Рожевий часто характеризують просто як «більш світлий відтінок червоного», але цей колір далеко не простий як здається. Він має унікальну силу впливу на психіку людини. Результати наукових експериментів з цим кольором можуть вас сильно здивувати.
Рожевий Baker-Miller
Синій колір у всіх його відтінках здавна асоціюється зі спокоєм. Він викликає асоціації з морем, він мирний, і його прохолоду часто називають контрастом з гарячими вогненно-червоними відтінками. Але насправді є один специфічний відтінок, який був створений для зменшення агресії і занепокоєння, і він зовсім не синій.
Рожевий Baker-Miller – був розроблений в 70-х роках ученим-дослідником Олександром Шаусс, який вивчав реакцію людини на рожевий колір. Він заявив, що знає, як зробити людей менш агресивними. В результаті експериментів Шаусс було науково доведено, що рожевий колір дійсно заспокоює. Щоб переконатися в цьому за стінами своєї лабораторії Шаусс переконав Бейкера і Міллера, директорів військово-морської академії (ВМС) США в Сіетлі, поекспериментувати з використанням рожевого кольору у виправній установі. Було дано дозвіл пофарбувати камеру тримання в їх установі в рожевий колір, і коли нові ув’язнені стали зазнавати впливу цього кольору, вони стали помітно менш агресивними і ворожими вже через 15 хвилин. До цього, за словами Бейкера, «насильство було великою проблемою», але протягом наступних 156 днів в камері не сталося жодної події.
Цей колір, який став відомий як рожевий Бейкера-Міллера, використовувався з аналогічним ефектом в молодіжному центрі ув’язнення в Сан-Бернардіно, Каліфорнія, і з психіатричними пацієнтами в Таскалуза, Алабама, і в Медичному центрі адміністрації ветеранів Лос-Анджелеса. В окружних в’язницях почали використовувати рожеві камери, щоб втихомирювати агресивних в’язнів, спостерігаючи, як жорстокі злочинці і розлючені п’яниці заспокоюються після впливу рожевого кольору.
Що саме працює? За словами самого Шаусс, «цей колір впливає на ендокринну систему, надаючи заспокійливу дію на м’язову систему», – пише він у своєму дослідженні. «Ефект неможливо контролювати свідомими чи несвідомими зусиллями».
Все більше професіоналів в області дизайну починають вивчати і розуміти, як на нас впливає колір і використання кольорів.
Тож не дивно, що цей відтінок продовжує справляти враження в світі дизайну. Його використовують в декорі квартир, дизайні магазинів і вітрин, упаковок, логотипів та інше. При з’єднанні рожевого кольору з білим, рожевий випромінює молодість, веселощі, енергію, гостроту і впевненість.
Використання м’якого кольору з чорним з традиційним шрифтом, рожевий стає привабливим, вишуканим і заспокійливим, схожим на Victoria’s Secret:
Рожевий колір – звичайно жіночний колір. До того, як перша леді США Мемі Ейзенхауер оголосила цей колір своїм улюбленим кольором в 1950-х роках, рожевий насправді частіше носили молоді хлопці, але сьогодні для більшості він кричить про жіночність.
Цей колір в дизайні набуває багато характеристик, традиційно асоціюються з жінками і молодими дівчатами з такими якостями як романтика, ніжність, прихильність, солодкість, безпека і грайливість. Рожевий присутній в одязі, починаючи з 18-го століття, і використовувався багатьма знаменитими дизайнерами, серед яких Christian Dior і Gucci.
Люди думають про рожевий і, незважаючи на всі «приємні» асоціації, вони не завжди сприймаються позитивно.
Деякі опитування жінок на тему, що вони думають про колір, більшість відповіли, що їм він не подобається, тому що він змушує їх відчувати себе і виглядати маленькими дівчатками, які, на жаль, можуть бути досить вразливими.
Це почасти причина того, чому цей колір не дуже популярний серед чоловіків, а також чому футбольна команда Iowa Hawkeyes (штат Айова, США) пофарбувала роздягальню команди відвідувачів на стадіоні Kinnick в рожевий колір, таким чином познущатися над командою противника.
