Ми склали список маркетингових термінів, які, на нашу думку, повинен знати будь-який маркетолог на порозі 2021 року. Можливо, ви вже знайомі з деякими або навіть більшістю з цих термінів, оскільки багато з них не нові. Однак це не означає, що вони менш актуальні.
Цифровий маркетинг
Цифровий маркетинг – це будь-яка форма спілкування, спрямована на те, щоб переконати людей купити товар або послугу, яка здійснюється за допомогою цифрових пристроїв в тій чи іншій формі.
Маркетингові дії класифікуються як «цифровий маркетинг», коли вони здійснюються за допомогою інструменту, підключеного до Інтернету.
Позиціонування бренду
Позиціонування бренду – це те, як ви діфференціруете себе від конкурентів і як споживачі ідентифікують ваш бренд і зв’язуються з ним. Він складається з ключових якостей і цінностей, які є синонімами вашої компанії.
Позиціонування бренду може бути виражено різними способами, включаючи тон і голос, візуальний дизайн і те, як ваша компанія представляє себе особисто і в соціальних мережах.
Впізнаваність бренду
Впізнаваність бренду – це міра або ступінь, за якою люди можуть згадати і дізнатися про ваш бренд. Він складається з двох компонентів:
- запам’ятовуваність бренду, яка є мірою того, наскільки добре назва бренду пов’язана з класом продукту (наприклад, чи знають клієнти, що Toyota пов’язана з класом продуктів автомобілів?);
- І, впізнаваність бренду, коли споживач впізнає бренд за його атрибутами (наприклад, логотипу компанії чи кольорам бренду).
Однак впізнаваність бренду охоплює не тільки його складові частини. Впізнаваність бренду є сценарій, коли клієнти можуть бачити ваш бренд або продукт і знати, що ви пропонуєте краще рішення їх проблеми.
Формування попиту
Формування попиту охоплює створення попиту на ваш продукт або послугу. Більш формально, це орієнтовані на дані маркетингові програми, спрямовані на підвищення обізнаності та інтересу до пропозицій компанії за рахунок використання технологій.
Вхідний маркетинг
Вхідний маркетинг – це орієнтований на клієнта підхід, який фокусується на залученні найбільш підходящих клієнтів, а не на тому, щоб донести ваше повідомлення до всіх і кожного.
За допомогою таких тактик, як ведення блогів, соціальні мережі і пошукова оптимізація, вхідний маркетинг приваблює клієнтів до вашої компанії, використовуючи корисний і актуальний контент. Вхідні тактики будуть продовжувати сприяти зростанню вашої компанії після того, як ви закінчите в них інвестувати (на відміну від вихідних тактик, таких як платна реклама), забезпечуючи масштабовану довгострокову рентабельність інвестицій.
Ідеальний профіль клієнта (ICP)
Ідеальний профіль клієнта – це гіпотетичний опис типу компанії, яка отримає найбільшу вигоду від вашого продукту або рішення. У цих компаній найшвидший і успішний цикл продажів, найвищий рівень утримання клієнтів і найбільша кількість послідовників вашого бренду.
Акаунт-орієнтований маркетинг (ABM)
Акаунт-маркетинг (ABM) – це підхід до маркетингу, який перевертає традиційний маркетинг з ніг на голову. Замість того, щоб розробляти образи покупців і потім створювати широку мережу для залучення цих персон до вашого бренду, ABM фокусується на пошуку способів взаємодії з людьми з цільових акаунтів на основі вашого ідеального профілю клієнта (ICP).
ABM – це відправка індивідуальних повідомлень цільовим акаунтам. Маркетинг підживлює стратегії, що лежать в основі успішного підходу ABM, а продажі дадуть уявлення про вплив взаємодії, яке маркетинг надає на цільові акаунти.
Контекстний маркетинг
Контекстний маркетинг – це стратегія, заснована на поведінці і умовах, пов’язаних з вашими маркетинговими зусиллями, тому весь контент актуальний для людини, який його отримує.
Щоб надавати контекстно-релевантну інформацію, вам необхідно розуміти психографічні характеристики ваших покупців, щоб знати, як з ними розмовляти і який контент буде їм резонувати.
Сарафанний маркетинг (WOM)
Сарафанний маркетинг (WOM) являє собою усну або письмову пропаганду товару або послуги задоволеним покупцем потенційному покупцеві. Вважається, що це найбільш ефективна форма просування.
Діалоговий маркетинг
За даними Drift, який ввів термін «розмовний маркетинг», це «найшвидший спосіб направити покупців по воронці маркетингу і продажів за допомогою діалогів у реальному часі. Він вибудовує відносини і створює справжній досвід взаємодії з клієнтами і покупцями».
