Експерти LOOQME з’ясували скільки уваги приділили вакцинації українські медіа та соцмережі. В рамках дослідження було зібрано згадки про вакцинацію та вакцини за півроку та розподілено їх у % за різними типами медіа, розроблено карту тональності згадувань у соцмережах за регіонами.
Ділимося отриманими результатами.
1. Про вакцинацію в медіа згадували приблизно в півтора рази більше ніж у соцмережах, але охоплення аудиторії більше у соцмережах
За півроку в медіа вакцинацію згадали 188 688 разів, у соцмережах — 96 849 рази. Не зважаючи на меншу кількість згадок, охоплення аудиторії у соцмережах більше ніж у медіа — і становить 2 592 414 155 контакти, у медіа цей показник — 597 585 173.
2. На онлайн ЗМІ припадає 88,95% згадувань про вакцинацію
Основним каналом інформації про вакцинацію є онлайн ЗМІ, про це свідчить найвищий показник серед інших джерел — 88,95% (167 841 згадування). На інформаційні агентства припадає — 10,66% (20 115 згадувань). У решти медіа менше 1%: на телебачення припадає 0,32% (612 згадувань), на традиційні ЗМІ — 0,04% (80 згадувань), на радіо — 0,02% (40 згадувань).
3. Pfizer — найпопулярніша вакцина за кількістю згадувань в медіа та соцмережах
За пів року у ЗМІ Pfizer згадали 57 227 разів і 43 622 рази в соцмережах. Про AstraZeneca писали трохи менше — 55 315 публікацій в медіа та 34 919 публікації у соцмережах.

Графік 1. Кількість згадувань та охоплення аудиторії в медіа за назвами вакцин
Вакцини CoronaVac та Johnson&Johnson менш популярні. CoronaVac згадали 14 913 рази у ЗМІ та 11 374 рази у соцмережах. Найменше згадок про вакцину Johnson&Johnson — 9 026 публікації в медіа та 4 393 у соцмережах.

Графік 2. Кількість згадувань та охоплення аудиторії в соцмережах за назвами вакцин
4. Чоловіки більше обговорюють вакцини у соцмережах ніж жінки і до вакцинації ставляться негативніше
Чоловіки активніше цікавляться вакцинацією ніж жінки чи спільноти у соціальних мережах. На них припадає 42% усіх згадувань, і по 29% — на жінок та соцмережні спільноти. Найчастіше згадувані вакцини — Pfizer та AstraZeneca.

Графік 3. Демографія тональності згадувань із соцмереж за темою «Вакцини»
Негативніше до вакцинації ставляться чоловіки ніж жінки. На них припадає 6412 негативних згадок, а це на 2021 згадку більше ніж у жінок. Найменша кількість негативу у спільнотах — 688 згадок.
5. Найбільше негативу про вакцинацію припадає на північно-східні регіони
Соцмережі часто виступають одним із основних джерел негативу. На карті нижче відображено скільки ж негативу зібрала тема «Вакцинація» у соцмережах і як саме він розподіляється за регіонами. Показано також як розподілені нейтральні та позитивні згадки.

Графік 4. Карта тональності згадувань за темою «Вакцинація»
Найбільша кількість негативу про вакцинацію припадає на Донецьку та Харківську області, з показниками — 654 та 533 згадки відповідно, найменше негативу у Кіровоградської та Чернігівської областей — 24 та 29 згадок.
Найбільша кількість позитивних згадок про вакцинацію припадає на Одеську та Львівську області — 412 та 388 згадки.
На категорію «нейтральні згадки» припадає найбільша кількість публікацій по всіх регіонах. Це свідчить про здорову інформаційну динаміку теми «Вакцинація» у соцмережах.