Щоденна робота піарника вимагає високого рівня концентрації уваги, вміння дивитися на рутинні процеси під незвичним кутом і переробляти величезні пласти інформації. Піарник сьогодні – який він? Що читає? Чим живе? Ми в PRNEWS.IO вирішили розібратися з темою, провівши опитування за допомогою листів і соцмереж Facebook і LinkedIn.
Отримавши близько 50 заповнених опитувальників від фахівців в сфері комунікацій, ми з’ясували, якими особистісними якостями повинні володіти PR-фахівці та маркетологи, і які саме сайти та пабліки допомагають тримати руку на пульсі.
Профі повинен мати критичне мислення, відокремлювати головне від другорядного в інформаційному шумі, володіти аналітичними навичками. Зберігати холодну голову в низці дедлайнів, гаряче серце і любов до професії в режимі нон-стоп, закоханість в проект і, обов’язково, почуття гумору. Бути безстрашним в реалізації нових ідей. Гнучким, здатним швидко приймати рішення. Дружити з відділом продажів і говорити на одній мові з топ менеджерами компанії. Постійно прокачувати свої скіли і правильно відновлюватися після напруженого трудового тижня.
За даними опитування, осягнути неосяжне і залишатися в курсі трендів, кейсів і нових технологій допомагають, в першу чергу, галузеві медіа, пабліки і розсилки. За ними слідують вебінари, тренінги, онлайн-конференції, навчальні курси. На третьому місці за популярністю серед наших колег – подкасти, спеціалізована література, книги з управління проектами та біографії культових особистостей.
Одним краще заходить навчальний курс. Надихнутися новою ідеєю і почерпнути сили іншим допомагають живі зустрічі з колегами по цеху і обмін практичним досвідом. Треті черпають натхнення з книг, і впевнені в тому, що професійна література не зрівняється ні з одним інтернет-лонгрідом.
Сайти та медіа
За результатами 75% опитаних PRNEWS.IO респондентів, перераховані вище галузеві сайти для піарників і маркетологів увійшли до переліку ресурсів, що найбільш активно читаються. Вони розташовані в алфавітному порядку. Також популярністю користуються блог Webpromo, блог Content.ua, блог SEMrush, Marketer.ua, marketingland.com і матеріали сервісу Pressfeed.ru.
При цьому більшість учасників рейтингу переконані: піарник повинен володіти набором інструментів для багатоканальності, навичками мультизадачності і швидкої обробки інформації. Мало обмежуватися галузевими медіа – необхідно формувати власний інформаційний простір за участю ділових і загальнонаціональних медіа.
Так, за словами Богдана Дубілевского, CMO Вікібізнес, їх команда, крім топових галузевих ресурсів, читає Forbes, НВ, Kyiv Post, ІНТЕРФАКС-Україна та ін. В обов’язкову програму для співробітників входять нішеві тематичні ресурси по Вікіпедії, методу управління SCRUM, Todoist і підписка на вичавки з кращої сучасної бізнес-літератури.
Телеграм-канали
Вони впевнено набирають популярність завдяки високому рівню залученості аудиторії – сьогодні це один з найбільших месенджерів у світі. Новини, кейси, ідеї і статті приходять безпосередньо до читачів, а система оповіщень значно збільшує шанс не пропустити важливий контент. Зручно, оперативно, з точним фокусом на цільову на аудиторію.
Тож не дивно, що саме телеграм-канали займають друге місце за популярністю за результатами опитування PRNEWS.IO. Як показує практика, піарники і маркетологи в обов’язковому порядку підписуються на профільні месенджери: в середньому, кількість підписок становить від 3 до 5.
- Будні піарника;
- Digital masons;
- DMM (Digital Marketing Management by UAMASTER);
- Добрий піар;
- Главред;
- I-Marketing.ua;
- Партизанський маркетинг;
- Perfect PR;
- SETTERS;
- Скромний маркетолог.
Крім телеграм-каналів з ТОП-10, колеги по PR-ринку рекомендують не залишати без уваги такі пабліки, як канал Олени Торшин TORSHINA, канал креативного директора banda Максима Боритко Водоканал, Рекламнутий і канал Андрія Бродецького Технології, медіа та суспільство.
