Інтернет наповнився безліччю блогерів, які пишуть на найрізноманітніші теми. Наявність крутого телефону з камерою – це не єдина вимога для того, щоб стати успішним блогером сьогодні. Швидкість набору передплатників залежить від багатьох факторів, в тому числі від якості контенту та його унікальності.
Серед найпопулярніших українських блогерів – не тільки красиві дівчата, моделі, актриси, але і телеведучі, фотографи і просто любителі спілкування. Кількість передплатників у блогерів України доходить до декількох мільйонів. Багато хто вважає, що бути блогером зовсім не складно і займаються вони цим від неробства, але насправді це теж свого роду праця, яка вимагає зусиль, умінь і часу.
Хто такий блогер?
Блогери використовують свої знання, досвід, дари, таланти і досвід для створення контенту, який буде допомагати іншим і служити їм. Йдеться про зміну мислення людей і допомогу їм у поліпшенні свого життя. Вони не публікують контент заради заповнення черги публікації. Вони пов’язують кожен контент зі своїми цілями і більшим маркетинговим планом. Вони створюють контент, продукти і послуги з наміром обслуговувати свою аудиторію.
Блогери цінують свою аудиторію
Ці люди пишуть для певної аудиторії з наміром принести користь їх читачам. Багато блогерів можуть бути надзвичайно популярні у своїй ніші, але мають менше охоплення серед широкої інтернет-аудиторії. Успішні повідомлення в блозі будуть надихати, мотивувати, навчати чи розважати цільову аудиторію.
- Блогери надихають;
- Блогери навчають;
- Блогери розважають.
Бути блогером просто?
Блогери не просто сідають за стіл, пишуть трохи і натискають кнопку «опублікувати». Для ведення блогу необхідно освоїти безліч завдань і навичок або хоча б частину з них. Ось кілька прикладів:
- Маркетинг в соціальних мережах (Facebook, Pinterest, Instagram тощо);
- Графічний дизайн;
- Світлина;
- Копірайтинг;
- Редагування/коректура;
- SEO;
- Редагування відео;
- Кінематографія;
- Рекламна розсилка;
- Веб дизайн;
- Розповідання історій;
- Подкастинг;
- Публікації;
- Зв’язки з громадськістю.
Якщо слідувати великому списку навичок, якими можуть володіти блогери, ведення блогу вимагає часу. Це нелегкі гроші, це робота, навіть якщо блогери її люблять. З боку може здатися, що блогери витрачають годину або два на написання поста, хоча насправді пости в блогах можуть займати від 5 до 20 годин на пост залежно від предмета. Блогер може витратити до 15-20 годин на кожну публікацію, 2-3 години на концептуалізацію, 2-3 години на дизайн, 2-4 години на зйомку і редагування фотографій, а потім ще 2-3 години на написання і просування.
Блогери використовують різні стратегії
Блогери роблять багато різних речей, і не кожен блогер виконує одну і ту ж задачу. Деякі блогери заробляють гроші одним способом, а інший, можливо, навіть не чув про це. У блогах є статті та контент на їх веб-сайтах, іноді зображення, іноді відео, іноді подкасти і так далі. Блогери можуть бути активні в соціальних мережах або генерувати великий трафік тільки за рахунок відмінного контенту.
Те, що працює для одного блогера, може не працювати для іншого. Кожен блогер повинен знайти стратегію, яка працює для нього і його цільової аудиторії. Зазвичай це означає поєднання кількох різних маркетингових прийомів. Сьогоднішні блогери також знають, що поєднання стратегії і маркетингу важливе для перетворення їх блогів у бізнес. Вони також вживають активних заходів для розвитку свого блога.
Блог, онлайн-бізнес і соціальні мережі постійно змінюються. Стратегії, які працювали п’ять, три чи навіть рік тому, сьогодні можуть виявитися повністю застарілими і неефективними. Через це блогери завжди вчаться пристосовуватися, вводити нововведення і бути попереду всіх, коли справа доходить до створення і просування свого контенту. Вони не бояться змістити фокус і зусилля, щоб краще задовольняти потреби своєї аудиторії
Блогери і колаборації
Замість того, щоб змагатися один з одним, блогери дізналися, що вести блог найкраще в співтоваристві і що, коли вони співпрацюють один з одним, кожен може отримати вигоду. Вони постійно працюють разом, щоб випробувати нові стратегії і поліпшити свою майстерність, щоб нести нові ідеї своїй аудиторії і світу.
