Що по економічному фронту? Щоб рухати економіку, бізнесу потрібні продажі. А щоб продавати – треба рекламуватись. Як це робити етично? Як залучати нову аудиторію? Як бути видимим та чутним навіть у найтемніші часи?
У рамках проєкту UA business.global підготували рекомендації, які допоможуть підприємцям ефективно комунікувати у війну.
Не мовчіть
Насамперед – говоріть зі своєю аудиторією. Щоб бізнес не сприймався відстороненим від ситуації, що склалася, підтримуйте інформаційну активність. Але будьте ситуативні, не плануйте стратегію взаємодії надовго вперед і максимально швидко адаптуйте контент під потреби своєї аудиторії. Головне – не зникайте з радарів, щоб не втратити аудиторію.
Розкажіть про поточний стан бізнесу
Війна торкнулася всіх і кожен бізнес по-різному переживає цей складний період. Розкажіть клієнтам, у якому становищі ви зараз:
- працюєте зі звичним навантаженням;
- скоротили виробництво;
- тимчасово припинили діяльність;
- трансформували виробництво під потреби ринку в умовах воєнного стану;
- зробили релокейт бізнесу.
Відкритість та чесність зараз цінуються, як ніколи. Будьте відвертими і говоріть про те, з якими складнощами зіткнулися, але не сильно заглиблюючись у подробиці (див. наступний пункт).
Давайте релевантний контент
Зосередьтеся на потребах цільової аудиторії, подумайте, чим ви можете допомогти їй, як поліпшити життя та давайте релевантний контент. Наприклад, підготуйте добірки корисних статей, сервісів, лайфхаків. Пам’ятайте, людям зараз так само необхідні побутові товари, одяг, косметика. Якщо це ваш продукт, розкажіть про свою пропозицію з боку потреб аудиторії, щоб потенційні клієнти знали – у вас є те, що потрібно.
Не знецінюйте себе та транслюйте готовність працювати
Якщо ви не допомагаєте волонтерам або не на передовій, це не означає, що ви займаєтесь чимось неважливим. Людям зараз потрібні і манікюр, і чашка кави серед робочого дня. Умовний манікюр та кава в улюбленій кав’ярні – це щось звичне та стабільне з «минулого» життя, а отже, вашим клієнтам це необхідно. Якщо ви в безпеці, кажіть, що ваш бізнес продовжує працювати. Пам’ятайте, те, що ви робите – ВАЖЛИВО! Ще й тому, що ви сплачуєте податки, отже допомагаєте нашій армії та економіці.
Говоріть про плани
Зараз складно щось планувати на довгий термін, але повідомте аудиторії про свої найближчі цілі. Які задачі ставите перед собою для підтримки бізнесу, що робитимете і який результат очікуєте отримати? Це знову про відкритість та можливість стати ближчим до своєї аудиторії. Розкажіть, якщо маєте намір трансформувати послуги/товари, плануєте розвивати нові напрямки або виходити на міжнародні ринки.
Транслюйте лідерство
Активність підкуповує за всіх часів. Зараз особливо! Клієнти йдуть до тих, у кому відчувають опору, енергію, драйв. Відображайте це у комунікаціях. За сильними брендами стоять сильні особистості, які рішуче створюють нові продукти, ініціюють нові проєкти, беруть відповідальність та зобов’язання. З такими бізнесами клієнти лишаються навіть у війну.
Об’єднуйте людей
Нині у всіх колосальний запит на єднання. Люди об’єднуються у спільноти і прагнуть бути разом із тими, хто поділяє їхню позицію. Як ваш бізнес може поєднати людей? Можливо це буде група взаємної підтримки? Запитайте своїх клієнтів, що для них зараз важливо і будуйте ком’юніті навколо запиту аудиторії.
Надихайте
Прямо зараз поряд з нами звичайні люди стають героями, про яких будуть згадувати наступні покоління. Чиї історії може розповідати ваш бізнес? Можливо ви напишете свої? Надихайте свою аудиторію та транслюйте віру у краще. Мотивуючі комунікації дають надію – це дуже важливо зараз.
Допомагаєте? Скажіть про це, але не нав’язливо
Якщо ваша команда надає допомогу ЗСУ, волонтерам, людям, які виїхали з гарячих точок тощо, розкажіть про це. Це не хвастощі. Це підтримка, опора, позитивні емоції – те, що потрібно людям зараз, як ніколи. Зафіксуйте інформацію про допомогу в bio у соцмережах або вкажіть на сайті та періодично повідомляйте про те, що вже перерахували певну суму.
У період криз, особливо таких гострих як війна, змінюються інструменти, орієнтири та шляхи досягнення мети. Але, щоб не відбувалося, продовжуйте вірити в свою Big Idea. Говоріть з аудиторією чесними меседжами, які допоможуть донести потрібну інформацію, утримати клієнтів та зберегти бізнес.