Для того, щоб не захлинутися в десятках (а, іноді, і в сотнях!) каналів з актуальним контентом, фахівець в сфері онлайн-репутації Євген Василенко радить скористатися спеціальним телеграм-ботом. Послуга платна – зате він збере всі канали, на які ви підписані, в одну стрічку (за принципом соціальних мереж) і значно спростить роботу з пабліками. Також для пошуку інформації в різних телеграм-каналах він рекомендує використовувати хештеги або формувати тематичні папки для сортування пабліків: тоді потрібну інформацію легко знайти і неможливо втратити.
У зв’язку з надлишком інформації, популярність в останні роки все більше набирає метод кураторства. Його основні принципи при роботі з соціальними мережами використовує Катерина Власенко, Head of Content Marketing в Binotel:
“Уже кілька років я веду в facebook рубрику” 5 статей тижня “, для якої відбираю кращі статті з бізнес-тематики. Для цього в океані інформаційного шуму переглядаю величезну кількість контенту – щоб знайти дійсно вартий матеріал і поділитися ним з аудиторією. За цим же принципом ми в компанії розвиваємо власний телеграм-канал, де даємо рекомендації з бізнес-питань, ділимося цікавими кейсами і історіями успіхів великих брендів”.
Групи і акаунти персон в Facebook
Третє місце в опитуванні займають актуальні для PR-фахівців і маркетологів групи, а також персональні сторінки експертів, що регулярно розміщують пости на тему онлайн-репутації, ситуативного маркетингу, трендів і аналізу ринку.
- Bazilik Media;
- В2В Маркетинг в Україні;
- Digital-маркетологи України і СНД;
- PR in IT;
- PR Masters
- Маркетинг для практиків;
- Маркетинг по-українскі;
- Тыжмаркетолог;
- Facebook-сторінка Marina Starodubska;
- Facebook-сторінка Михаїла Василенко.
Інше
Залежно від сфери діяльності, специфіки ринку та особистих уподобань, піарники і маркетологи сьогодні мають можливість використовувати безліч каналів інформації. Це допомагає бути на півкроку попереду конкурентів і, що особливо важливо в період змін і економічних викликів, оперативно реагувати на зміни ринку і приймати правильні рішення.
Так, популярністю користуються зарубіжні джерела інформації з платним контентом, наприклад, Bloomberg. За словами Євгена Василенко, саме на зарубіжних майданчиках він черпає свіжі дані аналітики, аналізу ринків, подій за категоріями і локаціями.
Для економії часу і ознайомлення з найактуальнішою інформацією в режимі “день в день” ідеально працюють тематичні розсилки. Олена Маркова, засновник PR агентства SLASH Communications, починає свій робочий день з прочитання розсилок businessoffashion.com і voguebusiness.com. При цьому в її арсеналі – сайти по digital маркетингу і ряду обов’язкових до прочитання блогів, які допомагають бути в курсі нових інструментів для роботи з соціальними мережами.
«Піарщик повинен бути в курсі того, що відбувається і по той бік барикад: в медіа, – вважає Олександр Нігматулін, CMO PRNEWS.IO, сервісу публікації статей в ЗМІ всього світу. – Для розуміння, чим живуть редакції, що буде з ринком, коли переможе тік ток, досить підписатися на канал MediaMedia і тематичні розсилки».
Олександр рекомендує:
- Ми і Жо (Медіа і журналістика) від Олександра Амзін;
- Медиаболь про проблеми медіа від Андрія Боборикина;
- The Scope про різноманітність цифрового світу від Михайла Калашникова.
Деякі учасники дослідження говорять про те, що перестали читати профільні онлайн-ресурси – і в пошуку натхнення і нових рішень перейшли до суміжних дисциплін.
Зокрема, Ния Нікель, Head of PR в останні роки віддає перевагу не посібниками по маркетингу і новинкам у сфері public relations, а спеціалізованій літературі з управління проектами та дизайну. Також актуальними для піарника вона називає книги “Кодекс бусідо”, “Мистецтво війни”, “Робота рулить” і “Не користуйтеся мудаками або що робити, якщо вони навколо вас”.
Самоосвіта, нові виклики, боротьба за аудиторію – все це об’єднує фахівців з комунікацій і маркетологів. Але не варто забувати про те, що дані професії відносяться до одних з найбільш енерговитратних і підпадають під ризик професійного вигорання.
Оксана Ковальчук, PR-менеджер в Фокстрот, рекомендує не забувати про натхнення і перезавантаження. Для цього підійде формат не тільки корисної, а й просто улюбленої книги, навчальний тренінг або зустріч з колегами за вечерею, щоб обмінятися інсайтами у менш формальній обстановці.