Все більше і більше часу ми проводимо онлайн — працюємо, спілкуємось, дивимось відео, купуємо товари. Але наскільки швидко насправді розвивається цифрова сфера в Україні? Скільки українців користуються інтернетом? Які соцмережі найпопулярніші? Аналітична компанія DataReportal та її партнери опублікувала дані за 2025 рік, які дають відповіді на ці питання. Диджитал-ландшафт України у 2025 році: цифри, платформи, швидкість

Диджитал-ландшафт України. Credit: depositphotos.com
Інтернет: майже повне охоплення населення
Перш ніж перейти до диджитал-охоплення, дамо собі трохи розуміння актуальної демографії. Населення України станом на кінець 2025 року становить 39,3 млн осіб. За рік воно збільшилось на 3,3%. Середній вік українця — 41,8 років. Більшість з нас (70,5%) живе у містах, решта (29,5%) — в селах. Жінок в Україні більше — 53,5%, чоловіків — 46,5%. Найбільша вікова категорія — люди старші 65 років (19% населення). Найменша — діти до 5 років (3,4%).
За даними Eurostat та ITU, cтаном на кінець 2025 року інтернетом в Україні користується 35,3 млн людей — це майже 90% населення країни. За рік кількість користувачів зросла на 3,9 млн, тобто приріст становить 12,4%. Поза мережею залишається близько 4 млн українців, переважно це люди старшого віку та мешканці віддалених селищ.
GSMA Intelligence стверджує, що мобільних з’єднань в Україні налічується 55 млн — це більше, ніж населення країни (140% від загальної кількості). Втім, нічого дивного тут немає: багато хто з нас має дві сім-карти, наприклад, одну робочу, другу особисту. Поява електронних eSIM підсилила це явище. Також ми не можемо відокремити ботоферми та інші явища, пов’язані з кібератаками, тому ці дані варто сприймати з зірочкою.
Швидкість інтернету: прорив у мобільному сегменті
Якість мобільного інтернету в Україні за рік покращилась кардинально. За даними Ookla, середня швидкість завантаження через мобільний інтернет зараз становить 58,73 Мбіт/с — майже втричі швидше, ніж рік тому (зростання на 193%). Для порівняння, домашній інтернет має швидкість 88,01 Мбіт/с, і тут приріст скромніший — всього 7,5%.
Соцмережі: хто, де і скільки
За даними Kepios, соцмережами в Україні користується 23 млн людей, що становить 58,5% населення. Скоріш за все, відсоток населення може бути нижчим, адже одна персона може мати декілька профілів, а бізнеси – свої зареєстровані акаунти.
Серед дорослих показник очікувано вищий — 63,8% населення. Втім, діти та підлітки, на жаль, досі можуть обійти регуляції соцмереж та мати аккаунти з неверифікованим віком. Тому ці дані не включають реалії людей до 18 років.
За рік аудиторія соцмереж виросла на 1,4 млн користувачів або на 6,5% (за даними Kepios).
YouTube — король контенту
Дані рекламних інструментів Google стверджують, що YouTube залишається найпопулярнішою платформою в країні. Нею користується 23 млн українців — це 65% всіх користувачів інтернету. За рік аудиторія зросла на 6,5%, хоча в третьому кварталі 2025-го відбулось невелике падіння на 3,4%.
TikTok — рекордсмен зростання
Рекламні ресурси TikTok показують, що він має найшвидші темпи росту серед усіх платформ. Користувачів віком 18+ налічується 19 млн (58,4% дорослого населення). За рік платформа виросла на приголомшливі 14,4% — це найкращий результат серед платформ.
Facebook — класика жанру
У Facebook 14,2 млн українських користувачів, що становить 36% населення. Серед дорослих платформою користується 43,1%. Зростання за рік — 5,6%.
Facebook в Україні має виразно жіночу аудиторію: 60,1% користувачів — жінки, і лише 39,9% — чоловіки.
Instagram — простір для творчості
В рекламних даних Meta показує, що Instagram має 12,6 млн українців (32% населення). Серед дорослих платформою користується 37,8%. За рік Instagram виріс на 7,2%, за останній квартал — ще на 2,4%.
Як і Facebook, Instagram в Україні має перевагу в сторону жінок: 61,8% користувачів — жінки, 38,2% — чоловіки.
LinkedIn — професійне середовище
LinkedIn має 6,3 млн активних користувачів з України, що становить 19,3% дорослого населення. Важливо зазначити, що це кількість користувачів, що заходили в свій профіль хоч раз за останній місяць, а не загалом об’єм реєстрацій українців. За рік платформа виросла на 12,5% — непоганий результат для професійної мережі.
Messenger — для повсякденного спілкування
Згідно даних Meta, Messenger використовує 7,6 млн українців (23,5% дорослих). За рік зростання становило 2,7%, хоча в останньому кварталі спостерігалось невелике зменшення на 1,9%.
Messenger в Україні — теж переважно жіноча територія: 64,1% користувачів — жінки, 35,3% — чоловіки.
X (Twitter) — для вибраних
За рекламними даними платформи, X має найменшу аудиторію серед великих платформ — 1,79 млн користувачів, або 4,1% дорослого населення. Попри це, платформа зростає: за рік на 5,8%, за останній квартал — на 9,5%.
Тут найбільший гендерний розрив: 66,8% користувачів — чоловіки, всього 33,1% — жінки.
Threads — молода платформа
Рекламні інструменти Meta показують, що Threads вже зібрав 1,75 млн користувачів в Україні (5,4% дорослих). Аудиторія складається переважно з жінок — 62% проти 38%. Соцмережа також обмежує реєстрацію осіб до 13 років, тому ці дані включають лише доросле населення та підлітків.
Що це означає
Україна показує високий рівень диджиталізації: майже 90% населення користується інтернетом. Особливо радує швидкість мобільного інтернету — за рік вона зросла майже втричі, що робить його цілком придатним для будь-яких потреб.
Диджитал-середовище України продовжує розвиватись та змінюватись, відкриваючи нові можливості для роботи, навчання, бізнесу та розваг. І, як видно з матеріалів, цей процес тільки прискорюється.











































































