Хочете продавати конкретний товар, але не знаєте чи буде на нього попит? Розповідаємо, як дешево перевірити попит на товар та не витрачати тисячі доларів на закупку продукції, яка може й не продатися в майбутньому.
Опитування та анкети
Якщо ви знаєте свою цільову аудиторію, проведіть опитування в місцях її перебування. За відповіді на питання та заповнення анкет можна надавати подарункові купони, знижки або якісь призи.
Створювати анкети та шаблони опитувань можна безкоштовно, використовуючи SurveyMonkey чи Google Forms. Добре працює метод опитувань в соціальних мережах, в спільнотах, де люди відпочивають або навчаються.
Зібрана інформація дозволить зрозуміти, які потреби має ваш клієнт, та чи зацікавить його товар. Ситуація, коли реальність відрізняється від плану – не рідкість.
Аналіз ключових слів
Побачити скільки людей шукає товар в вашому регіоні допомагають пошукові системи та сервіси для збору ключових слів. Можна використовувати:
- Google Keyword Planner;
- SEMrush;
- Інше.
Максимально конкретизуйте фрази. Наприклад, не «купити телефон Xiaomi Redmi Note», а «купити чорний телефон Xiaomi Redmi Note 13 Pro 8/256GB у Києві». Не ігноруйте підказки від самого Google, які він показує разом з результатами видачі.
Нажаль, вони не завжди публікуються українською мовою, але показують попит на аксесуари чи суміжні товари, які підвищать ваш прибуток. Наприклад разом з Xiaomi Redmi Note покупці шукають чохли, флешки та можливість порівняти ціни.
Тестові оголошення
Не обов’язково купувати партію товару, щоб побачити чи будуть на нього замовлення. Якщо доставку чекати недовго (1-3 тижні), можна скористатися тестовими оголошеннями.
Публікуєте оголошення так, якби мали товар на руках та приймаєте заявки. Потенційним покупцям говорите, що товар закінчився, але ви можете записати їх до листа очікування. Коли буде 20 замовлень та більше за пару днів, значить попит є та треба швидко замовляти товар.
Особливо це працює з трендовими товарами з китайських маркетплейсів та іграшками. Але беріть до уваги, що посередники та оптові продавці можуть знищити ринок швидше, чим ви отримаєте свій товар. Зберігайте баланс та оцінюйте ризики свідомо.
Інфлюєнсери
Ціна співпраці з блогерами залежить від їх популярності, активності та кількості аудиторії. Недорого перевірити попит на товар можна через інфлюєнсерів (аудиторія від 1000 до 10 000 активних підписників).
Якщо блогер має небагато замовлень є можливість домовитись про співпрацю на умовах бартеру. Коли підуть продажі можна вкладати частину грошей в рекламу товару, зробити партнерську програму.
landing pages
Часи коли лендинги коштували скажених грошей минули. Зараз можна зробити просту сторінку на конструкторі самостійно, запустити рекламу на невелику суму та побачити зворотну відповідь потенційних клієнтів.
Вибір способу перевірки попиту на товар залежить від його типу, вартості, умов зберігання та інших параметрів. Плануючи займатися продажами, складіть портрет цільової аудиторії, попередній план та подумайте, яку суму ви готові інвестувати в його перевірку.
Пам’ятайте, що в рекламу краще не вкладати кредитних коштів та грошей, які ви взяли в борг. А якими способами перевірки попиту користуєтесь ви? З якими технологіями працювали?