Бачення підприємця-мільярдера Елона Маска про «абсолютно нову систему транспорту», яку він оприлюднив на івенті в Хоторне, штат Каліфорнія, не було ракетою багаторазового використання, подібної тим, які він будує в своїй сусідній штаб-квартирі SpaceX. І не електро автомобіль Tesla, який він справляє на заводі у Фрімонті, штат Каліфорнія.
Маск продемонстрував випробувальний тунель протяжністю 1,14 милі, прокладений під 120-ю вулицею міста Хоторн, де його інший бізнес, компанія Boring, вклала близько 10 мільйонів доларів, використовуючи модифікований свердлильний верстат під назвою Godot. (Ці 10 мільйонів доларів включають вартість будівництва тунелю, всієї внутрішньої інфраструктури, освітлення, зв’язку та відео, систем безпеки, вентиляції та траси, згідно компанії). Для Маска це демонстрація того, що може бути: мережа недорогих тунелів, використовуваних для транспорту, комунальних послуг або водопостачання, і побудованих на мільярди менше, ніж ті, що побудовані для метро або поїздів.
І цей проект він зараз фінансує, витративши близько 40 мільйонів доларів зі своїх власних коштів, фінансуючи The Boring Company.
Boring розробляє абсолютно нову систему транспорту
Елон Маск
Ці тунелі, діаметр яких становить близько 12 футів, менше, ніж у метро, їх дешевше будувати завдяки машинам The Boring Company,
стверджує президент компанії Musk and Boring Company Стів Девіс.
Тунелі можна було б укладати один в одного – Маск називає це тривимірної мережею – і працювати як гігантська підземна магістраль, де транспортні засоби в’їжджають і виїжджають в стратегічних точках на своєму шляху через рампу, спіраль або ліфт в залежності від доступного простору. Головний тунель дозволив би транспортним засобам, які стабілізуються за допомогою висувних коліс для відстеження, проїхати до 150 миль на годину. Як тільки транспортний засіб залишає основну артерію, швидкість буде знижена. Висувні колеса – це нова важлива розробка; спочатку збиралися поставити машини на ковзанах, які будуть рухатися на високих швидкостях, але відмовилися від ідеї, тому що це було занадто складно.
За словами Маска, ці точки входу можуть займати стільки ж місця, скільки два паркувальних місця для ліфта.
«Ви можете створювати ці станції по всій території в місті, не змінюючи характер міста,
– сказав Маск на брифінгу для преси.
Є кілька важливих застережень для цієї системи. Це концепція; в даний час її не існує в масштабах, передбачених Маском, хоча є численні зацікавлені міста і комунальні сервіси. (Девіс зазначив, що вони отримують від 5 до 20 запитів в день від муніципалітетів та комунальних служб).
Tesla in @boringcompany tunnel with retractable wheel gear that turns a car into a rail-guided train & back again pic.twitter.com/3a6i0NoSmi
— Elon Musk (@elonmusk) December 19, 2018
І тільки автономні, електричні транспортні засоби будуть допущені в систему, згідно з концепцією The Boring Company. Модель Tesla X використовувалася в демоверсії, хоча Маск під час брифінгу наполягав на тому, що «це ні для кого не закриває двері, це не тільки для Тесла». Це повинно бути доповнено й іншими транспортними засобами.
У Loop також були б спеціальні автомобілі для пішоходів і велосипедистів, які, за припущенням Маска, могли б коштувати близько 1 долара за поїздку, якби їх розділили. Транспортні засоби, призначені для громадського транспорту, будуть їздити по колу і отримувати пріоритет.
Громадський транспорт примітний тим, що, якби Loop існував сьогодні, було б мало автомобілів, які могли б кваліфікуватися як автономні і електричні, крім Tesla. У той час як Tesla Model X використовувався як демонстраційна, Маск вважає, що більш дрібні електромобілі, такі як Model 3 або ще не побачена Model Y, будуть найкращими варіантами використання. І так, там будуть велосипедні стійки.
Демонстраційна модель X була оснащена висувними колесами, які, за словами Маска, будуть вторинним продуктом, який може коштувати від 200 до 300 доларів.
За словами Маска, планується, що Бурова компанія буде використовувати бруд, витягнутй в процесі буріння, для виробництва цегли, який буде коштувати $ 0,10 за цеглу. Ці цеглини були виставлені у вигляді гігантської сторожової вежі, оснащеній охоронцем середньовічної епохи.
Наступним кроком для Boring Company є розробка дриля наступного покоління Line Storm, сказав Маск зазначивши, що 15% від загальної вартості тунелю становить видалення бруду.
Витрати знижуються за рахунок збільшення швидкості буріння в три рази і зменшення діаметра тунелів. Але реальний ключ – це здатність машини одночасно добувати і встановлювати сегменти армування, що зможе зробити Line Storm наступного покоління.
І це тільки початок.
«Перший тунель цієї петлі – це всього лише сходинка до Гіперциклу», – сказав Маск, маючи на увазі високошвидкісний футуристичний вид транспорту. «Це буде транспорт всередині міст, а гіпер-луп буде транспортом між ними».