Збій в роботі техно-гіганта вже встиг нашуміти і посіяти паніку. 4 жовтня 2021 року Facebook “впав”, хоча в різних регіонах це відчувалося по різному. Деякі користувачі взагалі нічого не помітили і дізналися про збої з новинної стрічки.
Що відомо про збої у Facebook 4 жовтня?
Коротко пробіжимося по хроніці подій, щоб краще розуміти ситуацію:
- Безпосередньо постраждалі сервіси: Facebook, Instagram, WhatsApp.
- Офіційно названа причина: порушення координації мережевого трафіку між дата-центрами Facebook в результаті зміни налаштувань магістральних маршрутизаторів.
- Відновлення роботи: через 6 годин після збою, приблизно о 17:45 за Нью-Йоркським часом 4 жовтня.
Іван Бурач, Head of PPC Webpromo, так прокоментував ситуацію:
“Ми виявили збій через пару хвилин після його початку, близько 18:40. В першу чергу ми повідомили про це клієнтам і погодили переноси дедлайнів, щоб уникнути проблем з результатами. Оскільки Facebook не працював, відключити рекламні кампанії було неможливо. Однак гроші за покази не знімалися, так як через збій користувачі не бачили рекламу. Нам залишалося тільки чекати, періодично перевіряючи працездатність сервісів. Покази реклами поновилися приблизно о першій годині ночі 5 жовтня, і зараз все працює стабільно.”
Що робити під час збою тим, хто запускає рекламу в Facebook через агентство
Поки Марк Цукерберг підраховує збитки, а PPC-менеджери камуфлюють сивину, розберемося, яку лінію поведінки обрати власникам бізнесу, які замовили контекстну рекламу у агенств. Експерт Webpromo дав наступні рекомендації:
- Не панікувати. У компаніях, які займаються інтернет-маркетингом, працюють досвідчені фахівці, які допоможуть уникнути наслідків збою, або мінімізують збитки.
- Повідомити про проблему менеджеру. Найімовірніше, він вже буде знати про збої. Але в таких ситуаціях краще підстрахуватися на випадок, якщо проблему ніхто, крім вас, ще не помітив.
- Виключити самодіяльність. При роботі з агентствами ні в якому разі не намагайтеся самостійно вирішити проблему: компанія несе відповідальність за результат, але не за ваші дії.
- Спільно з менеджером агентства скорегувати план подальшого PPC-просування. Глобальний збій автоматично зміщує дедлайни і вносить плутанину в роботу реклами. Перегляньте терміни і результати з урахуванням можливих відхилень.
- Розслабитися. Збій – це завжди тимчасово. Інженери Facebook зацікавлені в якнайшвидшому усуненні неполадок, а менеджери агентства інтернет-маркетингу подбають про рішення виниклих проблем.
Що робити під час збою тим, хто запускає рекламу в Facebook самостійно
Перше, що фахівець Webpromo радить робити маркетологам, – зрозуміти, що під час збою ваш рекламний бюджет не йде “в нікуди”. Як вже говорилося вище, оголошення не відображаються, а значить, і кошти за покази не списуються. Що робити далі:
- Ретельно перевірте працездатність сервісу. Важливо розуміти, що функціонує, а що ні. Пробуйте зайти з різних пристроїв. Можливо, проблема тільки у вашому браузері, або в гаджеті.
- Якщо на інших девайсах Facebook повноцінно функціонує – перезавантажте пристрій, з якого зайшли в Facebook. Очистіть кеш, cookies, зайдіть з іншого браузера, поновіть додаток (при виникненні проблем в мобільній версії).
- Якщо працюють не всі функції Facebook – зверніться в підтримку. Форма питання знаходиться за адресою: “Довідка та підтримка”/”Повідомити про проблему”/”Сталася помилка”. Розпишіть суть збою максимально докладно, і чекайте відповіді.
- При повній відсутності ознак життя Facebook перевірте його за допомогою сервісу Down Detector. Там ви отримаєте інформацію про стан сайту і зрозумієте, у вас проблема, або це глобальний збій.
- Чекайте, періодично перевіряючи працездатність сервісу.
- Після відновлення роботи Facebook не рекомендується відразу вносити зміни в роботу рекламних кампаній, так як все ще можуть тривати роботи з усунення неполадок. Дочекайтеся офіційного повідомлення про повне подолання збою.