Netflix – найбільший у світі сервіс потокового відео за підпискою. Відомо, що компанія починала як простий сервіс прокату DVD вдома. Наприкінці 2021 року цей гігант зріс на 26 мільйонів нових користувачів, збільшивши свою абонентську базу до 222 мільйонів передплатників. Рекордне зростання було пов’язане з тим, що мільйони людей були змушені сидіти вдома через карантинні обмеження, введені в різних країнах. Статки Netflix продовжували зростати під час пандемії, його чистий прибуток за рік склав – $5,1 млрд.
Netflix, як і раніше, користується лояльністю глядачів у всьому світі. Незважаючи на жорстку конкуренцію з такими великими світовими гравцями, як Amazon, Paramount і Disney, Netflix продовжує розширювати свою мережу в усіх країнах і регіонах.
Як же компанії вдасться зберегти лідируючі позиції протягом багатьох років, незважаючи на те, що конкуруючі компанії стрімко її наздоганяють?
Давайте розглянемо дії Netflix щодо формування своєї стратегії у зв’язках із громадськістю.
1. Руйнуючи стереотипи
Найбільш важливим фактором успіху Netflix є те, як люди змінили свій підхід до перегляду фільмів та телебачення загалом. Компанія змінила те, як люди споживають медіа, надавши людям можливість вибирати, що як і коли вони хочуть дивитися. Netflix зруйнував «владу» голлівудських студій і запропонував безліч варіантів розваг.
Контент на Netflix дозволяє людям дивитися свої передачі миттєво та у будь-який час. Вони також можуть “добу” дивитися свої улюблені шоу. Netflix дав глядачам те, що вони хотіли – спосіб контролювати те, що вони дивляться. В Інтернеті є цілий світ контенту, і Netflix допоміг створити спосіб пошуку всього цього. Також немає реклами, що перериває програми, що робить його унікальним для традиційного способу перегляду телевізора.
Постійно впроваджуючи інновації та завжди пропонуючи унікальні пропозиції, Netflix продовжує утримувати своїх клієнтів та змушувати їх обирати свої послуги. Нещодавно компанія запустила ігрові програми, доступні тільки для їхніх клієнтів. Ця культура інновацій є рушійною силою успіху компанії. Вона полягає в тому, щоб завжди виробляти послуги та контент, виходячи з уподобань клієнтів.
2. Швидке та відкрите вирішення суспільних проблем
Як і в будь-якій іншій організації або компанії, завжди будуть проблеми, які можуть спричинити негативну реакцію на їхній бренд. Netflix – глобальна компанія з міжнародною аудиторією. В Інтернеті так багато інформації та думок про компанію та її продукти. Будь-яка проблема може стати вірусною, якщо її не вирішити, і поступово може перерости в проблему, яка асоціюватиметься з брендом.
У 2021 році відомий американський комік Дейв Чаппель отримав велику критику на свою адресу через свої жарти про «гендер» в одному зі своїх шоу, які транслюються на Netflix. Його комедійне шоу стали називати «принизливим та шкідливим» для суспільства.
На тлі протестів та відставок, директор з контенту компанії Тед Сарандос, захистив висловлювання коміка на підставі свободи вираження та творчої свободи. Протягом усього процесу компанія залишалася відкритою та прозорою щодо причин своїх рішень. Багатомільйонна аудиторія передплатників компанії може приймати власні обґрунтовані рішення про те, як компанія веде свої відносини з громадськістю.
3. Захист свободи слова та інклюзивності
Відома стратегія Netflix у зв’язках із громадськістю передбачає свободу вираження своєї думки, різноманітність культур та інклюзивність. Завдяки своєму міжнародному охопленню вони мають широкий спектр програм, спрямованих на просування мультикультурного світового контенту. Програми охоплюють різні жанри із глобальними темами.
Команда Netflix працює над тим, щоб їхні програми точно відображали різні думки, творчість, релігії, культури, раси, ґендерні вирази, сексуальну орієнтацію та ідентичність. З таким розмаїттям їхнього контенту, вони можуть охопити ширшу аудиторію.
Захист свободи думки – це спосіб Netflix переконатися, що кожен має можливість бути самим собою в медіапросторі. Цей крок спрямований не на те, щоб зробити людей іншими, щоб контент став цікавішим, а на те, щоб дозволити людям бути самими собою. Пропаганда інклюзивності робить усе, щоб голос кожного був почутий.
