Оскільки Twitter, нарешті, серйозно поставився до чищення підроблених аккаунтів, і навіть YouTube намагається боротися з підробленими новинами, WhatsApp (який належить Facebook) бореться зі своїми фейковий демонами в Індії, де дана платформа використовувалися для посіву та поширення неправдивих чуток – розпалювання насильства і збільшення числа смертей в останні роки.
На цьому тижні Facebook запустив повномасштабні рекламні оголошення WhatsApp в індійських газетах, щоб спробувати зупинити потік загрожуючих життю новинних фальсифікацій, що поширюються на платформах соціальних мереж в регіоні з такими трагічними наслідками.
Компанія не перший раз запускає рекламні оголошення в газетах про фальшиві новинах в Індії, але це перший раз, що стосується боротьби з фейками, що поширюються через WhatsApp.
"Question information that upsets you", says WhatsApp's full-page advertisements. Clearly the solution to declining newspaper ad revenues in India will come from how we tackle our digital fake news crisis. pic.twitter.com/3h5XyJeMIr
— Anuj Srivas (@AnujSrivas) July 10, 2018
Facebook також звинувачується в тому, що він не зміг досить швидко реагувати на подібні ризики в М’янмі, де ООН нещодавно попередила про те, що їх платформа була використана, щоб поширювати розмови про ненависть і використовувалася як інструмент для стимулювання етнічного насильства.
«Ми починаємо кампанію в галузі освіти в Індії про те, як виявляти фальшиві новини і чутки»,
– сказав представник Reuters у прес-службі WhatsApp.
«Наш перший крок – розміщення газетних оголошень англійською та хінді і декількох інших мовах. Ми будемо використовувати ці можливості».
Квазіосвітня новинна реклама WhatsApp попереджає користувачів про «неправдиву інформацію», пропонуючи десять порад для виявлення підробок – багато з яких зводяться до «перевірки інших джерел», щоб перевірити, чи правильно те, що вам було надіслано.
Дані поради закликають користувачів WhatsApp «розпитувати про інформацію, яка вас турбує», і якщо це змушує розповсюджувача «сердитися або боятися», «двічі подумати, перш ніж ділитися ними далі».
«Якщо ви не впевнені в джерелі або стурбовані тим, що інформація може бути неправильною, подумайте двічі, перш ніж ділитися нею».
Остання порада попереджає, що «фальшиві новини часто стають вірусними» – попередження:
«Просто тому, що повідомлення ділиться багато разів, воно не робить його істинним».
Останнім часом Facebook також запускає Повносторінкове оголошення в газетах, щоб вибачитися за те, що вони не змогли захистити дані користувачів після скандалу в Cambridge Analytica і показали рекламні оголошення перед виборами в Європі, щоб попередити про спроби поширення фальшивих новин, які втручаються в демократичні процеси .