У Сінгапурі, 11 лютого 2020 році Airbus презентувала MAVERIC – новий тип літака для відпрацювання інноваційних авіатехнологій. Це щось футуристичне, апарат нагадує зіркові штурмовики з комп’ютерних ігор 90-х. І це недалеко від реалій, тому що технології, які проходять обкатку на MAVERIC, націлені на стимуляцію розвитку авіапромисловості.
MAVERIC – прототип, демонстраційний літак довжиною 2 м, при ширині 3,2 м. Загальна площа приблизно 2,25 м². Літальний апарат має інноваційний конструктивний дизайн корпусу, що знижує витрату пального на 20%, якщо порівнювати з поширеними моделями авіатехніки. Конструкція «змішаний корпус» відкриває нові горизонти використання силових установок.
Що це таке?
На звичних нам літаках двигуни встановлюють на крилах, це зручно, але накладає деякі конструкційні обмеження, наприклад, тіснота в салоні і шум двигунів з двох сторін.
Джерело www.airbus.com
Новий MAVERIC нагадує трикутне, літаюче крило. Двигун розташований під ним, тобто під порожнистим салоном. Це дозволяє розширити корисний простір, заощадити пальне і використати кращу шумоізоляцію. Також розроблена універсальна кабіна нової конструкції для екіпажу і персоналу. Літак швидкий, економічний і зручний.
Детальніше про MAVERIC
Проект стартував в 2017 р. Перший раз літальний апарат MAVERIC піднявся в небо в середині літа 2019 р. З тих пір йде процес випробувань, який триватиме до середини 2020 г. Компанія Airbus створює і розвиває новітні технології, щоб стати піонером авіації майбутнього. Відчуваючи конфігурації літаків, Airbus оцінює їх потенціал для встановлення життєздатності майбутніх моделей.
Незважаючи на те, що немає конкретних термінів для запуску проекту в масове виробництво, ця демонстраційна модель може сприяти розвитку комерційних літаків. А також для забезпечення вимог екології авіаційної промисловості. Шум буде значно зменшений завдяки екранованому двигуну, встановленому над центральним корпусом. Літак в стилі MAVERIC значно поліпшить якість обслуговування пасажирів. Змішаний дизайн крила забезпечує виключно зручне планування салону, дозволяючи пасажирам використовувати додатковий простір для ніг і широкі проходи для підвищення особистого комфорту.
Airbus використовує інноваційні, інтелектуальні переваги, а також розвиває проектні та конструкційні можливості свого виробництва. Завдання – прискорення промислових циклів від розробки до запуску в серійне виробництво.
Роблячи це, Airbus домагається підтвердження своїх концепцій на практичному тестуванні. Таким чином розвивається авіапромисловість і проходять «обкатку» інновації.
Через дослідницьку програму AirbusUpNext, компанія в даний час працює над декількома демонстраційними проектами паралельно. Серед них примітні: E-FAN X (гибридно-електрична силова установка), fello’fly (v-образний концепт економічних літаків) і ATTOL (автономні зліт і посадка аеротаксі).
Як бачите, Airbus активно рухається в напрямку технічного прогресу майбутнього, передбаченого письменниками-фантастами середини минулого століття. Воно (майбутнє) вже не за горами. Років 10, і ми зможемо літати в офіс і за покупками, змінимо пробки на дорогах, на затори на повітряних магістралях, але це буде вже зовсім інша історія.