймати рішення щодо запуску рекламних компаній, організації розпродажів та визначення розміру знижки. Нейромережі навчилися прогнозувати поведінку користувачів та події на ринку з точністю до 95%.
Використання ШІ для бізнесу вигідно, ви приймаєте рішення на основі даних, а не здогадок та інтуїції. Людина має емоції і вони впливають на її рішення та сприйняття інформації. Робота ШІ основується на конкретних фактах, які не можуть ошукати.
Якщо попиту на товар немає, то його немає, і ШІ не буде переконувати вас, що він буде пізніше, якщо передумов до цього не існує. Працюючи з ШІ, ви робите менше помилок, що дозволяє раціонально витрачати гроші.
Сервіси та програми, які допоможуть приймати правильні маркетингові рішення:
- Optimizely. Платформа, що забезпечує A/B тестування і персоналізацію вебсайтів, використовуючи предиктивні моделі.
- Dynamic Yield. Сервіс для персоналізації маркетингових стратегій.
- Marketo. Платформа, яка допомагає з прогнозуванням ефективності кампаній і оптимізацією взаємодії з клієнтами. Зверніть увагу, що функції доступні не у всіх країнах, якщо працюєте з іноземним ринком, можливо знадобиться використання ВПН.
- HubSpot. Сегментація, автоматизація, персоналізація пропозицій.
- Google Analytics 4 (GA4). Сервіс аналітики від Google для аналізу поведінки користувачів та прогнозування маркетингових стратегій.
Робота маркетолога з ШІ підвищить продажі, так як вибір інструментів для їх організації буде оснований на конкретних даних та фактах, а не прогнозах. Що використовувати фахівці вибирають в залежності від власного досвіду, переконань та поставлених цілей.
4. Розпізнавання відео та зображень, як метод оптимізації роботи
Функція розпізнавання відео та зображень дозволяє ШІ бачити візуальні дані так само, як це роблять люди. Програма аналізує користувацький контент, розпізнає емоції людей, моніторить поведінку, порівнює дописи. На відміну від людини, ШІ може аналізувати тисячі показників та складати інформацію в зрозумілі звіти. Використовуючи ШІ, ви отримаєте союзника, який все бачить, чує та практично читає думки конкурентів.
Як це працює в маркетингу?
Функцію розпізнавання візуальних зображень можна розділити на декілька складових:
- Бренди та продукти. ШІ розпізнає логотипи та іншу інформацію по заданим параметрам. З його допомогою маркетологи можуть бачити, де згадується користувачами бренд, який знаходиться в роботі, та в якому контексті. ШІ знайде продукт, навіть якщо допис не помічений тегом.
- Емоції та поведінка. ШІ розпізнає емоції людей та аналізує їх, це дозволяє розуміти як клієнти реагують на контент чи товари. Якщо мова про товари, то в цифрову епоху люди публікують фото майже всього, що купують. Зібрати потрібні дані для ШІ – не проблема, а компанія має змогу оптимізувати свою рекламу з урахуванням звіту від ШІ.
- Оптимізація фото, відео. Наприклад в сфері е-commerce ШІ покаже, які фото товару мають більшу конверсію.
Сервіси для розпізнавання відео та фото
В 2024 році на ринку є 6 інструментів, які можна використовувати для розпізнавання фото та відео. Ви можете вибрати:
- ViSenze. Платформа корисна для тих, хто працює в сфері електронної комерції. Вона розпізнає фото та відео, та складає рекомендації товарів на основі контенту, який завантажує цільова аудиторія. ЇЇ також використовують для покращення користувацького досвіду в інтернет-магазинах.
- Dashmote. Програма використовується для аналізу цільової аудиторії та ринку.
- Clarifai. Використовується для створення персоналізованих рекламних компаній, аналізу модерації контенту.
- IBM Watson Visual Recognition. Інструмент класифікує зображення, допомагає створювати персоналізовані рекламні компанії, інтерпретує контент. Найчастіше використовується для виявлення трендів.
- Amazon Rekognition. Сервіс від Amazon розпізнає обличчя, виявляє об’єкти, допомагає з модерацією контенту. Використовується для моніторингу соціальних мереж, налагодження процесів автоматизації роботи з контентом, виявлення об’єктів.
- Google Cloud Vision API. Розпізнає об’єкти, тексти, емоції та обличчя на зображеннях. Використовується для роботи з трендами, аналізу та класифікації контенту.
Протестуйте всі інструменти та обирайте найефективніший для вашого бізнесу.
5. Оптимізація цін
Штучний інтелект може допомогти визначити оптимальну ціну, яку готові платити клієнти за товари та послуги. Якщо ви тільки запускаєте проект або хочете збільшити продажі, то його використання стане в пригоді.
В яких сферах працює?
Найкориснішими ШІ інструменти будуть в таких сферах:
- готельний бізнес;
- роздрібна торгівля;
- авіапослуги;
- туризм.
Як працює оптимізація цін з ШІ?
Штучний інтелект збирає тисячі показників (економіка, поведінка користувачів, пропозиції конкурентів, сезонність, попит, навіть погода). Аналізує отриману інформацію та видає детальний звіт з рекомендаціями, які покращення внести в ваш бізнес.
ШІ допоможе визначити оптимальні ціни на товари та послуги, які збільшать прибуток. Розрахунки проводяться на основі інсайтів, отриманих з аналізу зібраних даних. На відміну від людини, ШІ оперує тільки фактами, тому шансів на успішні зміни в політиці продажів вищі.
Сервіси для роботи з оптимізацією цін
Для роботи з оптимізацією цін можна використовувати:
- BlackCurve. Підходить для роздрібної торгівлі та електронної комерції. Збирає та аналізує інформацію про поведінку споживачів, еластичність цін, стратегії ціноутворення.
- Zilliant. Прогнозує попит на товари та послуги, аналізує еластичність цін, допомагає визначити оптимальні ціни на ваш товар. Підходить для компаній, які працюють в сфері B2B та B2C.
- Revionics. Збільшує маржу в роздрібній торгівлі, робить прогнози еластичності цін, оптимізує промоакції та управління запасами. Підходить для сфери роздрібної торгівлі.
- PROS Pricing. Аналізує дані про ринок, продажі, поведінку клієнтів та створює стратегії оптимізації цін. Інструмент підходить для проектів в сфері транспорту, логістики, готельного бізнесу, виробництва.
- Dynamic Pricing AI. Аналізує ринкові умови та прогнозує динаміку цін. Включає в себе дані про сезонність, попит, конкуренцію. Актуальний для готельного бізнесу, пасажирських перевезень, роздрібної торгівлі.
- Pricefx. Сервіс з хмарною платформою для управління цінами. Включає аналіз ринку, поведінки користувачів, управління контрактами. Сервіс найбільше підходить для проектів в сферах дистрибуції, роздрібної торгівлі, будівництва.
Ці сервіси допоможуть визначити оптимальні ціни на нові послуги чи товари, а також оптимізувати поточні продажі та збільшити прибуток. Вплив ШІ на маркетинг буде зростати і краще навчитися з ним співпрацювати вже зараз.
А ви використовуєте AI в своїй роботі? Яким сервісам віддаєте перевагу?