Effie Awards — найпрестижніша нагорода у світі в галузі маркетингових комунікацій, яку отримують за головне досягнення у сфері — ефективність.
Цього року журі очолювали Carmen Fernández de Alarcón, CEO в Havas Spain та Magda Kosińska, Marketing Director for Central and Eastern Europe в Philips Domestic Appliances — титани в галузі маркетингу та комунікацій. Вони відібрали найкращі роботи та нещодавно оголосили переможців: 56 нагород, 41 агентство, 20 країн Європи. Серед переможців — світові відомі бренди як McDonalds, IKEA, KFC, та ŠKODA.
Висока конкуренція, сильні кейси, та море натхнення — такою була цьогорічна Effie Awards. Результати показали, що українські креативники, як завжди, в топі всіх топів! Креативники з Bickerstaff.748 отримали дві нагороди — бронзу за “Laska Upcycle Merch” та “All around the (Russian) World”.
Чому ж ці проєкти справді круті? Пояснюємо:
Laska Upcycle Merch — бронза в категорії “Positive Change Europe: Social Good — Non-Profit” (Позитивні зміни Європа — “Неприбуткові організації”).
Щорічно виробляється понад 80 тонн одягу, та ця галузь тільки пришвидшує темпи зростання. Очікується, що у 2030 році ця цифра сягне 102 мільйонів тонн. Для його виробництва потрібно буде на 35% більше землі та на 50% більше води. Креативна агенція Bickerstaff.859 та благодійний магазин Laska Store вирішили, що час змінювати цю проблему, та створили Laska Upcycle Merch — мерч для брендів з одягу, який уже «прожив своє життя, перш ніж стати частиною чиєїсь корпоративної культури».
Почалося все з того, що до компанії Bickerstaff.495 звернувся благодійний магазин Laska Store з потребою створення креативної компанії. В процесі роботи над проєктом виникла ідея створення мерчів з вживаного одягу, а згодом це стало новим прибутковим напрямком для бізнесу, який особливо цікавий для екосвідомих брендів.
Компанії можуть створювати власні мерчі, не забруднюючи природу, адже брендові позначки наносяться на вже вживаний одяг. Протягом 10 днів проєкту до нього приєднались 27 українських компаній, серед них Планета Кіно, Comfy, Chicco, Sheriff, AJAX, Banda. А за 11 місяців цього проєкту було зібрано та передано на благодійність понад 1 млн 250 тис. гривень.
All around the (Russian) World — бронза в категорії “Travel, Transport & Tourism” (“Подорожі, транспорт та туризм”).
Це сайт, на якому росіяни мали шанс дізнатись про те, які насправді наслідки має війна для українських міст.
Ідея створення проєкту виникла в перші дні повномасштабного вторгнення: ракетні обстріли на території всієї України, велика кількість втручань в житлові будинки, жертви, горе, страх, та паніка. Водночас сусіди-росіяни щиро вірили, що їх “спецоперація” несе світлу місію, а не має на меті знищення українських міст. Найменше, що ми могли зробити — спробувати донести до них правду про наслідки їх рішень, вибору, та влади.
Після 24 лютого багато компаній покинули російський ринок, серед них Airbnb та Booking.com. Саме тоді ми вирішили ексклюзивний “Airbnb” для росіян, та за допомогою нього показати їм правду. Коли росіяни в пошуковику вводили запит “місця для подорожей”, серед запропонованих сайтів їм траплявся і розроблений креативною агенцією Bickerstaff.734. За концепцією, він схожий на AIRNB, але “російського видання”: до прикладу, їм пропонувалось забронювати “квартиру з видом на зруйнований центр міста Харкова”, або ж відвідати памʼятку — російську ракету, що стирчить з землі. А при натисканні на кнопку “Бронювання”, росіян було переадресовано на канал з правдою про війну в Україні.
Результати: більш як 10 тисяч росіян дізнались правду в перші тижні війни. Також проєкт створив резонанс в ЗМІ та отримав охоплення більше 15.5 млн, зокрема 2.5 млн — в російських.
Ці кейси показують нам, що ефективність проєктів залежать насамперед від користі, яку вони несуть. Важливо робити проєкти якісно, спрямовувати зусилля та вміння не лише на можливі вигоди (хоча це також показник ефективності), але і на суспільне благо. Адже ми всі відповідальні за місце, де ми живемо: будь-то ціла планета, яку потрібно зберегти від нагромадження сміття й одягу, чи твоя країна, яку потрібно захищати (й інформаційними методами включно). Змінювати світ на краще — те, що надихає та мотивує. А коли це поєднується з креативністю, то, згідно з уявною формулою успіху, ми отримуємо ефективність та крутий результат.