20-21 червня відбулась перша в Україні конференція, присвячена комунікаціям в ІТ-індустрії. Ця унікальна подія зібрала понад 50 відомих спікерів та сотні учасників офлайн у Києві та онлайн з України та світу. Організатор – найбільше національне об’єднання компаній в tech-індустрії – Асоціація IT Ukraine.
Відомі журналісти в ролі модераторів, лідери думок, які розповіли про актуальні тренди PR і маркетингу у сфері ІТ, експерти, які поділилися реальними стратегіями і дієвими інструментами просування tech-бренду в медіа та соцмережах, а також партнери, які презентували власні успішні профільні кейси.
“Tech-ринок – це десятки напрямів, які формуються в повноцінні індустрії: DefenceTech, eCommerce, EdTech, FinTech, HRTech, HealthTech, LegalTech, GovTech тощо. Вже сьогодні ІТ компанії відповідають за майже 50% сервісного експорту країни та 4% ВВП. Наша спільна мета – створення потужного tech-бренду України, адже успішні ІТ-компанії – успішна і сильна Україна”, – зазначила Марія Шевчук, виконавча директорка Асоціації IT Ukraine.
Відкрила основний день конференції дискусійна панель “Хто насправді просуває tech-бренд України?” за участі СЕО Devlight Ігоря Полича, заступниці голови Brand Ukraine, керівниці програмного напряму Марини Дадінової, Радника голови офісу Президента Михайла Подоляка і Радника з комунікацій Міністра закордонних справ України Георгія Тихого, CEO Intellias Віталія Седлера.
Учасники дискусій розглянули ІТ-індустрію як експортну галузь, що не тільки тісно співпрацює з міжнародним ком’юніті, але й відкриває нові можливості та горизонти для українського бізнесу і суспільства, а також спільно формує tech-бренд України з владою та суспільством.
Спікери обговорили такі теми, як-от вплив нової реальності на сприйняття України у світі, роль ІТ у побудові нового бренду нашої держави, а також як ІТ допоможе створити з України lovemark для світу.
Зокрема, Михайло Подоляк зазначив, що “сьогодні у нас закладені максимальні можливості для домінування у Східній Європі, зокрема в ІТ-секторі, й цим можна користуватись уже зараз”:
“ІТ-сфера уже є драйвером змін. Британія, Німеччина і Франція поважають українську ІТ-індустрію, — вони навіть шоковані рівнем професійної підготовки наших спеціалістів”.
Спікери підкреслили, що раніше Україна у світі асоціювалась передусім з агро- та енергетичним секторами, втім дуже важливо підсилювати бренд українського ІТ на міжнародній арені, що вже відбувається і з чим уже асоціюється наша держава у світі.
“Креативність у тренді” презентував Костя Шнайдер, креативний директор Saatchi & Saatchi Ukraine та Publicis Groupe Ukraine та CZ, володар найбільшої кількості Cannes Lions в Україні. Спікер акцентував, що “креативність буде актуальною завжди, бо ніколи не буде необмежених ресурсів”:
“Креативність у тренді не тому, що є технологічні обмеження, а тому, що їх немає. Варто заохочувати креативність шляхом задіювання 70% перевірених методів і медіа (бюджету), 20% інвестицій в нові ідеї та 10% витрат на експерименти”.
Згодом гості найбільшої в Україні конференції для IT-комунікаційників заслухали кейс-стаді “Як пояснити цінність IT-продукту за 5 секунд. Інфографіка та візуалізація як інструмент комунікації та побудови довіри” від Станіслава Шума, засновника та CEO Top Lead. Станіслав підкреслив, що “стаття читається хвилину, Reels чи відео переглядають до хвилини, інфографіка ж сприймається за 5 секунд”:
“Компанії та ЗМІ по всьому світу останнє десятиліття все активніше використовують інфографіки – аналітика показує, що саме вона найкраще допомагає донести думку. Спектр застосування інфографіки досить великий – візуалізувати можна все, доповнюючи і посилюючи текстову, статистичну складову”.
Світлана Гнатюк, експертка ГО «Безбарʼєрність», презентувала корисний для ІТ-індустрії кейс-стаді “Безбар’єрні комунікації — гайди та практичні кейси”.
