Всі ми знаємо, що у маркетолога зазвичай багато різної роботи: від нудних і повторюваних завдань до творчих, пов’язаних з креативом. Програмами, з якими зазвичай працює маркетолог, потрібно постійно керувати: онлайн-сервіси, сайти, скрізь потрібно натискати на кнопочки та ставити галочки, щоб це все працювало. І це триває цілий день, щодня.
Але що ви скажете про ситуацію, коли програми стають автономними помічниками маркетолога? Фантастика? Ні, це сьогоднішня реальність. Програмні роботи, побудовані на основі технології Robotic Process Automation, звільняють маркетолога від рутинних завдань. Насправді програмний робот — це Junior маркетолог, або контент-менеджер, тільки програмний. Робот.
Чим робот кращий за людину і навіщо він маркетологу?
Перша перевага роботів: вони здатні досліджувати такий обсяг інформації, який людина не здатна охопити та обробити вручну. Використовуючи роботизовану автоматизацію процесів, маркетолог основну частину часу зможе приділяти набагато більше креативу та стратегії.
Давайте подивимось, наскільки краще за маркетолога програмний робот працює з даними:
- Робот збирає контакти, дані, будь-який вид інформації з Інтернету та дозволяє працювати з новими чи існуючими джерелами трафіку. Це всі роботи, до яких зазвичай у маркетолога елементарно не доходять руки.
- Робот вміє працювати з поштою, таблицями Excel, базами даних, соціальними мережами та рекламними кабінетами. Прекрасний помічник, який виконує завдання згідно зі стратегією маркетолога, при цьому не хворіє, не помиляється, і не сперечається з вами про те, яку рекламну кампанію потрібно запустити першою!
- Робот розпізнає зображення, зберігає їх та коригує. Маркетологи, які працюють із постійним підбором та обробкою зображень знають, скільки це займає часу.
Чим програмні роботи відрізняються від ботів та чат-ботів?
Боти — це прості програми, розраховані на конкретні завдання. Їх використовують, наприклад, щоб публікувати повідомлення для підписників, створити бібліотеку з посиланнями на публікації з усіх каналів або відповідями на запитання, тобто виконати якісь односкладові завдання: дати результат на запит людини.
Чат-боти — це вузькоспеціалізовані програми для ведення діалогів. Їх використовують у службах підтримки, у чатах. Їхнє завдання — відповідати на стандартні питання клієнтів. Чат-боти можуть приймати оплати, показувати картинки та посилання, але виконувати якісь завдання не входить до їхнього функціонала.
Програмні роботи Autorpad багатофункціональні. Їхнє першочергове завдання виконувати рутинні процеси автономно, в автоматичному режимі: наприклад, збирати дані, класифікувати їх, формувати звіти. Один робот може одночасно виконувати безліч функцій, які раніше виконувала людина.
Наступна сходинка еволюції програмних помічників — інтелектуальна автоматизація. Це програмні роботи, що використовують штучний інтелект не тільки для розпізнавання зображень, але й для їхнього створення. Не лише пошуку тексту, а й написання. Не тільки роботи з заданого алгоритму, а й постійного, самостійного навчання нової роботи.
Що можна автоматизувати за допомогою програмних роботів?
Насправді список застосування дуже великий і не обмежується переліком нижче. У кожній компанії є свої процеси, і робочий день одного маркетолога може суттєво відрізнятися від робочого дня його колеги в іншій компанії. Процеси у відділі маркетингу інтернет-магазину відрізняються від маркетингових процесів онлайн-сервісу, тому ми наводимо лише загальні процеси, які можуть виконуватись роботами автономно, без втручання людини:
- Автоматизація пошуку клієнтів та потенційних партнерів;
- Автоматизація роботи з рекламними кабінетами;
- Автоматизація просування у соціальних мережах;
- Автоматизація роботи з контентом;
- Автоматизація розсилок;
- Автоматизація звітності;
- Автоматизація роботи з Google Analytics та іншими аналітичними платформами;
- Автоматизація моніторингу відвідувачів сайту;
- Автоматизація наскрізної аналітики.
Які результати можна отримати за допомогою програмних роботів?
Результатом впровадження програмних роботів стане спрощення роботи маркетолога, економія часу спеціаліста для найважливіших завдань та збільшення прибутку компанії при зниженні витрат. Для кожної сфери бізнесу результати будуть індивідуальні і будуть досягнуті в різні терміни. Важливо, що зазвичай вартість розробки програмного робота не перевищує місячну зарплату фахівця, а вартість підтримки у кілька разів менша. При цьому зазвичай результати видно вже в перші дні роботи робота. Достатньо лише дати йому завдання — далі, як кажуть, справа техніки.
Якщо говорити конкретніше, тоді на підставі кейсів компанії Autorpad, яка займається впровадженням програмних роботів, можна отримувати такі результати:
- 100 лідів на місяць, сегмент B2B. Або збільшити на 20% повторні продажі у B2C.
- Скоротити на 50% витрати на рекламу у соціальних мережах.
- Отримати органічний трафік із соціальних мереж, за вартістю набагато нижчою за рекламу.
- Повністю автоматизувати будь-яку звітність.
В умовах сучасного світу неможливо залишатися осторонь розвитку технологій. Використання програмних роботів — це інноваційне рішення зі зняттям навантаження з маркетологів, зниження витрат і збільшення прибутку. Починайте використовувати роботизовану автоматизацію у вашому маркетингу вже сьогодні, щоб завтра бути попереду ваших конкурентів.