Приклад пара інфлюенсерів з великою аудиторією. Удянський Микола і Яна з приблизно однаковою кількістю фоловерів – по 1,4 млн:
У блогерів є власний бренд
Навмисне чи ні, але з кожним блогом пов’язаний бренд. Бренд блогу – це більше, ніж просто логотип і кольори сайту блогу. Бренд включає в себе голос блогера, цінності, то, як читачі відчувають себе, коли читають блог. Бренд також включає зображення і декоративні аспекти блогу. Контент, який блогер говорить/ділиться в соціальних мережах, також сприяє зміцненню бренду його блогу.
Блогери заробляють гроші
Блогери заробляють гроші декількома способами, і у більшості з них є кілька джерел доходу. Якщо коротко, блогери заробляють гроші наступними способами:
- Створення спонсорованого контенту;
- Продаж рекламного місця в своєму блозі;
- Продаж продуктів – власних або партнерських продуктів;
- Продаж курсів або інших освітніх програм – власних або партнерських курсів;
- Пропонуючи коучинг або послуги, які пов’язані з нішею.
За даними Forbes, українські рекламодавці збільшують активності в інфлюенс-маркетингу. За підрахунками IAB Ukraine, в 2020 році українські бренди витратили на інфлюенс-маркетинг майже 337 млн. грн.
Приклади успішної співпраці деяких брендів з українськими блогерами.
Solh і Лілія Ребрик
SOLH цієї зими підготував особливу колекцію, яка була створена в колаборації з Лілією Ребрик – актрисою і телеведучою каналу «Україна». Сама селебріті не тільки стала обличчям нової лінійки, але і брала участь в створенні колекції. Так лінійка SOLH х Лілія об’єднала філософію бренду і головні побажання зірки.
Bomond і Оля Полякова
Оля Полякова представила лінійку авторської косметики з позиціонуванням «доступний люкс» в колаборації з найбільшою парфумерно-косметичної мережею Bomond. На сторінці нової beauty-спільноти в Instagram можна отримати не тільки додаткову інформацію про товари, а й подивитися сторіз і прямі ефіри, де селебріті пробує косметику на собі.
Найвідоміші українські блогери:
- Наташа Конюшок. Український відеоблогер. 7,2 млн. Instagram
- Софія Стужук. Український інфлюенсер, Instagram-блогер і модель 5,8 млн. Instagram
- Алена Венум. Український відеоблогер 5,7 млн. YouTube
- Надя Дорофєєва. Українська співачка. 5 млн. Instagram
- Notyourbaeboy. Український відеоблогер. 4,3 млн. Instagram
- Мері Сенн. Український відеоблогер, співачка. 4,2 млн. TikTok
- Лілібей. Американський / український відеоблогер. 3,8 млн. YouTube
- Barvina. Український відеоблогер, 15 років. 3,7 млн. YouTube
- Даша Кошкіна. Український відеоблогер – 16 років. 3,2 млн. YouTube
- Єлизавета Василенко. Українська актриса і модель – 23 роки. 2,8 млн. Instagram
- Дарина Попач. Український відеоблогер. 2,7 млн. TikTok
- Саша Пустовіт. Український відеоблогер. 2 млн. YouTube
- Оля Полякова. Співачка, музикант 2,4 млн. Instagram
- NataLime. Український відеоблогер. 1,9 млн. YouTube
- Таня Парфільєва. Блогер, власниця мережі бутиків Cher’17. 1,7 млн. Instagram
- Даша Квіткова. Переможниця реаліті-шоу “Холостяк” на телеканалі СТБ, 1,7 млн. Instagram
- Таня Прентковіч. Блогер, бізнес леді, 1,2 млн. Instagram
- Катя Якимчук. Юна блогерша з Луцька, в свої 19 років придбала Porsche Cayenne і будинок. 1,2 млн. Instagram
- Аліна френдів. Амбассадорка Calvin Klein в Україні і власниця бренду TOTE і бутіка COOSH, 1,1 млн. Instagram
- Тетяна Кодзаева. Популярний інфлюенсер в сфері моди і краси, 1 млн. Instagram
Висновки:
Довгий час маркетингові відділи боялися працювати з блогерами. Проте, блогери наполегливо працювали, щоб завоювати довіру, і довели, що створюваний ними контент може конкурувати з традиційними ЗМІ. Вони стали професійними діловими партнерами і важливим елементом будь-якої маркетингової кампанії. З ними стали рахуватися, за ними стали стежити.
Маркетологи знають, що блогери створюють нові можливості для реклами і дозволяють нестандартно просуватися. Блогери можуть стати відмінними партнерами в розробці зображення за допомогою сторітелінгу. Більш того, їм не обов’язково бути настільки ж об’єктивними, як журналісти (оскільки їх власна думка є частиною їх привабливості).
Читачі із задоволенням знайомляться з брендами, представленими в блогах, контент блогів має набагато більший вірусний потенціал, аудиторія більш зацікавлена, а блогери мають більший вплив на настрій і почуття своїх читачів.