Штучний інтелект – те, про що в сучасному суспільстві ми чуємо все частіше і частіше. Необхідність впровадження такої технології в різні сфери життєдіяльності людини обговорюють, в тому числі і на вищому рівні – в державних структурах, на міжнародних конференціях, форумах.
Про прагнення інвестувати кошти в ШІ говорять не тільки незалежні підприємці, а й державні чиновники. Нічого дивного в цьому немає, враховуючи прогнози футурологів. За даними останніх, в майбутньому розумні машини зможуть замінити прибиральників, податкових фахівців, фінансових консультантів, вчителів, водіїв, туристичних агентів і не тільки. Штучний інтелект можна задіяти в будь-якій сфері діяльності, ресторанний бізнес не є винятком.
Потреба оптимізувати роботу закладу, як єдиного комплексу, ШІ задовольняє на 100%. Ось лише кілька прикладів того, як вже застосовують цю технологію в ресторанному бізнесі:
Оформлення замовлення за допомогою голосового управління
Чи може ваш заклад приймати замовлення за допомогою голосового помічника? Якщо ні, то, можливо, пора задуматися про те, як ви будете залишатися конкурентоспроможними в епоху штучного інтелекту?
Дана можливість вже доступна власникам Google Assistant або Alexa Amazon. І за прогнозами експертів, в майбутньому через віртуального помічника можна буде робити покупки в усіх закладах світу. А поки насолодитися подібною функцією мають можливість шанувальники Dunkin’donuts, Starbucks, Domino’s і ще декількох великих компаній.
Найближчим часом програми API, що підтримують опцію голосового управління, дозволять звільнити персонал від необхідності самостійно приймати замовлення. Штучний інтелект обробить заявки миттєво, додасть кожну нову в базу даних. Це суттєво економить час, який співробітники витрачають на обслуговування клієнтів. Переживати щодо того, що ШІ не вдасться зрозуміти потреби людини годі й говорити, з огляду на те, що подібна система постійно вдосконалюється, спираючись на почуту розмовну мову і на базу фактичних замовлень.
Розумні кіоски
Технологія, яку вже використовують такі заклади, як Burger Fi, Wow Bao. Вона безцінна для тих підприємців, які в першу чергу прагнуть поліпшити якість обслуговування клієнтів за рахунок автоматизації даного процесу. Додатковий плюс – висока швидкість обробки замовлень, що дозволяє продавати більше продукції, а значить і підвищувати загальний показник прибутку. Розумні кіоски розпізнають обличчя відвідувачів і пропонують їм замовити їх улюблені страви і напої. Штучний інтелект в даному випадку спирається на вже наявні дані про те, що клієнт замовляв раніше. Технологія, яка працює на базі історії замовлень, зарекомендувала себе дуже добре. На обслуговування однієї людини у неї йде не більше 10 секунд. Звичайно, в такому форматі ШІ може лякати, адже система в теорії ставить під загрозу безпеку особистої інформації про відвідувача. Однак боятися того, що ці дані поширюватимуться без вашого відома, не варто. Наприклад, кіоски для самостійного замовлення Xenial, не зберігають фото осіб клієнтів. Впізнавати відвідувачів їм вдається за рахунок обробки показників геометрії особи. Що стосується прив’язки цих значень до кредитної карти тощо (необхідно для оптимізації системи), то ця процедура без згоди клієнта не відбувається.
Автоматизація кадрових процесів
Щоб створити хороший бренд, недостатньо подбати про вивіску, зовнішню рекламу тощо. Зробити ставку потрібно і на ефективний персонал, націлений на поліпшення іміджу ресторанної франшизи. Сформувати подібний персонал не так легко, як здається на перший погляд. На це йде багато часу і сил. Зробити цей процес менш трудомістким дозволяє штучний інтелект. З його допомогою автоматизують поширення кадрових оголошень на популярних платформах. Ця система також допомагає сортувати резюме, відбирати кращі з них. Результат вражає – підприємець економить час і знаходить ідеальних підлеглих, соратників, зацікавлених в розвитку його справи.
Обслуговування обладнання і не тільки
В даному напрямку ШІ почали застосовувати відносно недавно, проте в цьому секторі ресторанного бізнесу майбутнє однозначно за розумною інноваційною системою. Останній під силу швидко визначити якого технічного обслуговування або ремонтної роботи потребує заклад. Застосування штучного інтелекту економить фінанси і час підприємців, виключає ризик зниження активності персоналу (що відбувається в разі виникнення раптової поломки, уникнути якої і допомагає машина).