4. Просування глобальних культур та контенту
Netflix, можливо, розпочав свій шлях як американська компанія, але, зосередившись на різноманітності та інклюзивності, компанія перетворилася на міжнародну. У міру того, як Netflix розширює свою мережу передплатників, він поширює інформацію та знання про різні культури. Вперше глядачі вбачають так багато міжнародних програм, які виробляються на одній доступній платформі. Безперечно, це була величезна подія для світових культур в цілому.
Два приклади – власне виробництво Netflix – південнокорейський мегахіт Squid Game та іспанський трилер Money Heist. Серіал жахів «Гра в кальмара» виявився надзвичайно популярним, оскільки глядачі у всьому світі були поглинені актуальними темами морального конфлікту та людського інстинкту виживання.
Іспанський телесеріал, кримінальна драма – «Пограбування грошей» (La casa de papel), порушувала питання жадібності та зради, актуальні теми, які зробили його хітом. Серіал отримав кілька нагород, у тому числі найкращий драматичний серіал на 46-й Міжнародній премії «Еммі».
Створюючи різні культурні жанри розваг, Netflix закріпив свою позицію у різноманітних спільнотах та верствах населення. Водночас, таке просування мультикультурного контенту безпосередньо резонує з широким спектром національностей та етнічних груп.
Netflix продовжував створювати великі каталоги потокового контенту з різних регіонів та континентів, залучаючи до них аудиторію. А з переходом на регіональний контент компанія також збільшила інвестиції у місцеву індустрію розваг. Від Південно-Східної Азії до африканського континенту Netflix розширив свій контент культурною різноманітністю залежно від географічного положення.
Компанія також надає нову платформу для кінематографістів та художників, щоб вони могли самовиражатися, одночасно розвиваючи свої галузі у регіоні.
5. Пропаганда корпоративної культури працівниками
Гігант потокового мовлення Netflix став однією з найпривабливіших компаній з погляду корпоративної культури та управління персоналом. Необмежена відпустка. Немає дрес-коду. Згода на витрати не потрібна. А якщо ви критикуєте компанію, вас можуть нагородити просуванням по службі.
Багато хто з тих, хто працює в Netflix, цінують компанію за її відкриту політику. Netflix відомий своєю культурою відкритості і один з їхніх ключових принципів – говоріть про людину лише те, що ви скажете їй у вічі. Фактично, компанія сама заохочує своїх співробітників висловлювати свою думку і уникати будь-яких забобонів. Такою сміливою директивою компанія підтримує своїх співробітників, щоб вони прийняли культуру просування інновацій у своїх лавах.
Генеральний директор Netflix Рід Хастінгс вже написав книгу: «Правила без правил» про компанію, чия корпоративна культура та методи управління часто вважалися жорстокими чи механічними. У розслідуванні Wall Street Journal 2018 року, під час якого газета поговорила з 70 нинішніми та колишніми співробітниками Netflix, культура компанії іноді описувалася як безжальна та прозора «до дисфункції».
Один із прикладів культури «свободи та відповідальності», який вона привела, полягає в тому, що компанія не має політики щодо витрат або того, хто може підписувати контракти. «У людей багато свободи у прийнятті рішень. Кожен співробітник має кредитну картку, і вони приймають рішення про те, як вони витрачають гроші.
Найкращий спосіб створити свій бренд – через своїх співробітників. Люди хочуть працювати в компаніях із гарною культурою. Співробітники Netflix є найкращими захисниками бренду компанії. Тактика компанії різна, але однаково ефективна. Саме тому Netflix активно пов’язує співробітників із компанією. Вони перетворили своїх співробітників на своїх відкритих захисників і прихильників, від агентів по роботі з клієнтами до рекрутерів. І найприємніше те, що всі вони задоволені цим безпрецедентним рівнем прозорості.
Netflix сьогодні
В даний час Netflix активно експериментує з іншим новим джерелом прибутку: іграми. Компанія нещодавно придбала ігрову студію Night School та розробила ігри на основі своєї власної інтелектуальної власності, такі як популярне шоу «Дуже дивні справи».
Як і очікувалося, Netflix заявляє, що розширить свій портфель ігор у 2022 році, можливо навіть включивши в нього франшизи, створені не на Netflix.
Замість висновків:
Зв’язки з громадськістю та відповідальність компаній – частина бізнесу, яку часто не беруть до уваги. Оскільки майбутнє засобів масової інформації змінює форму і, як наслідок, змінюється навколишнє середовище, стає все важливішим бути в курсі того, що відбувається у всьому світі. Такі організації як Netflix готові взяти на себе відповідальність за свої дії. Компанії повинні розглядати зв’язки з громадськістю як невід’ємну частину своїх стратегій, тому що те, що зараз може здатися незначним рішенням, може мати великий вплив на майбутнє.