Конкуренція на ринку SMM зростає, як гриби після дощу, а це значить, що коли на ваші плечі випаде завдання вибрати агентство для співпраці, попереджаємо – буде нелегко.
Ми виділили 8 суб’єктивних, але наближених до дійсності, пунктів відбору, щоб допомогти вам вибрати команду для комфортної та продуктивної роботи.
- Вузька спеціалізація. Якщо вашому бізнесу потрібен лише SMM (інші інструменти успішно працюють), рекомендуємо звертатися до профільної компанії. Великі агентства менш зацікавлені в просуванні тільки соцмереж. Їм рентабельніше закривати цілий комплекс завдань: брендинг, SEO, PPC, веб-дизайн, створення додатків.
- Кейси. Швидше за все, це найбільш важливий критерій відбору агентства. Роботи найкраще відображають рівень, креативність, професіоналізм компанії. Перегляньте сторінки поточних клієнтів – проаналізуйте якість фото- і відеоконтенту, оперативність відповідей на коментарі, креативність і естетичність Instagram Stories, загальну активність. Яка перша думка відвідала вас, коли ви перейшли на аккаунт? Чи створюється враження, що над проектом працює ціла команда фахівців?
- Команда. Зверніть увагу, скільки співробітників працює в компанії і який формат їх зайнятості – в офісі або на аутсорсі. Наша думка – краще вибирати агентство, де фахівці регулярно відвідують офіс (мінімум 3 рази в тиждень). Вважаємо, що це реально впливає на якість роботи, оперативність комунікації та навіть на креативну складову робочого процесу (Брейнсторм в колі колег набагато продуктивніші, ніж в zoom- або на skype-колле).
- Відгуки. Звичайно, в Facebook або на сайті агентства викладають тільки позитивні і хороші рекомендації (ну природно, хто буде робити собі антипіар?). Тому якщо ви хочете отримати реальний фідбек від роботи – напишіть до відділу маркетингу (або безпосередньо бренд-менеджеру, але як добути особисті контакти – вже інша історія) тієї компанії, яку раніше просував в соцмережах обраний підрядник. Так можна отримати більш надійний і якісний відгук.
Якщо ви оголошуєте тендер, можете запитати у потенційного агентства-підрядника рекомендації / контакти 2-5 клієнтів за останній рік роботи. - Форма підприємства. Цей аспект важливий з юридичної точки зору. Співпраця з невеликими молодими агентствами найчастіше має на увазі готівкову оплату послуг без офіційного договору. А це не несе за собою ніякої відповідальності з боку підрядника. Хто дасть вам гарантії, що завтра ці аутсорс-працівники просто не вийдуть на зв’язок після оплати нового періоду. Ми наполягаємо, що відносини клієнт-підрядник повинні бути узаконені.
- Особисті сторінки агентства. Досить спірне питання. На одній стороні медалі – “як швець може бути без чобіт?”. А на іншій – “навіщо нам розвивати свої акаунти, коли в пріоритеті клієнти?”. Обидві точки зору мають право на життя. Але ми все ж вважаємо, що будучи профі в SMM, мати неякісний контент у своєму профілі – ознака поганого тону. Чи не хочете вкладати сили в розвиток сторінки? Тоді зробіть візуально красивий аккаунт-візитку з переходом на сайт. Вуаля. Ви чудові!
- Персональне знайомство. Кращі колаборації відбуваються, коли партнери поважають і цінують один одного. І навіть за найбільшими брендами стоять звичайні люди, з якими потрібно знайти спільну мову. Тому перед співпрацею приїдьте в офіс до потенційного партнера, познайомтеся з командою, поцікавтеся, хто буде вести проект. Це начебто дуже примітивний, але від того не менш важливий аспект роботи.
- Адекватність. Заключний пункт нашого відбору. Як би це дивно не звучало, але вибирати треба не “казкарів”, які беруть придумані з голови захмарні KPI і обіцяють по 200 продажів при бюджеті 50 $, а людей, які можуть тверезо оцінити свої можливості аналітичним шляхом.
Підведемо підсумки
Отже, ви налаштувалися знайти відповідального, надійного підрядника для просування бізнесу в соцмережах.
Для початку виберіть кілька SMM-агентств, вивчіть їх кейси, особисті сторінки, почитайте відгуки і заповніть бріфи. Деталізуйте ваші цілі і завдання, з’ясуйте покроковий план дій і приблизні терміни його виконання.
Проаналізуйте, як реагують на ваші запити, як спілкуються, які умови пропонують. Сподобалися декілька бізнес-пропозицій від SMM-агентств? Починайте наступний етап підготовчої роботи перед вибором підрядника. І це ми не про допити з пристрастю. Вам просто слід ближче познайомитися з командою, щоб отримати достатньо інформації про те, як будуть працювати з вашим проектом, які рішення для досягнення бізнес-цілей вам пропонують і чи сходяться ваші цінності в цілому.
Вам потрібен партнер, який не буде прикрашати або «лити воду» у вигляді привабливих обіцянок. Вам потрібні фахівці, які готові працювати прозоро і зможуть надати вам конкретне розуміння про те, як SMM-просування допоможе домогтися успішних результатів для вашого бізнесу.
Автор: Ксенія Антонішина, Head of SMM Kiwi agency