Автоматичні закупівлі
Підключення POS-системи до софту, через який ресторан продає страви і напої, дозволяє підвищити ефективність роботи закладу. Додатковий плюс – зниження фінансових втрат. Штучний інтелект відстежує, фактичні продажі і самостійно формує список продуктів харчування, необхідних для замовлення. Це дозволяє уникнути необхідності самостійно перевіряти запаси товарів, і дає чудову можливість переконатися в тому, що працівники кухні дотримуються запропонованої ним рецептури максимально строго. Крім того, порівнюючи цю найактуальнішу інформацію з фактичними рівнями поставок, ви можете розкрити джерела можливих крадіжок.
POS «провісник»
Не вірите, що ясновидці дійсно існують? І правильно робите! Але тільки якщо це не стосується штучного інтелекту.
Уявіть собі, що ваша платформа управління рестораном зможе прогнозувати кількість певних продуктів, яке вам знадобиться в той чи інший день тижня. Для цього вона спирається на такі дані, як, наприклад, прогноз погоди, анонс розважальних заходів в місті. Тепер в спекотний літній день, випадково упустив інформацію про те, що поруч з вашим рестораном проходить, скажімо, концерт, вам не доведеться переживати про те, що відвідувачам не вистачить охолоджених напоїв, смачних закусок тощо. Крім того, подібні POS «провісники» можна використовувати для складання робочого графіка персоналу. Система самостійно спрогнозує показник очікуваних клієнтів і запропонує користувачеві кращий варіант розкладу змін співробітників.
Повне самообслуговування
До розумної машині, яка приймає замовлення, клієнти ресторанів миттєво звикнуть. В майбутньому їм доведеться звикати і до POS-систем, які крім усього іншого самостійно видають гостям закладу їхні страви і напої. ШІ в такому форматі буде незамінний для бізнесу різного масштабу. Підприємці зможуть скоротити витрати на виплату зарплати співробітникам, істотно підвищити дохід. Останні дослідження доводять, що чек на покупку, зроблену через кіоск повного самообслуговування, набагато вище стандартного.
Переваги впровадження ШІ
Експерти продовжують твердити про те, що впровадження штучного інтелекту в ресторанний бізнес – реальний метод поліпшення його прибутковості, підвищення темпів розвитку підприємницького справи! Однак, багато хто до подібних інновацій як і раніше ставиться скептично, вказуючи на те, що мозок людини в порівнянні з комп’ютером більш гнучкий.
Посперечатися з цим не можна, але сіра речовина поступається ШІ, коли мова заходить про швидкість обробки даних. З цим процесом потужна розумна машина справляється куди ефективніше. Для вирішення однієї задачі вона працює на швидкості 2 сотні петафлопс, тоді як мозок людини «розганяється» всього до 60 біт в секунду. Для тих, хто в таких тонкощах розбирається погано, експерти роблять акцент на інші переваги штучного інтелекту. Останній, як відомо, не схильний до людських факторів, на зразок перепадів настрою, втоми, хвороб.
Іншими словами, особисті проблеми і емоції на працездатність машини не впливають, тому що таких у неї просто немає. З огляду на це, не дивно, що область застосування такої системи настільки широка. Сьогодні вона обмежується фантазією людей і темпами впровадження технологічних інновацій.
«Штучний інтелект підвищує ефективність бізнесу» – фраза, якою можна описати всі переваги цієї системи. Але якщо говорити конкретно, то вона пропонує:
- Підвищення якості обслуговування клієнтів.
- Підвищення кількості продажів, що позитивно позначається на рівні доходів підприємця.
- Можливість використовувати дані про зміну глобальної поведінки споживачів з користю для франшизи.
- Підвищення швидкості пошуку оптимальних рішень для реагування на зростаючі потреби клієнтів.
- Налагодження комунікації з потенційними відвідувачами закладу, скорочення часу на відгук.
Маса переваг, які пропонує ресторанним франшизам ШІ, – причина, чому на інтеграцію його підприємці виділяють все більше і більше коштів. Бюджет на розумні машини закладається, як правило, ще на рівні бізнес-плану. Це гарантія того, що вже з перших днів роботи закладу такі моменти, як формування ефективного колективу, оптимізація фінансових витрат, обслуговування устаткування, управління персоналом і поліпшення іміджу бренду, не стануть проблемою, яка гальмує розвиток підприємницької справи.