Просування за допомогою лінкбілдінга — один із ефективних способів вивести сайт на перші позиції у пошуку. Щоб грамотно організувати стратегію і не отримати санкції від пошукових систем, необхідно продумати безліч процесів, один з яких — побудова анкор-листа.
Що таке анкор-лист, і як його правильно спроектувати, я розповім у цьому пості.
1.Що таке анкор-лист?
Анкор-лист — це перелік всіх анкорів, які використовуються для розміщення внутрішніх і зовнішніх посилань. Він служить сигналом якості для пошукових систем, тому в ідеалі повинен складатися для кожного сайту, бути унікальним і систематично оновлюватися.
Головне його завдання — спростити процес розміщення посилань, і підвищити ефективність просування.
2.Як виглядає правильний анкор-лист?
Правильний анкор-лист повинен відповідати таким вимогам:
- Наявність анкорних і безанкорних посилань. Більшу частину повинні займати саме безанкорні посилання (не менш 70%).
- Унікальність. Анкор-лист слід розбавляти тематичними словами, синонімами, різними словоформами.
- Наявність як високочастотних, так і низькочастотних запитів.
Ці вимоги дозволять скласти органічний анкор-лист, що зможе забезпечувати безпечне просування сайту і не становитиме загрози у вигляді санкцій.
3.Як скласти анкор-лист?
Щоб скласти анкор-лист, для початку необхідно зібрати семантику і визначити сторінки, для яких він буде використовуватися. Потім бажано проаналізувати конкурентів із топа пошуковика і подивитися, як вони складали анкор-лист.
3.1. Аналіз конкурентів
Для повноцінного аналізу необхідно проаналізувати не менше десяти конкурентів вашої ніші. Щоб зібрати цей список, можна скористатися видачею пошукових систем: введіть запит і відберіть перші 10-15 сайтів.
Також можна скористатися інструментом «Парсер пошукової видачі» в програмі Netpeak Checker.
- Перейдіть в «Налаштування» і оберіть пошукові системи, із яких ви хочете отримувати дані, а також кількість результатів.
- Запустіть аналіз кнопкою «Старт».
- Дочекайтеся завершення, після чого натисніть кнопку «Перенести хости», щоб відокремити домени від загальних результатів, куди можуть потрапити кілька сторінок одного сайту.
- За допомогою функції «Експорт» збережіть результати.
Після того, як список сайтів буде зібрано, перегляньте анкори кожного конкуренту. Зробити це можна за допомогою різних сервісів:
Serpstat
У сервісі введіть домен сайту і натисніть «Знайти». Потім перейдіть в розділ «Аналіз посилань» → «посилаються». Прокрутіть трохи нижче, і ви побачите анкорний текст прямо під посиланнями.
За допомогою кнопки «Експорт» збережіть отримані дані.
Ahrefs
Щоб виконати аналіз в Ahrefs, необхідно ввести в пошуковий рядок домен сайту, потім перейти в розділ Backlink і відкрити звіт по анкорами. Завантажте результати за допомогою функції експорту.
LinkPad
Щоб проаналізувати анкор в LinkPad, потрібно ввести домен сайту і натиснути кнопку «Знайти посилання».
Link Explorer
Досить зробити кілька простих натискань, і інструмент витягне анкор-лист будь-якого сайту.
При аналізі анкор-листа конкурентів важливо:
- відслідковувати співвідношення безанкорних і анкорних посилань;
- відокремлювати органічні анкори;
- звертати увагу на кількість сторінок сайту, його вік і рейтинг. Молодим сайтам рівнятися на старі сайти-гіганти не треба. Краще аналізувати веб-ресурси, які за розміром і віком схожі на ваш.
Таким чином, на підставі конкурентів з топа ви можете скласти власний список органічних анкоров.
3.2. Створення брендових анкоров
Під брендовими анкорами мають на увазі назву компанії, URL головної сторінки, ім’я власника сайту і/або представника компанії. Такі анкори допомагають урізноманітнити анкор-лист.
Щоб прискорити і автоматизувати створення різних варіацій анкорів, скористайтеся сервісом SeoGenerator.
3.3. Підготовка навколишнього тексту
Навколишній текст розташовується біля анкорів і робить
їх більш органічними, що збільшує довіру пошукових систем. Важливо робити їх тематичними, щоб вони гармонійно вписувалися в контекст.
3.4. Розподіл анкор-листа
Щоб розподілити анкор на сайті, дотримуйтесь такого принципу:
- брендові в 90% випадків мають вести на головну сторінку;
- органічні анкори ведуть на сторінки-вітрини і сторінки з корисним контентом;
- комерційні анкори повинні вести на сторінки товарів або послуг.
Підсумки
Анкор-лист необхідний для кожного сайту, оскільки з його допомогою можна побудувати грамотну стратегію лінкбілдінга і в майбутньому заощаджувати час на лінкбілдінгу.
Головна вимога при складанні анкор-листа — робити його органічним (щоб він містив максимум безанкорних і мінімум анкорних посилань) і унікальним. Щоб спростити збір анкоров, аналізуйте конкурентів з топу і уважно вивчайте їхню тактику складання і розподілу.
Які способи полегшити проектування анкор-листа ви знаєте? Пишіть в коментарях.