(Цей текст згенерований ChatGPT…
Жарт! Насправді я його писала самостійно.)
З кожним днем технології штучного інтелекту, такі як ChatGPT, стають все більш поширеними у світі маркетингу. Так, це звучить як назва для нового блокбастера, але давайте розберемося, як AI може загрожувати нашим робочим місцям, і чи справді він насправді такий небезпечний. Деякі маркетологи вже починають панікувати, вважаючи, що ChatGPT забере їхню роботу у світ автоматизації. Давайте разом з’ясуємо, як ChatGPT може змінити індустрію.
Основні побоювання
- Скорочення робочих місць. З використанням AI справді існує можливість скорочення робочих місць. За даними Harvard Business Review, використання AI може призвести до зниження робочих місць в деяких секторах на 10-30% в найближчі роки. Однак давайте поглянемо на ChatGPT як на нового джуна, який тільки випустився з університету. Він може допомогти, але без чітких вказівок та підтримки навряд чи впорається із завданнями.
- Паралелі з копірайтингом. Компанії, такі як BuzzFeed і Medium почали використовувати AI для написання статей, і це викликає легку паніку серед копірайтерів. Наприклад, Бенджамін Пауелл — генеральний директор Hypotenuse AI, компанії, що спеціалізується на використанні AI для генерації контенту. Він стверджує, що AI не здатний замінити творчий підхід та емоційний інтелект, які притаманні людським письменникам, наголошуючи, що AI є інструментом, що допомагає прискорити процес створення контенту, але не замінює людську креативність.
Крістін Лемб, головний редактор Content Marketing Institute, також зазначає, що автоматизація може полегшити деякі завдання, але зрештою успіх контенту залежить від людського розуміння та зв’язку з аудиторією.
Запитання для обговорення
- “Чи дійсно AI здатний замінити якісного копірайтера?” — на це запитання відповіли багато експертів, включаючи Крістін Лемб, яка вважає, що AI не замінить людину, але допоможе впоратися з рутинними завданнями. Jounce.
- “Що думають про це експерти та бренди?” — опитування серед фахівців показують, що більшість вважає AI не загрозою, а інструментом підвищення ефективності.
Особиста думка
ChatGPT не зможе замінити людину, адже вона не в змозі вловити емоційну глибину в текстах. AI може створити шаблонний текст, але хоч би як ви не намагалися його навчити, він не зрозуміє, що у кожному тексті є своя душа. Фахівці можуть розрізняти тексти, створені AI та людьми, і часом це можна визначити за шаблонними фразами.
Приклади, де ChatGPT не може замінити людей
AI не здатний:
- Передавати емоційну глибину у текстах.
- Розуміти нюанси культурних контекстів.
- Створювати креативний контент, який потребує оригінального мислення та інтуїції.
Шаблонні фрази, які можна використовувати ChatGPT
Якщо ви часто працюєте з текстами, то у вас напевно вже закочуються очі за таких фраз:
- “Embrace the journey”
- “Unlock your potential”
- “Take your skills to the next level”
- “Curate your experience”
- “Maximize your productivity”
- “Harness the power of”
- “Innovative solutions”
- “A seamless experience”
- “Cutting-edge technology”
- “Leverage your resources”
Ці фрази можуть звучати формально і неприродно у звичайному житті, ніби ваш друг намагається вразити всіх своєю “псевдо мудрістю”.
Як ChatGPT може полегшити роботу маркетологам?
На особистому прикладі я можу сказати, що ChatGPT став для мене справжнім помічником у роботі:
- Структурування інформації. ChatGPT допомагає швидко організувати дані та ідеї. Наприклад, коли мені потрібно створити контент-план або набір ідей для брейншторму, я можу просто поставити запитання, і він запропонує структуровані теми та ідеї. Це неймовірно економить час та зусилля.
- Фільтрування інформації. Коли я маю довгі звіти або дослідження, AI може отримати ключові моменти і надати стислу інформацію. Якщо у нас, наприклад, новий бренд-бук на 100 сторінок, я можу завантажити його в ChatGPT, і він дасть мені коротку вичавку. Це дозволяє швидко ознайомитися з матеріалом і не витрачати час на читання кожної сторінки.
- Ідеї та тренди. ChatGPT може аналізувати поточні тренди та надавати ідеї для контенту. Іноді я просто маю дуже багато думок, і не можу структурувати їх. ChatGPT допомагає мені організувати ці ідеї та пропонує нові напрямки, на які варто звернути увагу.
- Створення унікального стилю. Коли я працювала над жіночим брендом одягу Reverie, я хотіла, щоб тексти передавали атмосферу стилю, як у серіалі “Пліткарка” чи “Секс у великому місті”. Я розробила промпт, який допомагає мені генерувати тексти у цьому стилі. ChatGPT дозволяє мені внести характер у контент, що заощаджує час та зусилля при написанні. Замість того, щоб переписувати тексти від імені персонажів, я просто даю інструкції, і він вже знає, як створити потрібний вайб.
- Допомога у прийнятті рішень. ChatGPT може допомогти не тільки у структуруванні інформації, але й у аналізі складніх рішень. Якщо у мене є вибір між двома стратегіями або рекламними креативами, я можу поставити ChatGPT питання про плюси та мінуси кожного варіанту. Це дозволяє мені отримати незалежну оцінку та зробити більш обґрунтований вибір.
- Створення SEO-оптимізованого контенту. ChatGPT також дуже корисний для створення SEO-статей. Якщо я маю текст і ключові слова, які потрібно інтегрувати, це може зайняти багато часу. ChatGPT може допомогти органічно вставити ці слова у текст, зберігши при цьому читабельність. Це дає можливість швидко створювати контент, який добре індексується та залучає трафік.
Висновок
ChatGPT не забирає роботу у маркетологів, а трансформує їхню професію. Ми маємо зрозуміти, що нові технології створюють нові можливості. Щоб залишатися конкурентоспроможними, маркетологи мають активно вчитися працювати з AI та іншими новими технологіями. Це не тільки допоможе їм адаптуватися до змін, а й відкриє нові горизонти для креативності та ефективності роботи.