А пам’ятаєте, як передивляючись черговий цікавий фільм про «успішний успіх», ловили себе на думці, як же було б чудово працювати в такій самій компанії з таким самим колективом?
Ілюзія ідеальної компанії
Художні фільми часто розповідають про успіхи великих корпорацій та визначних особистостей, перебільшуючи їх нововведення, прикрашаючи корпоративну культуру та прогресивні підходи до ведення бізнесу. Це створює враження, що в таких компаніях все ідеально, стильно, без проблем і труднощів.
Ідея ідеальної компанії, де все працює бездоганно, де неймовірно стильний офіс з усіма модними зручностями для працівників, всі процеси відбуваються плавно і безконфліктно, є привабливою, але рідко відповідає реальності. Міфи про такі компанії виникають через кілька причин.
Одна з яких це PR-кампанії корпорацій. Великі компанії активно працюють над своїм брендом не лише для споживачів, а й для потенційних співробітників. Вони створюють образ «місця мрії» через PR-кампанії, соціальні медіа та інші комунікаційні канали, підкреслюючи свої переваги, такі як корпоративна культура, комфортні умови праці та соціальні блага. Брак прозорої комунікації ззовні компанії також може зміцнювати образ «ідеальної» корпорації.
Не рідко і самі працівники потрапляють в пастку своїх фантазій. Ми часто проєктуємо свої мрії та ідеали на компанії, в яких хочемо працювати. Ідеалізація майбутнього місця роботи є результатом прагнення до стабільності, особистого розвитку або комфорту.
Картинки в Instagram, TikTok та Pinterest, надихаючі образи в соціальних медіа, блоги про «успішний успіх», так часто вводять нас в оману. Нам всім так хочеться, хоч деякий час побути в солодкій омані своїх ілюзій. То ж маємо ще одну причину сподіватись на існування компанії-мрії.
Чому ідеальних компаній не існує?
Ілюзії про ідеальні корпорації виникають через певну розривність між очікуваннями та реальністю. Прагнення до ідеалізації, спрощення складних процесів і приховування проблем створюють сприятливий ґрунт для появи таких ілюзій. Нам так хочеться вірити, що існують компанії, де всі щасливі, все працює бездоганно, і кар’єрний ріст гарантований кожному. Однак реальність полягає в тому, що навіть найуспішніші компанії стикаються з проблемами:
- внутрішні конфлікти,
- управлінські помилки,
- кризи та інші складнощі.
Так трапляється у 80% компаніях, нажаль така моя статистика. Головні рішення завжди приймає власник і це є однією з головних управлінських помилок.
Як правило успішні компанії мають сильних духом, впевнених в собі (інколи надмірно) та своїх діях власників, їм свого часу за певних умов того періоду та світового стану, вдалось створити і привести до успіху компанію. Звісно в кожного своя історія, хтось вдало декілька разів інвестував, хтось «спіймав хвилю» як кажуть, опинився в правильному місті з правильними людьми в правильний час, хтось мав потрібні ресурси і вдало скористався ними. Кожна історія успіху насправді унікальна. Але часи змінюються і правила гри також, а керівники подекуди, мов би залишаються там, в своєму успішному минулому.
Все змінюється і потребує руху, а якщо казати про бізнес, то тим паче, зараз існує думка, що «бігти» потрібно ще скоріше. Але від кого, за ким і куди, також змінні значення.
Парадокс у тому, що отримавши успіх долучивши певні методики і ресурси — не означає досягнення успіху застосувавши ті ж методики, ресурси і наступного разу, без чіткого розуміння ситуації, аналізу та прогнозування.
Питання управління та лідерства доволі гостре наразі. Не всі керівники милі та співчутливі, розуміючі та мудрі. Звісно кожен своєрідний, але конкуренція в кампанії, переслідування власних інтересів, людський фактор, та багато інших негативних чинників впливають на поведінку та стан керівників на всіх ланках, а також і на імідж компанії загалом.
Сучасні лідери повинні вміти розуміти та підтримувати емоційний стан своїх співробітників. Емоційний інтелект є одним з найважливіших навичок лідера особливо в кризовий період.
Сучасні керівники мають опановувати емоційний інтелект:
- розпізнавати стрес,
- підтримувати емоційний стан команди,
- створювати атмосферу довіри та підтримки.
Вміння розпізнавати стрес, вчасно реагувати на емоційні потреби команди та створювати атмосферу підтримки допомагають зберігати продуктивність і лояльність співробітників.
У підсумку
Не переймайтеся, якщо виявите, що все не так ідеально як самі собі нафантазували, це нормально і так трапляється, але і не полишайте віри в те, що знайдете місце по душі. Компанія мрії — це, безумовно, фантастична казка, але все в ваших руках, якщо не можна змінити обставини — можна змінити відношення до даних обставин.