Система планування ресурсів підприємства або ERP дозволяє звести у єдину інформаційну систему дані всіх напрямків діяльності підприємства, та використовувати їх у своїх бізнес-процесах для подальшої обробки, отримання звітів, прийняття рішень.
ERP системи мають модульну структуру, коли певний напрямок бізнесу покривається окремим функціональним блоком — модулем. Найпопулярніші модулі, що присутні у більшості сучасних ERP систем:
- CRM;
- Sales;
- Procurement;
- Accounting;
- Human Resourses management (HR);
- Production (PLM).
Основна ціль ERP систем, це автоматизація внутрішніх процесів бізнесу. При виникненні потреби надавати частку бізнес інформації для зовнішніх користувачів, у пригоді будуть такі модулі як eCommerce, або портал компанії. Зручно коли обрана система має саме такий функціональний блок і не потрібно додатково замовляти його розробку.
При згадуванні терміну ERP, на думку зразу приходять таки системи як SAP, Oracle, Microsoft Dynamics. Це найбільш відомі системи, впровадження та використання котрих дозволяють собі, зазвичай, компанії великих розмірів. Для середніх та маленьких підприємств, бюджет на впровадження цих систем може бути занадто великим.
Що робити у такому випадку? Зверніть увагу на бельгійську ERP систему Odoo, котра дуже динамічно розвивається останні роки. Свій початок ця система бере з 2000-х років, має напрацювання та двадцятирічний досвід, котрий застосовується у всьому світі.
Серед моделей її розповсюдження є варіант використання по Open Source ліцензії, що буде перевагою для невеликих компаній.
Що таке Odoo?
Розглянемо як саме працює система Odoo, та які можливості для бізнесу надає.
Odoo має “хмарну” архітектуру, і зазвичай розташована на окремому сервері, власному або наданому партнером Odoo. Для роботи з системою достатньо мати підключення до інтернету.
Функціонал системи реалізовано на основі модулів, котрі покривають бізнес-логіку певної галузі бізнесу. Найбільш популярними є наступні додатки:
- продажі;
- eCommerce;
- закупівлі;
- керування складом;
- управління персоналом HR;
- онлайн навчання (організація онлайн курсів);
- організація роботи роздрібних точок продажів (POS);
- керування проєктами;
- та інші.
Можливо почати використовувати систему з встановленими та налаштованими декількома основними модулями, та розширювати функціонал надалі. Це надає можливість поетапного впровадження, почавши, в першу чергу, саме з необхідного для бізнесу функціонала.
Odoo eCommerce
Web функціонал системи Odoo пройшов еволюційний розвиток і зараз має просунуті можливості, як у реалізації сайту (порталу) компанії так і в організації інтернет-магазину, зокрема.
Базовий eCommerce функціонал системи Odoo, доступний “з коробки” включає:
- веб каталог товарів;
- розвинутий пошуковий механізм;
- особистий кабінет покупців;
- система лояльності з використанням промокодів та індивідуальних знижок.
Додатковий функціонал, котрий може бути розширений за допомогою модулів:
- інтеграція з рекламними сервісами та системами аналітики (Google Analytics 4, Facebook | Meta Pixel);
- інтеграція зі службами доставлення товарів (Нова Пошта, Укрпошта);
- інтеграція з популярними месенджерами та чатами (Viber, Telegram, Whatsapp, Instagram), сервісами розсилки СМС (TurboSMS, AlphaSMS);
- інтеграція з платіжними сервісами.
Поєднання функціонала eCommerce з внутрішнім функціоналом ERP системи створює єдину інформаційне середовище, де всі зміни відбуваються у реальному часі, та не потребує додаткових інтеграцій.
Перевагами об’єднання eCommerce функціоналу та ERP системи Odoo є використання загального інформаційного простору, що виключає необхідність постійної синхронізації даних та взаємозв’язок з іншим функціоналом системи, що надає можливості побудування унікальних рішень.
З мінусів поєднання, варто вказати, що при пікових навантаженнях на сайт, наприклад у святкові дні року, певний дискомфорт можуть відчути внутрішні користувачі системи, що пов’язане з використанням єдиної СУБД. Але це може бути вирішено шляхом побудови певної архітектури системи, котра дозволить розділити вузли та розподілити навантаження на них.
Висновки
Використовуючи рішення на базі ERP системи Odoo, бізнес отримує зручний інструмент для ведення обліку та організації роботи своїх співробітників, з можливістю масштабування у подальшому.
Постійне, динамічне удосконалення системи, що відбувається щороку з виходом нової версії, дозволяє мати систему, котра не “стоїть на місці”, а постійно поліпшується, як у зручності інтерфейсу, так і у бізнес-процесах.
Навіть починаючи з базовим функціоналом системи Odoo, можна запустити інтернет-магазин у короткий термін. Наявність, у маркеті додатків, готових Odoo модулів для інтеграції з популярними українськими сервісами, дозволить розширити власну систему необхідним функціоналом.
У разі потреби внесення змін або створення додаткового функціонала, можна звернутися до офіційного партнера Odoo або однієї з компаній, що розробляють рішення.