Чат-боти є найбільш поширеним каналом, через який розмовний маркетинг відбувається, але ви також можете використовувати платформи соціальних мереж, які дозволяють взаємодіяти в режимі реального часу.
Коефіцієнт конверсії
Коефіцієнт конверсії – це відсоток клієнтів або потенційних клієнтів, які роблять певну дію. «Конкретна дія» може бути будь-якою: від відкриття електронної пошти до передплати на демоверсію або здійснення покупки. Оскільки багато маркетингових зусиль зосереджені на тому, щоб переконати клієнта зробити наступний крок у воронці продажів, коефіцієнт конверсії є важливим маркетинговим показником. Середні коефіцієнти конверсії сильно розрізняються залежно від каналу збуту і галузі.
Вартість залучення клієнта (CAC)
Вартість залучення клієнта (CAC) показує середню вартість залучення клієнта. Ви можете розрахувати CAC за такою формулою:
витрати на збут та маркетинг ÷ загальна кількість клієнтів = CAC
CAC важливий, тому що в поєднанні з LTV (довічна цінність клієнта) він може багато чого сказати про потенційну прибутковість вашої бізнес-моделі.
Довічна цінність клієнта (LTV)
Довічна цінність клієнта (LTV) показує суму доходу, яку клієнт приносить вашому бізнесу. LTV іноді називають довічною споживчою цінністю (LVC). Є кілька різних способів розрахувати LTV, але ось один з найпростіших:
середня сума покупки × частота покупок × тривалість життя клієнта = LTV
Ось кілька практичних правил, які ви можете використовувати для аналізу своєї бізнес-моделі з використанням LTV і CAC:
- Якщо LTV, розділений на CAC, більше одиниці, кожен додатковий клієнт вартий вам грошей.
- Якщо LTV, розділений на CAC, менше одиниці, кожен додатковий клієнт приносить гроші.
Як правило, наявність CAC, що становить від чверті до третини вашого LTV, вважається хорошою основою для прибутковості. Якщо ваші витрати CAC нижче цього, можливо, ви недостатньо інвестуєте в залучення клієнтів.
Пошукова оптимізація (SEO)
Пошукова оптимізація (SEO) – один з найпоширеніших маркетингових термінів, з якими стикаються маркетологи цифрового світу.
Простіше кажучи, SEO – це процес збільшення кількості та якості трафіку на ваш сайт з неоплачуваних результатів веб-пошуку. SEO виключає платний пошук.
Маркетинг в пошукових системах (SEM)
Маркетинг в пошукових системах (SEM) – це процес збільшення кількості та якості трафіку на ваш сайт за допомогою SEO та платної реклами. Простіше кажучи, SEO + платні результати пошуку = SEM.
Сторінка результатів пошукової системи (SERP)
Сторінка результатів пошукової системи (SERP) – це сторінка результатів, яку бачить користувач, коли вводить термін в пошукову систему. Взагалі кажучи, чим вище ваш рейтинг в пошуковій видачі для даного терміну, тим більша ймовірність того, що користувач натисне на ваш результат.
Рейтинг кліків (CTR)
Рейтинг кліків (CTR) – це відсоток кліків, отриманих кампанією, по відношенню до кількості показів. Більш високий CTR часто означає, що кампанії більш ефективно знаходять відгук у глядачів. Формула CTR:
(Кліки по кампанії ÷ загальна кількість показів кампанії) × 100 = CTR
Наприклад, якщо дана рекламна кампанія має 5 кліків і 500 показів, CTR становить 1%: (5 ÷ 500) × 100 = 1.
Вартість за тисячу показів (CPM)
Вартість за тисячу показів (CPM) – один з небагатьох маркетингових термінів, в яких використовується латинь. «Mille» в перекладі з латині означає «тисяча», а CPM означає вартість за тисячу показів. CPM часто використовується для визначення ціни конкретної платної рекламної кампанії.
Ціна за клік (CPC)
Ціна за клік (CPC) – це маркетинговий жаргон, що означає вартість кожного кліка в платній пошукової кампанії. У моделі CPC ви платите на основі кліків, а не показів. Ціна за клік популярна на платформах з оплатою за клік, таких як Google Реклама.
Маркетингова аналітика
Маркетингова аналітика і цифровий маркетинг йдуть рука об руку. Маркетингова аналітика або цифрова маркетингова аналітика – це заснований на даних підхід до вимірювання ефективності маркетингу. За допомогою даних, які маркетологи можуть збирати з соціальних мереж, веб-форм та інших середовищ, маркетингова аналітика може забезпечити розуміння, яке зробить майбутні кампанії більш ефективними.