Роздягальня для відвідувачів на стадіоні Кіннік в штаті Айова рожева від підлоги до стелі.
На щастя, є багато публічних осіб, зірок і організацій, які намагаються зламати цю тенденцію. Візьмемо, наприклад, використання кольору в кампаніях по підвищенню обізнаності про рак грудей:
Його носять і демонструють як символ сили, єдності і підтримки тих, хто стикається з непростою хворобою, і це безумовно не подвиг для слабких.
Рожевий також може використовуватися як колір непокори, бунту і новаторства, особливо коли він поєднується з більш чоловічим брендом або передовою пропозицією.
Успішне використання рожевого кольору в маркетингу і брендингу:
Логотипи
- Барбі: логотип Mattel – це одне з найбільш культових застосувань рожевого кольору в бренді. Він відображає молодість і веселощі, необхідні для залучення аудиторії, а також сміливий візуальний вплив, необхідний для демонстрації того, що Барбі є сильною жіночою моделлю для наслідування.
- Victoria’s Secret і її рожевий варіант. Як бренд жіночої білизни і інтимної білизни для молодих жінок, зазвичай студенток, використання рожевого кольору ідеально відповідає її цільовій аудиторії, а також відображає її орієнтацію на грайливі і кокетливі товари.
- T-Mobile: T-Mobile – одна з найвідоміших у світі компаній мобільного зв’язку. Він відображає цю повагу, використовуючи формальний шрифт із зарубками в своєму логотипі, але також намагається показати, що він новаторський і далекоглядний, додаючи несподівані сплески яскраво-рожевого кольору.
- Pink Floyd: Подібним чином рок-група Pink Floyd використовує колір у своїй назві та логотипі, щоб відобразити репутацію прогресивної музики.
- Mary Kay. Починаючи з рожевих палітр для макіяжу і закінчуючи рожевими кадиллаками, компанія «Мері Кей» вже понад півстоліття асоціюється з рожевим кольором у всьому світі. Рожевий для компанії Мері Кей – символ пристрасті, сили і цілі.
Кілька прикладів дизайну веб-сайтів в рожевих тонах
Якщо ви шукаєте сайт про красу або здоров’я, який покликаний надихнути вашого клієнта, вам обов’язково захочеться оформити його в рожевому кольорі.
Є так багато відтінків і тонів рожевого, з якими ви можете пограти, використовуючи монохромний макет, і при цьому отримати те, що ви шукаєте. Або пограйте з іншими колірними комбінаціями і отримаєте унікальні результати.
Snog
Snog – це компанія, що продає чудовий заморожений йогурт без жиру, без цукру і майже без калорій. Це веб-сайт презентації продукту. У дизайні використані яскраві неоново-рожеві і багато інших сміливих кольорів! На цьому сайті приголомшливі візуальні ефекти, а інтерактивний дизайн-макет так само чудовий, як і зовнішній вигляд продукту. Завдяки ефекту паралакса цей сайт виглядає динамічно і дуже зручно.
Ми стріляємо з пляшок
We Shoot Bottles – це британська комерційна фотостудія, яка звузила свій бізнес, щоб зосередитися на ніші пляшок, і звідси народження We Shoot Bottles. У них відмінний дизайн веб-сайту з великою типографікою і класна Фотоманіпуляція скляної пляшки. Вони використовують рожевий як акцент на горизонтальному макеті веб-дизайну. Весь дизайн сайту дуже простий, зрозумілий і має незвичайну систему навігації.
Geekletics
Geekletics.com став модним брендом №1 серед любителів легкої атлетики. Бренд був створений і розроблений в самому серці Кремнієвої долини. У них є рожевий логотип, який відповідає їх рожевому веб-сайту. У дизайні є кілька дійсно хороших ілюстрацій і ефектів, але, крім цього, у нього досить простий макет і дизайн. Що відрізняє його від інших, так це відмінний вибір кольорів і веселе обрізання зображень на головній сторінці.