ГО «Безбарʼєрність» має підтримку Першої леді Олени Зеленської та імплементує її проєкти з безбар’єрності, та вже має якісний досвід партнерства з ІТ компаніями. ГО «Безбарʼєрність» зможе надати поради найкращих експертів та готові рішення для ІТ-компаній, які прагнуть відповідати сучасним стандартам глобальних комунікацій.
Виконавча директорка Асоціації IT Ukraine МарІя Шевчук виступила із практичним кейс-стаді “Партнерства в ІТ-індустрії – як отримати більше?”. Вона розповіла як співпрацювати на користь ІТ компанії з Асоціацією ІТ Ukraine, як використовувати можливості, що дають проєкти та партнери та як впливають міжнародні події та платформи на промо українського ІТ.
Антоніна Кузьмич, креативна директорка OMG agency та засновниця креативної студії «Думи» надихнула всіх з кейс-стаді «Ніжна реклама: ефективні інструменти побудови комʼюніті навколо бренду» – про інфлюенс-маркетинг, маскотів та силу ком’юніті.
Не менш цікавим для всіх комунікаційників в ІТ-індустрії став спіч від Валерії Крутських (Jr. Partner та PR-директорка SLOVA Tech PR) на тему “Побудова відносин із міжнародними медіа: як знайти win-win підхід?”
Як музика Володимира Івасюка допомогла зібрати 30 млн грн на протезування незламних українців у реабілітаційному центрі UNBROKEN? Які досягнення проєкту і які помилки та унікальний досвід? Про це учасникам конференції UTCD у своєму спічі про проєкт “ФІШКОГРАЙ” відверто розповіла Софія Луць, CMO програми лояльності Fishka.
Як брендам потрапити у телефон кожного українця і як бізнесу інтегрувати мобільний застосунок у комунікаційну стратегію? Про приклади ефективного використання мобільних застосунків для комунікації зі споживачами за досвідом Нової Пошти, Novus, Okwine, Brocard, Blago, Укрнафти та інших, а також про типові помилки та проблеми «мобільної комунікації» розказав Ігор Полич, СЕО Devlight у кейс-стаді “Мобільні застосунки та споживач: як стати брендом в телефоні кожного українця”.
Учасники також оцінили панель на тему “ШI в комунікаціях та маркетингу” за участі Анни Булах, Голови з етики та партнерств у Respeecher; Марії Лисиці, PR & SMM в OLX Україна та Центральна Азія; Владислава Ткачука, Marketing Director, GlobalLogic та Петра Білика, керівника практик Технологій та інвестицій, AI, CIO Juscutum. Модерував дискусію Стас Юрасов, CEO dev.ua. Дискутували про регулювання ШІ у світі, ідеї та проєкти у напрямку ШІ в Україні, як працює ШІ в PR та маркетингу, а також про етику та оцінку ризиків у комунікаціях.
Кейс-стаді від Ігоря Сіроштана, керівника тренінг-центру Mercedes-Benz Ukraine (Автокапітал – офіційний дистриб’ютор) була присвячена бренду світового автовиробника з акцентом на технологічності та сталому розвитку.
Панельна дискусія “Благодійність часів війни” в рамках UTCD була присвячена стратегіям та креативу успішних проєктів та фондів. Модератором виступила Олена Самборська, Президентка Асоціації IТ Ukraine та Managing Director/HRD Luxoft Ukraine. Спікерками стали Анастасія Фролова (SoftServe Ukraine, VP, Country Manager Ukraine), Валерія Татарчук (Засновниця і генеральна директорка БФ «Твоя опора»), Яр Бірзул (CEO&Co-Founder KOLO / Founder Archon) та Яніна Ольховська (Директорка з питань комунікацій, КСВ та залученості UKRSIBBANK BNP Paribas Group).
Дискусію “Ефективні формати, інструменти та майданчики для промо IT-продуктів та сервісів” модерувала Ніна Васильова, віцепрезидентка Асоціації IТ Ukraine з PR питань та директорка з корпоративних комунікацій EPAM Ukraine. У якості спікерів до обговорення долучилися Віра Ворон (Керівниця MC.today, ITC.UA, Highload та комунікаційної агенції Creators Agency), Ярослав Макаревич (Комунікаційний експерт проєктів Міністерства цифрової трансформації України за підтримки ULEAD), Катерина Шута (Керівниця функції комунікацій в YouControl) та Катерина Боровська (Chief Marketing Officer, Promova). Серед порад, що озвучили учасники панелі для тих, хто шукає найбільш ефективні засоби промоції ІТ продуктів та сервісів: інвестиція у власну спільноту та авдиторію – чому це завжди окупиться? Чому немає нічого важливішого, аніж впізнаваність продукту серед користувачів та активне його використання? та інше.
