Листопад — місяць найбільших знижок. Окрім відомої Чорної п’ятниці, останніми роками все більш популярними стають Всесвітній день шопінгу 11.11 та Кіберпонеділок. Ймовірно, за наступні десятиліття маркетологи вигадають ще щось новеньке, а поки зібрали основні дати, інфодовідки та поради щодо осіннього шопінгу. Enjoy!

Meest China
11.11 або День Холостяка
Коли: 11 листопада
Це китайське свято, що з’явилось у 1990-х, як антипод Дня всіх закоханих. В цей день самотня молодь країни святкує парубоцьке життя, весело проводячи час гучними компаніями в барах і караоке.
Спочатку свято стало популярним на території Китаю і його підхопили місцеві виробники, бренди та найпопулярніші маркетплейси. Згодом 11.11 набрало обертів у світі, і за останнє десятиліття отримало неофіційний статус міжнародного дня шопінгу, коли продавці на китайських маркетплейсах пропонують рекордні знижки — аж до 90%. Слідом за ними до розпродажу долучились й інші міжнародні та локальні магазини. В Україні магазини та маркетплейси теж долучились. Знижки стартують ще на початку листопада і досягають піку 11 числа. Подекуди знижені ціни можуть триматися ще тиждень після свята.
Де шукати знижки:
Більш відомі китайські онлайн-майданчики з міжнародною доставкою — Temu та AliExpress. Але найвигідніші пропозиції китайські продавці виставляють на внутрішніх маркетплейсах, які працюють виключно на місцевий ринок та не мають опції доставки в інші країни, як-от Taobao, Pinduoduo, 1688, JD.com, Poizon. Зробити там замовлення можна за допомогою посередників, які мають склади в Китаї та можуть звідти здійснити доставку в Україну, як-от, Meest China.
Що купувати:
Без перебільшення усе — від трендової косметики й модного одягу до павербанків та зарядних станцій, які зараз особливо актуальні, а коштують там значно дешевше, ніж в Україні. До речі, ще можна встигнути замовити зарядні станції без мита — маємо таку можливість до 31.12.2025.
Чорна п’ятниця
Коли: п’ятниця після Дня Подяки в США (цьогоріч — 28 листопада)
Це день масових знижок і великих акцій — американський феномен, який розповсюдився й на інші країни. Спочатку термін «Black Friday» використовували в 50-60-х роках минулого століття у Філадельфії, коли одразу після Дня подяки та щорічної футбольної гри Army проти Navy містом приходив великий потік покупців і туристів, і це створювало хаос на дорогах і в магазинах. Згодом термін почали вживати по всій країні на позначення дня найбільшої за весь рік виручки у магазинах. Або, говорячи мовою бухгалтерії, коли баланс виходив зі збиткових червоних цифр на прибуткові чорні.
Сьогодні це міжнародне явище, яке охоплює п’ятницю, суботу та неділю. Але перші знижки можуть з’являтися приблизно за 5-7 днів до офіційного початку розпродажу, перетворюючись в так званий Чорний тиждень. На саму Чорну п’ятницю стартують додаткові пропозиції та акції зі зворотнім відліком.
В Україні розпродаж також популярний, і це підтверджують цифри: за даними від eSputnik, частка нових користувачів в українських ритейлерів зростає на 97% за тиждень до Чорної п’ятниці, а безпосередньо в день події — на 141% . При цьому середній чек у п’ятницю зростає на 18%.
Де шукати знижки:
Шукати вигоду варто як в найближчих торгових центра, а також маркетплейсах, інста-магазинах, застосунках тощо. Якщо говорити про онлайн-шопінг, то шукати знижки до Чорної п’ятниці варто і на закордонних майданчиках. Гарні пропозиції є в європейських маркетплейсах, а от щодо азійських платформ — вибірково. Китайські магазини, орієнтовані на імпорт та міжнародну аудиторію, як Temu або Shein, долучаються до розпродажу, а от на внутрішніх маркетплейсах пропозицій буде менше, адже там основна шопінг-подія осені — День Холостяка.
Що купувати:
Традиційно найбільше знижок представлено в таких категоріях, як побутова техніка та електроніка, ігрові гаджети та консолі, одяг, взуття, аксесуари, декор і товари для дому, доглядова та декоративна косметика, дитячі іграшки, онлайн-сервіси та підписки. Також, як і у випадку з 11.11, варто звернути увагу на зарядні станції, інвертори, павербанки, батареї — це реальний шанс організувати енергоавтономність домівки дешевше.
Кіберпонеділок
Коли: понеділок після Чорної п’ятниці (цьогоріч — 1 грудня)
Спочатку Кіберпонеділок з’явився як онлайн-альтернатива Чорній п’ятниці. У середині 2000-х, коли інтернет-торгівля лише набирала обертів, американські ритейлери помітили закономірність: у перший робочий день після “чорноп’ятничних вихідних” люди активно робили покупки в інтернеті просто з офісів. Тоді маркетологи назвали це Cyber Monday і зробили ще один день тотальних знижок, але вже виключно онлайн.
Сьогодні межі між Чорною п’ятницею та Кіберпонеділком майже стерлися: обидві події давно представлені в онлайні та офлайні. В цей день часто з’являються додаткові знижки, а деякі бренди навіть притримують частину акційних пропозицій саме до понеділка. В Україні це також прослідковується, в своєму дослідженні аналітики eSputnik з’ясувати, що до кіберпонеділка середній чек в українських покупців зростає на 50%.
Де шукати знижки:
Основні пропозиції з’являються на маркетплейсах та в інтернет-магазинах — українських і міжнародних. Також спеціальні знижки активують брендові сайти, які у Чорну п’ятницю пропонували лише частину акцій. Окрему увагу варто звернути на розсилки та офіційні сторінки продавців у соцмережах — саме там часто публікують промокоди, закриті акції або додаткові знижки на обмежений час.
Що купувати:
У Кіберпонеділок традиційно вигідно брати техніку та електроніку, зокрема ноутбуки, планшети, роутери, монітори, телевізори — саме на цю категорію найчастіше застосовують ще більші знижки. Також це гарний час для вигідного придбання програмного забезпечення, VPN, онлайн-курсів, річних підписок, відеоігор. Крім того, варто перевірити платформи на кшталт Steam або PlayStation Store — там часто з’являються окремі «кіберпонеділкові» пропозиції.
Кілька шопінг-порад на майбутнє
Формувати кошик з товарами краще заздалегідь, щоб в день розпродажу вам залишалось тільки оформити покупку. Таким чином заощадите власний час і точно встигнете вхопити бажані товари до того, як їх розберуть в перші хвилини сейлу.
Напередодні розпродажу варто час від часу моніторити товари у різних продавців для розуміння їх реальної вартості до знижок. Це дозволить не натрапити на фейковий “SALE”.
Коли полюєте на популярний розмір, фасон, модель одягу, взуття чи аксесуарів — замовляйте вже з 00:00 в перший день розпродажу (за часовим поясом країни маркетплейсу, звідки здійснюєте замовлення!). Адже якщо це щось трендове, лімітоване та популярне — ще до ранку таких товарів може не бути в наявності.
Враховуйте, що в період великих знижок логістика перевантажена, локальна доставка може потребувати більше часу, а продавці просто фізично не встигають відправляти замовлення одразу після їх створення. Тому не варто купувати на великих розпродажах речі, які вам потрібні тут і зараз, як-от подарунки, речі в термінову поїздку тощо — особливо якщо мова про європейські чи азійські маркетплейси.









































































