16 та 17 квітня в Страсбурзі (Франція) у рамках весняної сесії Парламентської асамблеї Ради Європи (ПАРЄ) відкриється виставка картин Марії Примаченко. Експозиція має на меті не тільки донести до відвідувачів самобутній стиль всесвітньо відомої мисткині, але і звернути увагу європейських депутатів на українську культурну спадщину, яка фактично знищується через вторгнення Російської Федерації.
Марію Примаченко називають однією з найулюбленіших українських художниць, чия яскрава уява та особливий стиль (так зване «наївне мистецтво») зачарували глядачів по всьому світу. За останні роки її роботи були представлені у ряді країн Європи та США. Виставка у Страсбурзі, на думку Голови української делегації в ПАРЄ Марії Мезенцевої, має змусити кожного глибше замислитися про значущість збереження української культури.
«Дії Російської Федерації в агресії проти України є постійним нагадуванням про небезпеку, що загрожує її культурній спадщині. Крім прямих нападів на культурні об’єкти, небезпеку становлять також і більш витончені форми знищення культурної спадщини, такі як вивезення архівів, пропаганда через освіту, спотворення історичних наративів тощо,» — говорить Марія Мезенцева.
За її словами, під час весняної пленарної сесії ПАРЄ буде представлено доповідь, у якій підкреслюється нагальна потреба протидіяти стиранню культурної ідентичності як у часи війни, так і в мирний час. Зокрема в доповіді наголошується на важливості збереження культурної спадщини як засобу захисту колективної пам’яті та сприяння примиренню.
На виставці, організованої за сприяння київської галереї Sofia-A та маркетингової агенції Superheroes.Marketing, буде представлено 20 картин, що є власністю прямих спадкоємців Марії Примаченко, фонду Prymachenko Family Foundation. Нащадки художниці впевнені, що творчість Примаченко унікальна, бо є зрозумілою кожному, хто вміє дивитися не тільки очима, але й серцем. На роботах зображена і краса природи, і сила почуттів, і біль, який приносить війна. Останнє відчувається особливо гостро, якщо згадати, що 25 лютого 2022 року музей мисткині в селі Іванків на Київщині було знищено російськими військами.
«Всі її роботи життєствердні. Кольори та символи відображають перемогу добра над злом, що означає перемогу життя. Марія Примаченко не оминає складних соціальних питань і дає поради, як їх вирішувати: бути добрим, але й пускати в хід кігті, зуби й лапи, якщо хтось зазіхає на найцінніше. Ми переконані, що роботи Марії Примаченко — це міст, для якого не існує фізичних та культурних кордонів, і який допомагає світові краще зрозуміти українське мистецтво,» — говорить Анастасія Примаченко, Директорка фонду Prymachenko Family Foundation.
Довідка:
Prymachenko Family Foundation — благодійний фонд, заснований прямими нащадками Марії Примаченко. Основне завдання фонду: збереження спадщини Марії Примаченко та знайомство світу із нею.
Засновниця та керівниця фонду: Анастасія Примаченко, праонука художниці.
Sofia-А — Київська галерея з глобальним охопленням. З 1995 р. співпрацює з найкращими українськими художниками та інституціями надаючи підтримку їхніх маркетингових, виставкових та представницьких потреб. Велика колекція галереї включає картини найвідоміших сучасних українських художників, які користуються беззаперечним визнанням в Україні та за кордоном. Відповідно до місії, Sofia-A прагне розвивати та сприяти більшій обізнаності та поцінування культури й традицій України. Задля цього було організовано і проведено понад 20 міжнародних виставок у США, Європі та Японії. Також у фокусі компанії та соціальні проєкти: за останні два роки компанія організувала одну всеукраїнську та шість міжнародних виставок, успішно зібравши кошти на лікування дітей, зокрема для дитячої лікарні «Охматдит» у Києві. Керівники: Максим Мельник та Марія Столяр
Superheroes.Marketing — міжнародна маркетингова агенція повного циклу маркетингове агентство повного циклу, що працює з українськими, європейськими та мультинаціональними клієнтами. З 2008 року Superheroes надала рішення більш ніж сотні світових брендів, неодноразово здобула перемоги в конкурсах та нагороди, включаючи престижну Red Dot Design Award. У портфоліо агенції виграні державні конкурси на найкращий продукт для просування іміджу та створення унікальної офіційної айдентики столиці України, Києва. Зокрема, 2012 р.: виграний тендер на розробку першого туристичного бренду Києва; 2021 р. — на створення брендингу для платформи Kyiv MICE Hub, спрямованої на розвиток потенціалу Києва як місця проведення міжнародних ділових заходів. Керівник: Тарас Горбул