Корисною також стала панельна дискусія “Головні виклики 2024 року в Tech-індустрії – комунікації та маркетинг”. Спікерки Олена Ліснича (Performance Marketing Lead в EPAM Anywhere), Юлія Жулій (Head of PR у NovaPay), Світлана Лобанова (СЕО агенції креативного маркетингу Havas Ukraine, Засновниця zatiya creative unit) та Каріна Кудрявцева (Project Lead в EIT Community RIS Hub Ukraine) під модерацією Cергія Коноплицького (Головний редактор SPEKA) розповіли, зокрема, про те, що комунікації мають бути лавмарком, а серед основних викликів наразі є потреба постійного підтримання маркетингової активності, нарощення бренд-видимості та розвиток даних. Основними викликами назвали потребу постійного підтримання маркетингової активності, збільшення бренд-видимості та динамічний розвиток даних.
Ukrainian TechComms Days 2024 — перша в Україні конференція, присвячена PR та комунікаціям, маркетингу, SMM та медіа у сфері IT. Ми віримо, що успіхи кожної компанії та ініціативи є кроком до створення сильної та незалежної України. Синергія, потужність, можливості — ось що об’єднало всіх учасників цьогорічної конференції Ukrainian TechComms Days.
На UTCD нагородили фіналістів конкурсу TechComms Award за найгучніший PR-проєкт в ІТ. Премія організована Асоціацією IT Ukraine спільно з MC.today та LOOQME з тим, щоб відзначити досягнення комунікаційних команд ІТ-компаній, які впливають на успіхи бізнесу та розвиток всієї індустрії.
- Переможець у номінації “Проєкт на міжнародній арені”: Проєкт: Ajax Special Event
- Переможець у номінації “СЕО — медіаактивіст”: Ганна Мікулицька, SAP Ukraine
- Переможець у номінації “Інтернет-проєкт з просування бренду або продукту”: Unicorn School. Проєкт: 100 причин пишатися тим, що я — українець!
- Переможець у номінації “Розвиток країни”: GIOS. Проєкт: PlayMath
- Переможець у номінації “Допомога ЗСУ”: Genesis (спільно зі SKELAR, appflame, Headway, Universe Group та AMO), Проєкт: Вишкіл капітанів
- Переможець у номінації “Гуманітарна допомога”: Wargaming. Проєкт: WargamingUnited
- Переможець у номінації “Найбільш резонансний проєкт”: Genesis (спільно зі SKELAR, appflame, Headway, Universe Group та AMO). Проєкт: Вишкіл капітанів
- Переможець у номінації від MC.today “Резонансний соціальний проєкт”: Fishka. Проєкт: ФІШКОГРАЙ
- Найбільш корпоративний проєкт — той, що грунтувався на активному залученні співробітників компанії та ком’юніті: EPAM Ukraine. Проєкт: Загартована сотня
- Проєкт про підтримку жінок в ІТ-індустрії: Проєкт: WINGS: Women included, nurturing growth and security
Ukrainian TechComms Days 2024 організовано IТ Ukraine Association.
- Bank partner – UKRSIBBANK BNP Paribas Group
- Automotive partner – Mercedes-Benz Ukraine
- Gold partner – Devlight
- Silver partners – Epam Ukraine, ISpace, Logitech, Top Lead
- Partners – Конгресно-виставковий центр «Parkovy», YouControl, YouScan
- Charity partner – Благодійний фонд «Твоя опора»
- Gift partner – Gifty
- General media partners – MC.today та Looqme
- Health partner – Дніпролаб
- Water partner – Трускавецька
- Cocktail partner – Jack Daniel’s
- Fruit partner – Mandarinki
- Juice partner – Galicia
- Ice Cream partner – Три Ведмеді
Media partners – ISIGHT, dev.ua, Radio NV, mind.ua, SPEKA, Happy Monday, ain.ua, DOU, IT Hub, Перший бізнесовий, Kukurudza, Economist, Marketer, MARKETING HUB, PaySpace, S PLAY, Founder